Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rieke

Rieke

20-09-2009 om 16:33

Boekentips

Het vorige draadje was van augustus en alweer verdwenen. Ik zoek eigenlijk nog wat leuke titels. We gaan binnenkort een boek van haruki murakami bespreken, maar die heb ik nog niet binnen en op advies van iemand hier heb ik 1 boek van Wally Lamb gelezen en direct daarop de rest van zijn
oeuvre. Geweldig ! Dank aan de inbrenger.
Ik hoop op wat tips. gr, Rieke.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

20-09-2009 om 17:46

Onder de noemer 'geestelijke gezondheid'?

Echt gepast lijkt mij dit draadje in de rubriek 'gezondheid'.

Misschien dan het boek 'Help, de dokter verzuipt'? Of een verpleegstersroman? (Hahaha).

Hoe heet het boek van Haruki Murakami? Ik heb vorige zomer 'Norwegian wood' gelezen. Manlief vond het geweldig, ik vond het typisch zo'n boek waarvan de schrijver alleen maar vanuit mannenperspectief kan denken. Ik ergerde me voortdurend aan hem. Maar hij heeft wel een grote naam natuurlijk.

Margje
PS Net het Bureau laatste deel van Voskuil uit. Ik verkeer nog in rouwfase. Vooral ook omdat ik het zo'n afknapper vond.

The raw shark texts....

echt een aanrader als je eens 'wat anders' wilt!

Morgen een uitgebreide bespreking in gezellug!

Ingrid (die vanavond de laatste 50 blz gaat lezen, hoezo, last minute??)

Rieke

Rieke

21-09-2009 om 08:53

Oh dear, forumbeheer sorry

Ja leuk Margje ; )) de tijd van de doktersromannetjes heb ik gehad en de co assistent ken ik ook...
Nee, dit draadje is bedoeld voor het nieuwe huishouden, ik was het al kwijt en dacht dus eerlijk gezegd dat ik iets niet goed had gedaan.
Maar inderdaad, het is Norwegian wood die we gaan lezen. Nou, ik ben wel benieuwd dan, de boeken van Wally Lamb schrijft hij ook vanuit een mannenperspectief, en de hoofdpersoon is altijd een man, maar dat zijn zulke leuke mannen! 't Zal wel een heel ander genre zijn.....

Massi Nissa

Massi Nissa

21-09-2009 om 20:49

Tip

Zomaar in de bieb van een plank gegraaid (had geen tijd om te zoeken): "When will there be good news" van Kate Atkinson. Beetje thriller, beetje detective en een heel groot deel supergoed boek. Prachtig taalgebruik in allerlei Britse dialecten, veel citaten van ontzettend mooie zinnen/strofen uit gedichten (vaak niet zo bekend) en een plot die je meteen bij de keel grijpt. Ik ga op mijn vrije dag speciaal terug naar de bieb om te zien of er meer van haar staat.
Groetjes
Massi
PS: Ik moet iets bekennen. Ik vond "De Vliegeraar" zo vreselijk tegenvallen. Heb 'm eindelijk gelezen deze zomer en ik kwam er bijna niet doorheen. He bah, dit had ik nu ook met "De Wetten" van Connie Palmen en nog een paar enorm gehypte boeken. Mijn verwachtingen rijzen dan de pan uit en vervolgens ga ik me wezenloos ergeren aan elke stijlfout en onwaarschijnlijke plotwending. Jammer is dat eigenlijk.

Struisvogel

Struisvogel

21-09-2009 om 22:17

Margje (ot)

Genoten, maar niet ten volle ....

zelfs dat had je niet bij het laatste deel. Hier zelfde afknapperige gevoel gehad. Gaat over

margje van dijk

margje van dijk

21-09-2009 om 23:04

Ah (o.t.)

Gelukkig, Struisvogel, dat jij het ook had
Ik was zo verslaafd aan het Bureau, en wat is nou fijner te weten dat er nog deel-na-deel op je wacht.
Deel 7 was al bedrieglijk dun, maar inhoudelijk is het ook ineens zo anders, dat je hele perspectief op de voorgaande geschiedenis ook op losse schroeven komt te staan. Want was dat dan wel wat het was, of had de rest van de wereld gelijk en waren wij gek? Dat soort overwegingen. En die wilde ik nou juist helemaal niet hebben.

Wel heb ik nog andere Voskuil-boeken liggen waar ik wel eens aan zal beginnen als ik dit teboven ben

Intussen begonnen in De Pianostemmer (van Pascal Mercier, die Nachttrein naar Lissabon heeft geschreven wat ik geweldig vond) maar het kan me maar niet grijpen. Wat een gezeur, dat begin. Misschien wordt het nog beter.

Dus ga ik me als tussendoortje even te buiten aan een kinderboek (van een van mijn jongens): de Grijze Jagers, deel 2 intussen. (Ook 7 delen). (Al het goede komt in 7 delen). Dat is zeg maar de Karl May van de 21 eeuw. Heerlijk.

Margje

krin

krin

22-09-2009 om 09:49

Massi

Fijn, een medestander! Als ik meld dat ik de Vliegeraar niet bijster geslaagd vond, kijken mensen me soms aan alsof ik van steen ben. "Vond je het dan niet ontroerend?" Eh... het was een aangrijpend verhaal, ja. (Alleen niet verteld op een manier die het recht deed, wat mij betreft). En over De Wetten heb ik het maar niet Laat staan over Kluun.
Maar goed, mijn tip: voordat je aan een gehypt boek begint, eerst om je heen vragen wíé het precies goed vond, en bedenken of je lees-smaak wel overeenkomt.
Wat ik wel aangrijpend en goed tegelijk vond, overigens: Kamtsjatka van Marcelo Figueras, en The Ministry of Special Cases van Nathan Englander, beide over Argentinië ttv de verdwijningen.

Massi Nissa

Massi Nissa

23-09-2009 om 07:22

Krin

Bedankt voor je tips, en fijn om een medestander te hebben in de Vliegeraarkwestie .
Groetjes
Massi

Millenia

Millenia

23-09-2009 om 20:04

Rieke

Deze is vast al eens langs geweest, maar ik waag het er maar op. Kalme Chaos van Sandro Veronesi. Wat een boek!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.