Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fiorucci

Fiorucci

24-07-2011 om 08:22

Boretti

Ik kan misschien een Boretti fornuis overnemen van iemand, 70 cm. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met dit merk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat ik weet

ik ben absoluut geen keukenprinses ( in mijn keuken hangt een bord: i kiss better than i cook)en ik haat koken,maar....................ik heb een collega die DAGELIJKS praat over haar geweldige super fantastische boretti ,ze is er helemaal lyrisch van .
Het heeft even geduurt voordat ik begreep dat het over een Fornuis ging,ik dacht al die tijd dat ze een nieuwe lover had

Vic

Vic

24-07-2011 om 13:20

Is het een mooie?

Ik heb zelf een Boretti gehad en kan daar nog steeds helemaal lyrisch over vertellen. Je hebt heel mooie modellen, maar ook uitvoeringen waar ik minder warm voor loop. En in feite blijft het dan gewoon een fornuis, ze zijn niet beter dan andere merken. De mijne had een fry top, dat is wel ideaal en mis ik nog steeds. Wel hebben veel Boretti's problemen met de gaspitjes. Bij die van mij was een pit die vaak met moeite aan ging, en ook regelmatig vanzelf weer uit ging. En het is best een gedoe om hem schoon te houden. De pitten worden heel snel zwart, en dan moet je poetsen met ammonia om ze weer glimmend te krijgen. Dat laat je dan op een gegeven moment wel, omdat ze na twee keer toch weer zwart zijn

Fiorucci

Fiorucci

24-07-2011 om 13:51

Ja, mooi

Het is een antracietkleurige met koperkleurige details. Maar vooral 70 cm breed, wat een leuk alternatief is als je breder wilt dan 60 maar geen plek voor 90..
En kwa uitvoering toch meer solide dan zomaar een fornuis, lees ik her en der. De oven bijvoorbeeld wordt veel beter heet.

Vic

Vic

24-07-2011 om 14:00

Klopt

De ovens zijn geweldig. Ik had er een met een dubbele oven (hetelucht en conventioneel), en dat was ideaal. De ovens werden heel snel warm, met een snelopwarmstand, en waren heel makkelijk schoon te maken. Er zit een soort van laagje op de zijkanten, waardoor aangekoekte resten verschroeien en je die makkelijk kunt verwijderen. Boretti noemt het 'zelfreinigend', maar je moet er nog wel zelf met een doekje doorheen.
Heeft het fornuis dan 4 of 5 pitten, bij 70 cm. breed?

Ervaring

wij kochten anderhalf jaar geleden een huis waar de boretti inzat, en hij is zeker prachtig om te zien, maar......... het is inderdaad lastig schoonhouden, we waren inductie gewend en dan is het een snel lapje erover en klaar. Nu zijn we echt een tijd bezig om het enigzins schoon te houden. We hebben een brede met 6 pitten en 2 ovens. 6 pitten gebruik je niet zo heel vaak tegelijkertijd maar het is wel een luxe dat je er nooit tekort hebt! 2 ovens is echt heel handig, de kleine is echt heel snel heet en voor 1 stokbroodje oid heel praktisch. De pitten ben ik ook niet heel tevreden over, het duurt 30 tellen voordat je de automatische aansteker kan loslaten zodat de pit blijft branden, dat is best lang, ik doe er vaak alvast 2 tegelijk want met de volgende moet je anders weer 30 tellen wachten. Je kan niet echt sudderen want de pitten gaan te hard, zelfs de kleinste. De wok-pit brandt lang niet zo hard als op ons oude inductiefornuis, echt wokken kan je ook niet. Dus........ het is niet zo dat ik hem kwijt wil omdat dat me veel te veel gedoe geeft, maar ik zou hem zelf nooit uitkiezen

Gr Lionne

Vic

Vic

24-07-2011 om 14:41

Lionne

Je kunt die gaspitten versnellen door dat pennetje, wat omhoog steekt als je de pitten eraf haalt, omhoog te draaien. Ik had daar een Borettimannetje voor laten komen (garantie), maar het zag er niet heel ingewikkeld uit.

Tirza G.

Tirza G.

24-07-2011 om 15:32

Als lionne

Mijn kookgrage vriendin heeft er eentje en die valt tegen. De sudderpit gaat niet zachtjes genoeg en de wokpit niet hard genoeg. De monteur is al tig keer geweest, maar het is zoals het is.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

24-07-2011 om 17:15

Cobi

Het is een vierpits waarvan een wokbrander. Hij is in het geheel meer solide en zoals hierboven ook staat,de oven schijnt erg goed te zijn.

Margriet*

Margriet*

24-07-2011 om 21:42

+ en -

Wat zijn aan je huidige fornuis de plussen en de minnen en wat zijn die van de Boretti? Nou meeste + en klaar!

Vic

jij zou dus mijn collega kunnen zijn

Fiorucci

Fiorucci

25-07-2011 om 08:08

Cobi

Nou ja een upgrade is het zowiezo, kwa wokbrander, want die heb ik nu niet. Ik kook al 20 jaar op een wit simpel fornuis, waarvan de oven minder wordt en de grill stuk is. De Boretti is vier jaar oud, ziet er uit alsof ie nieuw is, en kan ik misschien overnemen voor 400 euro. Nieuw is ie rond de 2400. Maar goed, iemand is mij voor, even duimen dat die persoon toch niet wil..) Ja, ik heb een constante factor van zes personen, plus wat er nog voor en na aanschuift, dus dan is 70 cm en vier pitten handig. Ik ben soms net een gaarkeuken..

Fiorucci

Fiorucci

25-07-2011 om 11:10

Lionne

Jij ook bedankt voor je ervaring. Het is inderdaad net waar je het mee vergelijkt. Ik vergelijk het met een oud Siemens gasfornuis waarvan de ontsteker al jaren stuk is, en waar uberhaupt geen wokbrander op zit..
En laatst kwam de glasplaat van de fornuisdeur spontaan naar beneden. Paar losse schroefjes, en klaar, maar toch, het wordt wel tijd..

Fiorucci

Fiorucci

25-07-2011 om 14:34

Cobi

Wij duimen nu dat iemand anders die een l*llige tien euro meer bood, 'm niet wil na bezichtiging..

Fiorucci

Fiorucci

27-07-2011 om 16:59

Hebbes!

Deze week kunnen we het fornuis halen, joepie!

Vic

Vic

27-07-2011 om 22:44

Goed zeg!

Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee!

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2011 om 07:35

Dankjullie

Ik ben er erg blij mee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.