Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Braadslede of ovenschaal?

Wat is t verschil tussen een braadslede en een ovenschaal?
Als er in een recept staat dat je dingen in een braadslede moet doen en dan in de oven moet zetten, kan dit dan niet in een ovenschaal?
Weet iemand dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

22-02-2011 om 19:00

Wat je hebt

Een ovenschaal zonder deksel werkt hetzelfde Inge, alleen is een braadslede echt gemaakt voor grote stukken vlees en/of vis. Die passen over het algemeen niet in een ovenschaal.

Inge

Een braadslede is meestal gemaakt van rvs, met handgreepjes en vaak heel groot. Een ovenschaal is meestal van aardewerk of glas en iets kleiner. Volgens mij kan het allebei gebruikt worden. Wat wil je erin doen?

Dorry

Inge2909

Inge2909

24-02-2011 om 20:28 Topicstarter

Nieuw kookboek

Ik heb zo'n nieuw kookboek van Jamie Oliver (die in 30 min.), daarin maakt hij regelmatig gebruik van braadsledes. Die heb ik niet, maar wel ovenschalen... Vandaar! Ik vroeg me af of ik dat daarvoor in de plaats kon gebruiken of dat dan je vlees bijvoorbeeld niet goed gaar wordt ofzo!

Monet

Monet

26-02-2011 om 04:34

Inge

Vlees wordt net zo goed gaar in een schaal, dat maakt echt niets uit.

bibi63

bibi63

26-02-2011 om 15:54

Volgens mij

is een braadslee een heeeele grote ovenschaal. Dus afhankelijk van de hoeveelheid/grootte van het gerecht gebruik je de 1 of de ander.
Gr. Bibi

Rvs braadslee

Ik heb een rvs braadslee met een hele dikke bodem en die kan ook op het gas. Ik kan dus vlees aanbraden in die braadslee en dan verder garen in de oven. Dat lukt met een glazen ovenschaal niet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.