Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Brand in auto

Ik weet niet of ik dit in de goede rubriek plaats. Wij hebben vorige week een "nieuwe" 2e hsndse auto gekocht. Onwijs mooi. Goed onderhouden geen krasje niks. Nou reed ik gister naar mijn ouders toe met de ouste achterin. En voel ik ineens warmte en zie ik ineens een soort steekvlam. Het kwam tussen de stoel en mijn tas vandaan. Blij met de electrische ramen heb ik alles eruitgegooid in de berm. Reed ook nog op de snelweg. En het flesje van mijn zoon al rijdend en stoppend over de stoel gegooid. Gelukkig is het met een sisser afgelopen. Alleen ik heb wat brandwonden op arm en gezicht. En mijn tas en passagiersstoel zij verbrand. Maar nu betaald de verzekering niet omdat we de oorzaak niet weten. Er is geen bedrading of iets dergelijks in de stoel. Er zat wel een aansteker in mijn tas. Maar de tas is van buiten uit verbrand. Plus daarbij is mijn zoontje nu bang om de auto in te gaan. En bang voor ook maar iets van vuur. Zelfs gasfornuis enz. Hij is 2.5. Heeft iemand tips op ideeen? Alvast bedankt!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat noem jij 'met een sisser aflopen?'

Poe.

Ik vind het nogal wat zeg. Brandwonden in je gezicht. En jij bent verbaasd dat je zoontje niet meer in de auto durft? Hij is verstandiger dan jij volgens mij.

Ik zou geen meter meer in die auto rijden voor ik er achter was wat de oorzaak was. Sterker nog, ik zou de auto acuut terugbrengen naar de garage(?) waar ie vandaan komt en onmiddellijk eisen dat ik danwel mijn geld terugkreeg, danwel dat ze tot op de bodem uitplozen wat er loos was & het oplosten.

Ingrid

Maxime.M

Maxime.M

17-09-2010 om 09:54

Vreemd

Wat vreemd zeg, rook je? Is er misschien een kegeltje van je sigaret daar gevallen?
Mijn collega heeft ooit zoiets gehad, zij 'mocht' niet roken van haar man in de auto, maar deed dat toch stiekem met de ramen open. De as van haar sigaret klopte ze af uit het raam. Toen is er een kegeltje vuur op de achterbank terecht gekomen (ook daar de ramen open, dus ik vermoed het ene raam uit en het andere weer in) en toen ging het smeulen in de auto.
Collega natuurlijk een groot probleem, want die moest verklaren hoe het daar was gaan smeulen en moest dus wel opbiechten dat ze rookte in de auto.

Voor wat betreft je kind en vuur, dat moet denk ik slijten. Het is allemaal net gebeurd en eng. Misschien kan je wat dingen met vuur laten zien, kaarsje aan doen en uit blazen. En hem proberen uit te leggen dat er normaal geen vuur in auto's is... maar dat is natuurlijk wel lastig met zo'n kleintje.

Sterkte,
Maxime

Puck

Puck

17-09-2010 om 12:34

Met ingridt eens

Heel snel naar de garage terug met die auto. Ik neem toch aan dat er garantie op zit.
Verder vind ik het een beetje raar dat de verzekering op voorhand al zegt dat je niks vergoed krijgt omdat ze de oorzaak niet weten. Ja duhhuh... volgens mij moeten zij juist die oorzaak zien te achterhalen.
En verder: je tas zou ookwel eens onder je inboedelverzekering kunnen vallen en niet onder je autoverzekering. Wij hebben ooit eens een opengebroken auto aangetroffen en de gejatte autoradio en schade aan de auto werden vergoed door de autoverzekering, de inhoud van het dashbordkastje (o.a. CD's) werden door de inboedelverzekering gedekt. De paspoorten die gejat waren werden overigens door geen enkele verzekering gedekt. De verzekering zei dat die alleen vergoed werden als ze vanuit huis gestolen werden. Op mijn antwoord dat dat dom was omdat ik bosjes mensen hun paspoort bij zich moeten hebben om zich te kunnen identificeren bleef het stil.
Maar goed: heel rap terug naar die garage zou ik zeggen.

mamalo3s

mamalo3s

17-09-2010 om 23:51 Topicstarter

Waarschijnlijk aansteker

Het had veel erger kunnen zijn en mijn zoontje heeft op wat schrik na niets. Ik rook wel maar niet bij de kinderen. Dus ook niet in de auto. Aangezien ze daar regelmatig inzitten. En die lucht blijft toch hangen. Ons vermoeden nu is dat er iets met de aansteker is gebeurd. Want in de stoel e.d. zit geen bedrading en het is toch vanuit mijn tas gekomen. Dus dat is de enige verklaring. J is er nog helemaal vol van. En blijft er over praten. We maken er geen drama van maar gaan wel op zijn ideeen in. We gaan toch weer naar de oefeningen voor prinsjesdag op het strand. Daar is wrsch. Ook vuur. Dus kijken hoe hij reageert. Normaal vind hij dat soort dingen leuk dus hopen maar. Maandag komt er een verzekeringsadviseur. Die gaat kijken naar de schade en wat ie alsnog voor ons kan doen. Dus ff duimen.
Dank je voor jullie reacties!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.