Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Karin

Karin

17-03-2011 om 13:21

Boek gezocht over alternatief huizen bouwen met stro

Hoi,
Ik wil mijn man een boek geven over alternatief huizen bouwen met bijvoorbeeld strobalen, of leem, gebruiksprodukten enzovoorts. Op tv zijn regelmatig van die BBC programmas met Kevin Mccloud. Maar ik kan niets vinden, geen titels of links. Wie heeft er een titels of tip?
Moet het volgende week al kopen, voor manliefs verjaardag.

groet

Karin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

17-03-2011 om 13:50

Deze gevonden

Ik vind deze net al googlend:
http://www.chelseagreen.com/bookstore/item/seriousstrawbale#

heb je hier iets aan of had je die zelf ook al gevonden?

De buuf van

De buuf van

17-03-2011 om 13:51

Nederlands?

In het NL is er een boekje geschreven over de bouw van het strolemen huis van mijn 'buurman' (Stroleem in de Praktijk heet het volgens mij).

In het Engels kan ik aardig wat boeken vinden op Amazon en Play door te zoeken op "straw bale" of "alternative building". Maar ik weet niet of Engels een optie is? Ik bestel zelf regelmatig bij Play en meestal heb ik m'n boek na 'n week in huis (PlayTrade duurt vaak iets langer). Verzending is helemaal gratis.

notje

notje

17-03-2011 om 15:02

Weet niet waar

je woont,maar in Veghel is er laatst één gebouwd.Het is in het brabantse nieuws geweest.Misschien kun je googlen en daar info vinden?

Genoeg?

Stond er ook niet een artikel over in tijdschrift 'genoeg'? Misschien kun je er op hun site nog iets over vinden.

Karin, wat bereinteressant! Verder nog leuke ecoplannen zoals gebruik regenwater etc?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.