Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bowl recept gevraagd "beetje spoed"

Voor de jaarwisseling is mij gevraagd om een grote schaal bowl te maken, voorgaande jaren deed een andere vriendin dat maar zij is geemigreerd en momenteel "internetloos" dus even geen kans om haar te mailen voor haar voortreffelijke recept.

Ik heb al diverse websites bekeken maar de recepten die ik daar zie varieren nogal en zijn natuurlijk niet voorzien van commentaar hoe lekker ze zijn...

Wie wil haar/zijn lekkere bowlrecept delen? Het liefst met alcohol en vers fruit maar die zonder zijn ook welkom om een kleinere schaal voor de kinderen te maken,

alvast bedankt voor jullie reacties..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Goed idee inderdaad

Dat is vast wel lekker bij de oliebollen! En hier ook voornamelijk vers fruit, aangevul met wat luxer fruit uit pot of blik. Spa en/of sinaasappelsap erdoorheen.

Ha, ga ik ook doen!

Prima idee zeg, lekker fris bij de oliebollen en het heeft ook nog 'ns de schijn van toch nog enigszins gezond eten En die cassis-tip pik ik van je, Lidwientje!
Groet, Onyx

Rembrand

Rembrand

29-12-2010 om 23:51

Spa appel is lekker!

Dat doe ik er altijd door. Lekker fris !
M.

Kari1

Kari1

30-12-2010 om 08:35

Hier ook traditie

bowl met oudjaar. Idd lekker fris bij de oliebollen. Ik maak het net zoiets als Lidwientje, veel vers fruit in stukjes zoals appel, peer, mandarijn, banaan, ananas, kiwi, voor het rood wat diepvriesbessen (die ik nog heb liggen) of een bakje rood van AH erbij, en als vocht gebruik ik een beetje appelsap en verder spa rood. Cassis zou me te zoet zijn denk ik.
In het originele recept hoort er een glaasje ouzo door. In de jaren zonder alcohol ben ik dat gaan vervangen door wat anijsblokjes in een beetje heet water op te lossen en die erdoor te roeren. Geeft net een heel klein vleugje anijzigs.
Wat het echt feestelijk maakt is een stervrucht kopen, in heel dunne plakjes snijden en die bovenop je kom uitspreiden. Evt. nog wat besjes of frambozen erover strooien. De rest van de stervrucht kan prima in stukjes door de bowl.
Kari

Yta Chalne

Yta Chalne

30-12-2010 om 16:28

Goed plan

Lijkt me een fantastisch plan. Wij doen het altijd met feestjes en verjaardagen: heel veel vers fruit, ananas en (in de winter) perzik uit blik (dat lusten wij gewoon , en dan een mix van spa rood en vruchtensap eroverheen. En wel een uurtje of twee van tevoren maken, dat 'valt' beter (niet iedereen kan vers fruit goed eten bij mij thuis), en het mengt dan een beetje. Als ik er alcohol door zou doen, hmm..een simpele cava, en een scheutje port, denk ik. Ofzo. Maar dat doe ik eigenlijk nooit.

Fiorucci

Fiorucci

31-12-2010 om 08:38

Prima plan

Prima idee, ik ga zo gelijk fruit halen, bedankt voor de tip!

reina

reina

31-12-2010 om 09:53

Leuk!

Wij hadden vroeger ook altijd bowl op oudejaarsavond. Leuk idee, 'k ga het ook weer maken. Toen ik zei tegen mijn oliebollenbakhulp ( 17)- die hier vanavond met zijn ouders komt - dat de restjes van de appels die hij geschild had voor de flappen bewaard konden worden voor de bowl, stond ie me stomverbaasd aan te kijken, had geen idee wat 'bool' was....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.