Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

07-10-2010 om 09:26

Boek met kinderboekenweek

Niet dat ik al met dochter naar de boekenwinkel ben geweest maar we zijn wel vorig jaar met die traditie begonnen. Ze mogen allebei een boek uitzoeken bij de kinderboekenwinkel. Nu ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig of jullie dit ook doen en welk boek er bij jullie is uitgezocht.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

hier ook dezelfde traditie. We zijn nog niet naar de boekwinkel geweest, ik denk dat we dat zaterdagmiddag gaan doen.

voor de zomervakantie doen we hetzelfde: allebei mogen ze een boek kiezen om mee op vakantie te nemen.

Ik denk dat de oudste (8) een boek zal kiezen van Mees Kees, of Lena Lijstje, alhoewel ze het liefst nu Harry Potter deel 6 uit wil lezen.
Jongste (net 6) koos vorig jaar nog een prentenboek maar zal nu denk ik voor heksje Lily gaan.

Groetjes
Gruffalo

fryskdumke

fryskdumke

07-10-2010 om 10:00

Vanaf het moment dat dochter 2,5 was koopt ze boeken in de kinderboeken week. De eerste keer kreeg ze geld mee van papa, met de mededeling zoek maar een paar mooie boeken uit. Wist hij veel dat hij maar 5 cent terug kreeg van de 50 euro die hij had gegeven Dochter was overigens wel helemaal in de wolken met de boeken, en leest heel veel. Papa moest er later zelf ook wel om lachen.

Wij gaan vandaag op het eind van de middag even langs de boekenwinkel. Sowieso gaat het nieuwe boek van Jimmy en Lisa mee, ze wilde ook graag een nieuw boek van Tomke dus dat zal ook wel meekomen. Daarnaast mag ze nog voor 15,00 besteden dus ik ben benieuwd welke boeken er straks mee gaan.

Hier

Kopen we "De vloek van Woestewolf" van Paul Biegel, het prentenboek "Fiet wil rennen", en, waar ik erg naar uitkijk, "Tikken tegen het raam, 50 kindergedichten uit Nederland en Vlaanderen", samengesteld door Joke van Leeuwen. Zij heeft 50 gedichten geselecteerd en de auteurs gevraagd er een nieuwe illustratie bij te maken. Naar wat ik ervan kan zien, is het een prachtig boek geworden. Ik stuur wat bij in de keuze, omdat ik veel meer overzicht heb op wat er verschijnt en beter kan inschatten wat echt aanslaat hier.

Wilma

Wilma

07-10-2010 om 10:20

Nostalgie!

Ik kreeg dat vroeger ook, een boek met kinderboekenweek. En dat vond ik echt superleuk !

Mijn zoon echter leest alleen Donald Ducks en verder totaal niks, dus die zou ik hier geen plezier mee doen denk ik. Jammer, ik vind 't zelf zo'n leuke traditie.

Groetjes,
Wilma

Goed idee!

Wat een goed idee!
Eigenlijk al veel te veel boeken hier in huis, maar dit vind ik wel erg leuk.
Vanaf dit jaar gaan we deze traditie ook invoeren en ik ga me voornemen me nu eens niet te gaan bemoeien met de boekkeuze. Nou ja, alleen qua prijs dan.
Ben benieuwd wat het gaat worden!

Wilma

Er zijn toch ook DD-pockets, of ingebonden exemplaren? Is dat niet toch ook leuk voor hem?

Al vanaf hun geboorte

De kinderen krijgen vanaf hun geboorte ieder jaar boeken met de kinderboekenweek. Rib uit mijn lijf ieder jaar, maar ik word zelf erg blij van nieuwe boeken en ik hoop dat op deze manier over te brengen op de kinderen. Dat boek wat ze altijd voor 5 euro verkopen bekijk ik per jaar, dit jaar is het een prentenboek en dat koop ik alleen voor de jongste.

Gisteren ben ik wel alvast met de jongste geweest, ik koos 2 Nijntjes uit, lijstje in mijn hand wat we al in huis hebben. Thuis schrijf ik er in "Truusje, oktober 2010, kinderboekenweek" en toen kwam mijnheer Savon thuis. Hij kijkt naar de boeken (Hangoor en het feest van tante Trijn) en zegt: hangoor heeft ze al, heb ik gisteren nog voorgelezen. Dus ik baalde, terug kan niet want ik heb er al in geschreven. Ik sta bekend als overgeorganiseerd (wie loopt er met een lijstje in haar portemonnee met alle Nijntje-boeken die in huis zijn?) en nu was ik blijkbaar ooit hangoor vergeten op te schrijven. Sufferd.

Met de middelste ga ik vanmiddag even en de oudste twijfelt nog of hij nog wel een boek wil. Hij leest op dit moment Thea Beckman, maar die zijn allemaal in huis.

Jarig kind dit weekend...

dus ik heb zelf even voor haar geshopt. Een Mees Kees, en iets van Joke v Leeuwen (altijd leuk!). Voor middelste de divenbende van Scipio meegenomen van Cornelia Funke. Kon ik niet laten liggen voor 4.95! Hij heeft het nog neit gelezen (wel hart v Inkt enzo). Oudste schiet er dit jaar bij in. Heb hem de afgelopen 2 maanden al zo verwend met alle beschikbare delen van de Hongerspelen & Gone, dat ie nou zijn eigen zakgeld maar eens even moet gaan aanspreken, danwel wachten tot Sinterklaas!

Ingrid (altijd zwak in boekenwinkels)

ishtar

ishtar

07-10-2010 om 11:03

vorig jaar, geinspireerd door OOL) mee begonnen.
Fijn dat je de vraag hier neerzet, het zit nog niet in mijn systeem
Ha leuk: boeken shoppen vanmiddag!

guera

guera

07-10-2010 om 11:15

Ja hier ook sinds geboorte

Voor het eerst heeft zoon een boek uitgezocht om ZELF te lezen. Voorheen zochten we altijd boeken uit om voor te lezen. Hij is nu 7 en leest zelf vrij goed en heeft daar ook lol in.
Hij koos Drakeneiland van Lydia Rood (die is wel om voor te lezen eventueel) en Fantasia van Stilton.
Dochter van 4 koos Rambamboelie en THEA Stilton

Hier is het ook een oude traditie die ik voortzet.

ayla

ayla

07-10-2010 om 11:36

Bedrag of aantal boeken?

Maar nemen jullie dan een bedrag of een aantal boeken, vorig jaar heb ik 1 boek gezegd.

1 boek

bij mij mogen ze ook 1 boek kiezen. ongeacht de prijs (maar het moet natuurlijk niet te gek worden).

ik vind het leuk om zo nu en dan zelf een boek te kopen, maar ben groot fan van het boek-leen-systeem van de bieb gezien het aantal boeken dat hier verslonden wordt.

Bastet

Bastet

07-10-2010 om 12:43

Mijn pubers weigeren momenteel boeken te lezen,behalve als het moet voor school.Mijn dochter leest veel,en wilde graag Charlie and the Chocolatefactory.Hij komt net vandaag binnen,via bol.com.
Bastet

Hier ook traditie

dat de jongens (6 en 9) een boek mogen uitzoeken (en mama ook haha)
Ze weten al wat ze willen, een dikke Geronimo Stilton van 24,95...de oudste kiest Reis door de tijd deel 2, en de jongste Fantasia deel 1...50 euro dus samen...rib uit mn lijf, maar o zo leuk!

Sancy

Sancy

07-10-2010 om 14:01

Jazeker

Hier is het ook traditie. Gisteren waren we winkelen en zijn we ook een boekhandel ingelopen. dochter koos voor deel 6 van "de grijze jager"-serie, zoon voor Fantasia 5 van Geronimo Stilton. Hij kreeg ook Mees Kees erbij, dochter kreeg De dievenbende van Scipio erbij. En omdat ik nog een boekenbon had, is ook Hart van Inkt gekocht.

Maylise

Maylise

07-10-2010 om 14:32

Ook

Wij deden dit ook altijd maar omdat we nu net verhuisd zijn was ik vergeten dat het kinderboekenweek is. De kinderen letten daar ook niet op natuurlijk want daar denken ze niet aan. Misschien dat als ik morgenavond tijd heb ik ze als verrassing mee neem naar de boekwinkel en ze dan een boek laat uitzoeken. Het was altijd een leuke traditie en op zich kunnen we die er best inhouden alleen dan zonder boeken week geschenk natuurlijk.

Hier mochten ze altijd 1 boek uitzoeken. Geen maximum bedrag maar als iemand een artistiek fotoboek van 100 euro had gewild dan zou ik mijn veto recht wel gebruiken.

Maylise

Maylise...

is kinderboekenweek internationaal? grappig! Wist ik niet! (want je woont toch niet meer in NL als ik me goed herinner...?)

Ingrid

Maylise

Maylise

07-10-2010 om 14:52

Ingrid

Ja we zijn inderdaad verhuisd naar Frankrijk. Nee ik geloof niet dat boekenweek internationaal is. Het leek me meer gewoon leuk om de Nederlandse traditie voort te zetten

Maylise

Oeps...

maylise..ja, zo kan het natuurlijk ook! Leg maar aan de boekhandel uit, wie weet krijg je alsnog een alternatief boekenweekgeschenk! LOL!

Ingrid

Janna3

Janna3

07-10-2010 om 18:39

Absoluut

Hier ook, voor allemaal 1 boek. Ik schrijf er ook altijd in dat ze het van ons hebben gekregen tijdens de kinderboekenweek 20... Ik vind het heel gezellig om met z'n allen de boekenwinkel door te struinen.

Vic

Vic

08-10-2010 om 14:50

Ik ben vanmorgen bij de boekwinkel geweest. Oudste wilde graag de laatste HOI, en voor jongste heb ik een voorleesboek van Carrie Slee gekocht.

Margriet*

Margriet*

08-10-2010 om 20:02

vroeger lag er 's ochtends een boek bij ons bed, ik koop ook elk jaar voor iedereen een boek, maar ik denk dat we morgen maar eens samen gaan. Leuk idee, zelf iets uitzoeken, wel met een max.

Nou,

hier ook al jarenlange traditie om minstens 1 boek per kind te kopen met de kinderboekenweek. Vanochtend zijn we net geweest en hebben gekocht:
voor oudste dochter van 8: de Grijze jager deel 1 en 2, en de dikke Lena Lijstje. Kan ze meer dan 1000 bladzijden vooruit.
voor jongste dochter van 4: het voorleesboek van Carry Slee en het boek van de hut, een zelflees-boekje.
Ik had nog een paar oude boekenbonnen, die nu ook eindelijk opgemaakt zijn! En hierdoor hoefde ik nog geen tientje bij te betalen.

ayla

ayla

10-10-2010 om 07:02

Hier

ben ik ook met de kid naar de kinderboekenwinkel geweest.

Dochter stond kwijlend voor de Geronimo Stilton kast, mama welke moet ik nou kiezen. Ze is uiteindelijk gezwicht voor fantasia 2. Ze liep al bladerend door de winkelstraat waardoor ik haar de hele tijd moest bijsturen anders liep ze tegen iedereen op.

Peuterzoon was in zijn nopjes met 2 Thomas de trein boekjes. Jaaahhhhhh Thomas schreeuwde hij door de winkel.

Ise

Ise

10-10-2010 om 08:31

En hier

Ook hier de traditie voortgezet:
Voor oudste (11) een boek van Tonke Dragt - De blauwe maansteen
Jongste (9)gaat nu verder met de Geronimo verzameling van zijn broer en koos dus voor het laatste deel van de serie Terug naar Vrekkenstein

't is geworden...

jongste heeft een heksje Lily boek gekozen, en oudste een thea stilton boek (ijsprinses).

en natuurlijk het mees kees boek er bij!

Maylise

Maylise

10-10-2010 om 16:01

Hier

Dank zij de tip van Pelle (denk ik) heb ik via bol.com boeken bestelt en krijg dus ook zo het geschenk in huis. Mijn eigen kinderen zijn daar al wel te oud voor maar nichtje van 8 die bij ons verblijft heeft al meerdere boeken in de serie gelezen dus voor haar een leuk geschenk.

Boeken die ik besteld heb:

Soldaten huilen niet (Rindert Kromhout)
Julia's Reis (Finn Zetterholm)
Zoektocht in Katoren (Jan Terlouw)

En nog één waarvan ik de titel al weer kwijt ben dus dat wordt nog een verrassing

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.