Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roos Vicee

Roos Vicee

18-01-2010 om 13:36

Boeket bloemen

Na een voor oudste weer succesvol weekend, had ik 3 boeketjes bloemen staan gisteren. Maar 's avonds hadden we vrienden op bezoek en kreeg ik 'commentaar' op de manier van op een vaas zetten. Nou kan me het niet zo veel schelen wat een ander vindt van mijn manier van bloemen op een vaaszetten haha, maar het zette me toch aan het denken.
Van sommigen weet ik dat ze een mooi boeket soms in folie laten en alleen wat van de steeltjes afsnijden en zo op een vaas zetten, maar zelf haal ik het folie er meestal wel af omdat ik dat niet mooi vind staan. Maar het elastiekje laat ik er vaak wel omzitten omdat het boeketje dan veel mooier een boeket blijft. Haal je het elastiekje eraf dan valt het vaak zo uit elkaar en is het mooiste van zo'n boeketje af.
Blijven bloemen idd langer mooi als ze los in een vaas staan of maakt dat helemaal niets uit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aaaarrrgghhh!

Bloemen met folie en al in een vaas zetten...dat vind ik zo erg! ik snap erkelijk waar niet waar dat vsandaan komt.

Persoonlijk haal ik altijd wel het elastiekje van een 'geschikt' boeket los. Wat ik meestal wel doe is de stelen schuin afsnijden terwijl het elastiek/touwtje er nog omheen zit. Dat wil prima met een scherp groot mes. Dan blijft de bos in model & dat bespaart tijd. Daarna haal ik het touwtje eraf terwijl ik de bloemen als 'bos' vasthoud, en laat dan de hele handel 'in model' in een vaas glijden. Een vaas die qua model en maat past bij het boeketpas Liefst eentje die uitloopt van boven, dat staat vaak het mooist vind ik..

Ik geloof niet dat een elastiekje je bloemen beknot in de levensduur trouwens, maar ik vind ze 'los' toch mooier...

Ingrid

Yta Chalne

Yta Chalne

18-01-2010 om 14:33

Folie en al

Met folie en al ken ik ook niet (doet mij dan weer denken aan de moeder van Nanny Fine, die alle meubels in folie heeft Met of zonder elastiekje: dat laat ik afhangen van de grootte van de bos/ geschiktheid van de vaas. Soms staat het mooier met elastiekje, meestal zonder maar niet als de vaas bv. iets te groot is (of de bos bloemen te klein..)

Roos Vicee

Roos Vicee

18-01-2010 om 14:35

Ja echt!

Ik ken iemand die een mooi boeket (dus niet de verpakking van supermarktbloemen bijv.) met folie en al in een vaas zet. Meestal zijn dat wel de mooiere ingepakte boekten hoor, die uit een bloemenzaak oa. Dus met bijv. een stukje jute of gekleurd tule (of noem je dat anders?) of wat dan ook. Dat vindt ze gewoon zonde om eraf te halen. En, zegt ze, zonder die verpakking lijkt de bos meteen zo ielig. :s Gewoon plastic van een bosje roosjes van de markt of supermarkt haalt ze er wel gewoon af.
Maar goed, het is ook niet mijn stijl hoor

reina

reina

18-01-2010 om 16:44

Er af

Met folie in de vaas zetten vind ook ik vreemd Ik haal het elastiekje of touwtje er wel af, maar voorzichtig zodat de schikking hetzelfde blijft. Het boeket valt dan net iets losser, wat ik meestal mooier vind. Ook snijd ik altijd een klein stukje schuin van de steeltjes af.
Sommige mensen gaan een mooi geschikt boeket zelf weer steel voor steel in de vaas zetten, waardoor de oorspronkelijke schikking verdwijnt, dat vind ik weer jammer.

Tirza G.

Tirza G.

18-01-2010 om 16:45

Aaaaargh

Ik geef boeketten altijd weg aan mensen die er van houden Maar die halen alles er af, elastiekjes, folie en versierlinten. Het gaat toch om de blóemen?
Ik weet nog uit de tijd dat mijn moeder ziek lag, dat de mode op kwam zetten om blad in het boeket te verwerken. Hhmmm, zei mijn moeder peinzend, vroeger gooiden we dat bij het tuinafval.

Ieder z'n smaak

Tirza

Ha tirza

Dat doe ik ook altijd: gewoon weggeven. Ik heb een hekel aan een bos bloemen. Vind het helemaal niets.
Mijn 2 HTK-jes en mijn Maine Coon houden er wel van, van het omgooien dan.........

tonny

tonny

18-01-2010 om 19:29

Folie eraf, elastiekje eraf

en geef ze de ruimte in dat water!

Inderdaad is het wel van belang voor zo'n met zorg geschikt boeket een passende vaas te hebben, anders is het effect weg. Maar een elastiekje vind ik lelijk, vooral als het boeket in een glazen vaas staat.

tonny

tonny

18-01-2010 om 19:30

Oh enne...

gefeliciteerd met zo'n succesvolle dochter!!

Puck

Puck

18-01-2010 om 20:09

Ik ken ook zo iemand...

... die de folie eromheen laat zitten. Ik vind dat zo raar staan, net of je vergeten bent ze in het water te zetten of dat je er geen aandacht aan hebt willen besteden. Ik doe het net als IngridT: folie eraf, stelen snijden en dan als 1 bos vasthouden en elastiekje eraf en dan de hele bos in de vaas zetten.

Nasha 1st

Nasha 1st

18-01-2010 om 22:09

Ook

net als IngridT, folie eraf, schuin afsnijden en dan voorzichtig elastiekje doorknippen (wat dan altijd tegen je hand schiet.....auw)....en dan voorzichtig in de vaas laten zakken.

Hmm

Als ik een boeketje krijg, dan zet ik hem gelijk op een vaas. Ik vind het niet leuk om hem eerst even plomverloren in een vaas te pleuren en pas goed te schikken als het bezoek weg is. Dus ik zet het bezoek plomverloren op de bank en ga eerst voor de bloemen zorgen
Idd schuin snijden, elastiekje eraf en folie, en eigenwijs als ik ben kan ik het niet laten om dat zelf een beetje mooi(er) in een vaas te zetten.

Femke:-)

Femke:-)

19-01-2010 om 08:17

De kunst is

een goede vaas te nemen en af te snijden op de juiste hoogte. Bloemen moet je ook niet te lang houden...de bloem moet niet te ver boven de vaas uitsteken.

Een dun bosje bloemen moet je niet in een vaas zetten met brede hals.

Maar zowel folie als elastiekje moet er af (vind ik)

Groetjes Femke

reina

reina

19-01-2010 om 17:35

Femke

Inderdaad! Als een boeket niet mooi staat op de vaas helpt het bijna altijd als je er een stuk extra vanaf haalt. En de juiste vaas bij een boeket zoeken is ook belangrijk. Ik ben dol op boeketten, dus ik heb vazen in alle soorten en maten ( vooral glazen vazen vind ik mooi)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.