Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Varodi

Varodi

06-05-2009 om 00:40

Boretti fornuis, m-system of toch iets anders?

Momenteel zijn wij (ik vooral) bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken. Hierin wil ik graag een groot 6-pits fornuis. Nu ben ik al bij verschillende keukenwinkels geweest en zie bijna door de bomen het bos niet meer. Wat moet ik nu nemen?

Een Boretti VT-96 antraciet (prijs ongeveer 1800 euro) of een M-system MF-96 zwart (prijs ongeveer 1000 euro)of toch nog iets anders/andere modellen. Het zijn beide fornuizen met grote ovens. Of zou een fornuis met twee ovens handiger zijn. Er komt nog wel een extra combi-oven/magnetron in de keuken.

Ik heb beide fornuizen in het echt gezien. Vind ze ook erg mooi. De overige apperatuur zijn we al wel uit (koel/vrieskast, vaatwasser, combi, afzuigkap).

Wie of wie kan mij hierin een advies geven?

Varodi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Varodi

Varodi

06-05-2009 om 22:40

Cobi

Hoi Cobi,

bedankt voor je reactie. Heb idd ook naar Smeg gekeken. Ook mooie fornuizen. Twijfel ook nog steeds hoor. Het "probleem" bij ons is wel dat het fornuis op propaangas moet branden (gaan in het buitengebied wonen en daar is geen gasleiding). En bij Boretti en M-sytem leveren ze kant en klare apparaten die op propaangas kunnen. Bij Smeg moet er iets omgebouwd (branders/sproeiers)worden heb ik begrepen.

verder denk ik niet dat ik een dubbele oven nodig heb want er komt ook een combi magnetron/oven in. Dus daar zouden de andere of kleine dingen in kunnen.

Mag ik vragen welk soort/type jullie hebben?

Varodi

Varodi

10-05-2009 om 22:46

Cobi

Hoi Cobi,

Heb inderdaad ook gekeken naar de Smeg fornuizen. Ik ga toch voor een grote oven met een losse combi ernaast. Het type C9GMNNL heb ik alleen gezien in boek van Smeg, maar het type CS19NlN6 (is wel duurder) heb ik in het echt gezien en vond deze ook heel mooi.
Ik twijfel nog steeds eigenlijk. Boretti heeft ook zijn voordelen........... (ook nadelen natuurlijk)
Weet jij trouwens hoe het met de service zit bij Smeg?

Zo'n frytop is dat echt handig? Het lijkt mij niet alles, denk dat ik het niet zoveel ga gebruiken. Maar mijn man vind het wel een mooi en handig ding.

Groetjes

Varodi

Vic

Vic

12-05-2009 om 08:58

Varodi

Ik ben geen Cobi, maar ik heb wel een frytop op mijn Boretti. Geen losse over twee pitten, maar eentje met een lange (vis-) brander eronder. Ik vind het perfect. Grote stukken vlees of vis, groente, etc. kun je allemaal bakken zonder dat het in het eigen vocht gaat stoven. Ben je al eens bij de Boretti showroom geweest? Dat is echt een aanrader. Er wordt lekker voor je gekookt en je bent direct helemaal óm (het is net Tellsell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.