Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

judiths mama

judiths mama

13-01-2011 om 21:47

Bonnetjes nakijken

Laatst zag ik weer eens bij de kassa van de supermarkt een vrouw (het zijn trouwens nooit mannen die dat doen) haar bonnetje bekijken. Doen jullie dat wel eens, en klopt er vaak iets niet? Ik vraag me serieus af of het de moeite waard is om te checken of de cassiere haar werk wel goed gedaan heeft. Ik ben er te lui voor, maar als het nou veel oplevert, dan moet ik het toch maar eens gaan proberen

Saskia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

13-01-2011 om 21:54

Ja...

maar niet omdat ik denk dat de cassiere haar werk niet goed heeft gedaan, maar omdat heel vaal de prijs in de computer niet goed staat, vooral bij aanbiedingen....

liora

liora

13-01-2011 om 21:57

Toevallig

Schrijf nu al mijn uitgaven op en daardoor zie ik ook de bonnetjes beter. En zo zag ik dat bij het Kruidvat een speen dubbel was aangeslagen. Rond de 3,50!

Nu kijken of ze me geloven als ik ze dat ga vertellen!

Liora

Ja hoor

Maar al te vaak gaat er iets fout bij aanbiedingen. Van de week nog bij Emté. Er werd 0,49 ipv aanbiedingsprijs van 0,10 gerekend. Is x2 toch 0,78 cent. Soms gaat het om grotere bedragen.
Maar zo ga ik ook terug als blijkt dat ik iets niet betaald hebt. Eerlijk duurt het langst geldt voor twee kanten.

bibi63

bibi63

13-01-2011 om 22:09

Alleen bij AH. Om te kijken hoeveel bonus ik heb bespaard.....
Gr. Bibi

Yep

Heb ooit 37,50 voor een halfje bruin betaald, sindsdien kijk ik de bon al-tijd na.
Heb het wel teruggekregen hoor, idd een fout in de streepjescode oid.

Ja, meestal wel een vluchtige blik

maar dat komt omdat ik nog niet zo lang geleden in plaats van 2 pakken koffiebonen er 20 betaald heb. Ik bedacht onderweg naar de auto dat ik eigenlijk wel veel moest betalen dus ik keek eens naar de bon.

Zeker aanbiedingen staan vaak fout in de kassa, pak luiers met 25% korting en dan de korting niet verrekenen, ja dat tikt wel aan.

Zeker bij 149 kerststerren!

Ja, ik controleer zelf bijna altijd wel en ga inderdaad ook terug als ik te weinig heb betaald (en dan zegt de caissiere: goh, wat eerlijk van u, dat had ik nooit gedaan hoor...).
En mijn ouders haalden vorig jaar veel spullen (dus voor veel geld) bij IKEA. Toen mijn moeder de bon bekeek stonden er 149 kerststerren op ipv 1... Eerst viel het niet zo op, omdat het sowieso een hoog bedrag was, maar gelukkig toch even gekeken. Bij de klantenservice zeiden ze: ja, dat komt heel af en toe voor. Automatisch computerfoutje...

Tanneke

Tanneke

14-01-2011 om 00:33

Altijd

Bij Albert Heijn is de kipfilet een keer dubbel gescanned.
Als ik dat niet had nagekeken had ik toch mooi over de 8 euro extra op de bon gehad.
Ik vind het vaak ook zo bij aanbiedingen die niet goed in de kassa staan inderdaad.
Voor 10 cent ga ik echt niet terug,maar voor zoveel euro's zeker wel.
Het gebeurt echt heel erg vaak!

Vaak

Als ik reden heb te twijfelen of het wel klopt dan kijk ik het na. Dus als ik het eindbedrag raar hoog vind, of als er aanbiedingen bijzitten waarvan ik betwijfel of goed zijn aangeslagen.

Groeten,

Temet

Fraz

Fraz

14-01-2011 om 09:17

Meestal

Ik check bij AH altijd voor ik de winkel uit loop globaal of het klopt. Heel vaak klopt er iets niet omdat de aanbiedingen niet goed in de computer staan of de 35% korting er niet af gehaald is. Soms ook omdat de oude aanbiedingsprijs nog op de schap stond. Ook dan heb je recht op de aanbiedingsprijs.

Laatste keer stond er 99 cent per zak spruiten. Ik had twee pakken en ze waren aangeslagen voor 1.49 per zak. Is toch weer een euro. Ik ga er niet voor terug naar de winkel maar omdat ik in de winkel snel check loop ik meteen altijd langs de klantenbalie.

Wilma

Wilma

14-01-2011 om 09:37

Altijd

En dat levert me toch heel veel op. Wat staan er dingen vaak verkeerd in de computer. Reclames die er niet in staan of zulk soort dingen.

Ook per ongeluk iets twee keer laten piepen of als er twee dingen zijn voor de prijs van één (zoals nu bij de hamsterweken en bij de Plus), dan staat er toch de prijs van twee artikelen.

Ik vind dat het echt zeker loont, kleine moeite om even te kijken. Vandaag de dag vragen ze of je de bon wel wilt of niet, ik wil 'm dus altijd wél. En metéén kijken, niet wachten tot je thuis bent.

Groetjes,
Wilma

vlinder72

vlinder72

14-01-2011 om 10:32

Ik ook

Ik controleer altijd de aanbiedingen en van die 35% kortingstickers. Dat soort stickers worden vaak over het hoofd gezien.

Maar als het niet klopt dan klaag ik niet bij de cassière. Dat heeft geen zin. Ze kan er toch niets aan veranderen. Ik loop daarna direct door naar de klantenservice.

judiths mama

judiths mama

14-01-2011 om 11:52

Oké

aanbiedingen nakijken loont dus. Nou, dan moet ik daar toch maar eens op gaan letten. Maar onthouden jullie dan ook als je door de supermarkt loopt wat je met korting in je kar hebt liggen?

ilsepilse

ilsepilse

14-01-2011 om 12:25

Jaah

laatst bij lidl hadden ze iets 2 x aangeslagen
en vorig jaar bij ALdi had ik een doos melk mee en was er meer 1 aangeslagen dan heb ik het ook doorgegeven, en als er dan eens een aanbieding is (bv pc dan hoef ik bij deze dames niet id rij te staan dan houden ze het achter voor me, kijk voor wat hoort wat ... )
ik kijk het dus altijd na. slip of the finger can happen, ze doen het niet express

ilsepilse

ilsepilse

14-01-2011 om 12:25

Jaah

laatst bij lidl hadden ze iets 2 x aangeslagen
en vorig jaar bij ALdi had ik een doos melk mee en was er meer 1 aangeslagen dan heb ik het ook doorgegeven, en als er dan eens een aanbieding is (bv pc dan hoef ik bij deze dames niet id rij te staan dan houden ze het achter voor me, kijk voor wat hoort wat ... )
ik kijk het dus altijd na. slip of the finger can happen, ze doen het niet express

Pelle

Dat deed ik dus ook, aanbiedingen en zo als eerste op de band, maar hier bij de C1000 staat de bon in een willekeurige volgorde, in elk geval niet in de volgorde zoals ik het op de band zet. Het had dus geen nut, heel raar trouwens dat ze dat doen.

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

14-01-2011 om 14:43

Op mijn boodschappenbriefje

wat ik meeneem zet ik altijd de aanbiedingsprijs. zo zie ik snel of dat inderdaad klopt!

Zelfscan

Hier in de buurt zitten 2 AH's waar je zelf je boodschappen kan scannen. Ideaal want je ziet meteen of de prijs klopt. En je kan je boodschappen meteen in je tas inpakken. Dan pinnen en wegwezen!

Zelfscan

Hier in de buurt zitten 2 AH's waar je zelf je boodschappen kan scannen. Ideaal want je ziet meteen of de prijs klopt. En je kan je boodschappen meteen in je tas inpakken. Dan pinnen en wegwezen!

Net ook weer

Ik was in een naburig dorp, kocht 3 dingen bij de C1000 en legde ze alfabetisch op de band (je moet toch wat als je moet wachten). Het was niet mijn eigen C1000 dus ik was heel benieuwd en ja hoor, in een andere volgorde.

Meteen even checken in winkel

Ik doe eigenlijk net als Pelle (meen ik) en Fraz;
spullen met 35% korting of in de aanbieding (1+1 gratis) zet ik als eerste op de band. Ik vraag altijd om de bon, en check 'm even snel terwijl ik nog in de winkel ben.
Je ziet idd wel vrij snel of het klopt of niet, en als ik een korting mis of raar hoog bedrag zie ga ik naar de klantenservice.
Komt toch wel met enige regelmaat voor dat iets niet klopt, en ik weet niet zeker of ik er dan voor terug zou gaan als ik er thuis pas achter kom. Die paar dubbeltjes zijn me het heenenweer rijden (kosten mijn tijd/benzine etc) niet de moeite waard, dus daarom doe ik het altijd in de winkel.

Overigens ook hier wel eens naar zo'n zelfscan AH; echt supersysteem! Snel en vlot, boodschappen meteen inpakken en ik ben dan gek genoeg ook alerter op prijzen.

M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.