Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Boeken opruimen!

Voor de tweede komt wil ik flink opgeruimd hebben in ons huis/berging. Nu staan daar nog veel dozen met boeken, en een aantal wil ik daarvan weg doen. ER zijn (oude) studieboeken bij, wat onbekende literatuur,en veel heb ik er al jaren niet meer ingekeken.
Ik heb de Slegte geprobeerd, maar dat schiet niet op, die pikken de krenten uit de pap. Je zeult dan met een hele stapel door de binnenstad en komt met een even grote stapel weer buiten.
Stuk voor stuk verkopen via Marktplaats of een boekenwinkeltje op internet is te bewerkelijk en duurt te lang.
De boeken zijn niet interessant genoeg voor een echt antiquariaat. Maar bij het oud papier of op straat vind ik weer te ver gaan. En voor de kringloop zijn ze niet interessant of weer te specifiek. Ik hoef er niet(s) (veel) voor te hebben. Wie heeft er een idee hoe ik van die dozen afkom? Is er geen zak van Max voor boeken?

Viridantia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ziekenhuis

hoi
ik heb het ziekenhuis in de buurt gebeld. die waren er erg blij mee. Wel van te voren even afspreken, kan me voorstellen dat niet elk ziekenhuis ze wil.

Groetjes
Gruffalo

Partij

Alles in een, als partij, aanbieden op marktplaats of op www.gratisoptehalen.nl

Jawel

hier is wel een 'zak voor max voor boeken', er zijn hier zeker een stuk of 3 liefdadigheidsinstellingen die boeken verkopen (op 2de hands markten) om zo geld binnen te krijgen voor hun goede doel. 1 liefdagheidsinstelling zamelt in voor polen en roemenië (is op cristelijke inslag, gaat van de kerk uit) en 1 voor putten in afrika (mijn stiefmoeder zamelt daarvoor in en brengt het dan bij een contactpersoon). En er is er nog 1, maar ben even kwijt wat het doel is.
Misschien moet je even om je heen zoeken? Er moet er vast wel 1 ergens in je buurt zijn.
groeten albana

Bookcrossing

Als je geen "goed doel" kunt vinden dan zijn er vast wel wat bookcrossers die zich er over willen ontfermen. Zie: www.bookcrossing.com of www.bookcrossing.nl. Het idee van bookcrossen is om boeken te lezen, te registreren en daarna ergens achter te laten voor een ander. Er is een behoorlijk grote groep actieve leden in Nederland, en een nederlands forum.

Rafelkap

Rafelkap

16-07-2009 om 12:09

Rode kruis

Wij geven wel eens een doos boeken aan het rode kruis. Hier in de stad hebben ze een boeken/kledingwinkeltje.

Tirza G.

Tirza G.

16-07-2009 om 16:50

Muziek

Hier houdt de muziekvereniging jaarlijks een grote boekverkoping. Die willen ze dolgraag hebben.

Tirza

viridantia

viridantia

16-07-2009 om 21:15 Topicstarter

Gevonden: books4life

Ik heb iets gevonden boooks4life , zit voornamelijk in universiteitssteden. http://www.books4life.nl/

Bookcrossing is wel sympathiek maar duurt te lang.
Bedankt voor het meedenken.
Viridantia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.