Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

01-10-2010 om 10:02

Bovenkant rits doet pijn

Het is een beschrijving van niks maar het gaat om het volgende. De bovenkant van een rits heeft een vervelend 'puntje' dat pijn doet aan je kin of hals. Het lijkt wel of er iets scherps aan zit. Wat kun je doen om te zorgen dat je geen pijnlijke krassen aan je kin krijgt?

Vera

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

01-10-2010 om 10:18

Niet bij alle

Het is maar bij een paar ritsen maar het zit wel vervelden. Niet dat ik het heb bij álle ritsen.

Haha

Wat een toeval, ik het precies hetzelfde! Heb het nu even snel opgelost met een vierkant stickertje van de kinderen. Eroverheen geplakt zodat ik vandaag er geen last van heb. Maar morgen ga ik maar even in de weer met een tangetje ofzo, kijken of ik het puntje kan ombuigen......

Nagellak

Ik had dit ook bij laarzen, die steeds kleine ophaaltjes maakten in panties. Op advies van de schoenmaker het einde van de rits wat tegen mijn been aandrukte (zowel zijkanten van rits als achterkant van 'loper') ingesmeerd met kleurloze nagallak. Probleem opgelost! Kan denk ik ook met een vest.

Broekverpestend

Hier dus een probleem met de combinatie van mijn hoge schoenen met rits en mijn nette pak: éen schoen heeft uitsteekseltjes aan de rits en die haken in het stiksel van de broek, die daaraan blijft hangen. Met als gevolg een deels gerimpelde binnennaad van de broekspijp, ik heb het niet meer helemaal recht kunnen trekken.

Ik ga vanavond toch eens met een tangetje aan de slag, alleen vanochtend al heb ik een keer of drie de draden van die rits af moeten pulken.

Groeten,

Temet

Platdrukken

Oudste had ook zo'n rits aan een laars. En die heeft (uit eigen beweging, mijn dochter is altijd zo zelfstandig) een tang van man gepakt,zo'n platte met een dikkere voorkant en wat breder oppervlakte en het vervelende puntje gewoon platgedrukt. Simpel doeltreffend. Volgens mij was ik niet eens op het idee gekomen. Ik zou naar de schoenmaker gaan (ben vaste klant, hahaha)
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.