Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Borrelhappen tijdens feestje

Ik geef volgende week een feestje, en wil een aangeklede borrel verzorgen hierbij.
Van belang is dat ik alles van te voren kan klaar maken, en alleen nog maar hoef klaar te zetten. Vanwege de hoge temperaturen moet het ook allemaal nog een beetje hitte proof zijn. Wie heeft er een paar leuke ideeen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ol3

ol3

28-06-2010 om 11:07

Hartige pannenkoekjes

die kan je de avond van te voren maken, oprollen en de koelkast in. Je kan ze bv met zalm en hele dunne komkommers maken, is koud ook erg lekker!
de deeg kan je van zo'n bekend merk kopen uit een pakje (naam ??) en op dit pak staan nog andere recepten, ik heb het met een verjaardag al 2x gemaakt en het was een succes

als ze uit de koelkast komen kan je de pannekoek ook makkelijk in stukjes snijden, prikkertje erin en klaar!

Mediteraan

Denk mediteraan met dit weer; olijven, tapenade, nootjes, droge vleeswaren zoals worst en rauwe ham. En dan flessen gekoelde rosé en prosecco erbij en klaar! Je zou van te voren al alles op schalen kunnen rangschikken en die koel wegzetten. Wil je iets echt koelhouden, leg dan een berg gehakt ijs op een dienblad en zet daar het bord met de te koelen dingen op.

Dorry

reina

reina

28-06-2010 om 14:52

Eens met dorry

Ik zou kiezen voor mediterrane en/of mexicaanse hapjes, olijven, tapenades, pesto (met vers aangesneden stokbrood), stukjes aardappeltortilla, gemarineerde champignons, kleine tomaatjes, guacomole met tortillachips etc.

Reina en vanavond

Reina bedankt

Vanavond was mijn vader jarig. We wilden eten en borrelen en mijn moeder had heel simpel huzarensalade aardappelsalade in bakken gekocht en daarbij gerookte zalm, garnaaltjes, gerookte forel en krabsalade gedaan. Stokbrood met van die kruidenboter al in de inkepingen en een groene salade, meloen erbij en klaar. Alles op tafel zetten duurde nog het langst! En heerlijk fris met deze temperaturen.

Dorry

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2010 om 01:05

Inmiddels bekend

Een hapje die al in veel huizen bekend is: wraps insmeren met bijvoorbeeld boursin (of eigen merk/lidlmerk/aldimerk), daar zalm op leggen, je kunt er eventueel een reepje ijsbergsla overheen doen en dan rol je de wrap strak op zodat er een stevig niet te groot rolletje onstaat. Dat rolletje snij je in hapklare stukjes, prikkertje erin en klaar. Voor mensen die niet van vis houden kun je dit ook doen met bijvoorbeeld rauwe ham.

reina

reina

29-06-2010 om 19:33

Jarenlang mijn topper , maar inmiddels vergeten : dunne omeletjes bakken, insmeren met stevige roomkaas waardoor je dunne reepjes ham en kappertjes geroerd hebt. Oprollen, opstijven in koelkast en in plakjes snijden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.