Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ivanka10

Ivanka10

17-08-2009 om 16:11

Boeddha zelf kopen of niet?

hallo

ik heb van mijn moeder een boeddha gekregen (de dunne)
ik vind boeddha's heel mooi en zou ook wel heel graag zo'n eentje met een dikke buik willen hebben, maar nu hoorde ik dat je ze niet zelf mag kopen, maar ook heb ik op de site over boeddhisme gelezen dat het best wel mag!!!

weet iemand nu hoe het precies zit ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

17-08-2009 om 16:33

Boeddha-politie

Nou, het is niet zo dat de Boeddhapolitie langs komt als je er zelf een koopt .

Het schijnt inderdaad traditie te zijn dat je zo'n ding niet zelf koopt. Maar als het jou om een mooi of decoratief beeld gaat, dan maakt het toch niet uit hoe je er aan komt?

Pluk53

Pluk53

17-08-2009 om 17:02

(ot) kharma-police

maar die is er wel ( Radiohead/OK Computer)

100%mama

100%mama

17-08-2009 om 21:08

Ja hoor, het mag!

Even gegoogld:

Er bestaat veel verwarring over de Boeddha, mag je hem nu wel of niet voor jezelf kopen?

Ja, een Boeddha mag je wel degelijk voor jezelf kopen! Als je een Boeddha voor jezelf koopt is deze voor het huis waar je hem neer zet. Als je een Boeddha kado krijgt is hij voor jezelf.

Boeddha staat voor alles wat je maar kan bedenken: geluk, plezier, verdriet, karma, genezen, het lot, enz... Wij vinden het heel belangrijk dat je dit weet, zodat wanneer je een Boeddha ziet, die je aanspreekt, je hem zonder twijfel kan kopen.

Als je een Boeddha hebt gekocht, zet hem dan in je huis neer, in de buurt van een raam of op een goed zichtbare plaats, zodat anderen hem kunnen zien en je hen hetzelfde geluk kan toewensen dat je jezelf toewenst.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-08-2009 om 00:03

Ik heb ook wel eens gehoord

dat je de éérste niet zelf mag kopen. Die heb je al binnen dus ben je vrij om er zelf een te kopen.

Boedha Queen.

Boedha Queen.

19-08-2009 om 15:31

Ik de enige echte boedha queen

Ik kan je uit de droom helpen schat, ik heb wel 30 a 40 boedha's in huis.
En veel zelf gekocht en heel veel gekregen.

Ik had ook vroeger te horen gekregen dat je ze zelf niet mag kopen, ik verschillende winkels gevraagt, en de 1 zegt van wel en de andere zegt van niet.

Tot ik het een keer in de boedha tempel ging vragen , en die zegt wij mogen het wel kopen alleen als je boedhist bent mag het niet.

En ik ben geen boedhist en u denk ik ook niet dus het mag.

En ze zeggen ( klinkt misschien stom ) als je een mooie boedha ziet die je graag wilt hebben moet je aan die boedha beeld vragen wil je met mij mee of niet en als je een slecht gevoel hebt doe je het niet en als je een goed gevoel hebt moet je het wel doen.

Zo had ik dus ooit spijt, ik had een keer zo'n mooie boedha beeld gezien ik was echt verliefd op die boedha beeld en werdt helmaal gelukkig en warm zo mooi vond ik het en ik toen met die gedachten nee mag niet, je moet hem krijgen dus deed ik het maar niet. Tot ik een week later in een boedha tempel kwam en het dus ging uit leggen en vragen mag het wel of mag je het niet zelf kopen, toen zeiden hun ja alleen als je een boedhist bent maghetniet.

Ik dus terug naar die winkel en wat dacht je weg boedha beeld.
Ik kon wel huilen en nu 3 jaar later heb ik er nog spijt van, dat ik toen niet had gekocht.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

19-08-2009 om 16:57

Boeddhaqueen

Da's eigenlijk ook wat ik bedoelde:
als je boeddhist bent dan wéét je wat de 'regels' zijn rondom het kopen van boeddhabeelden. Of je vraagt het in je tempel.
Als je geen boeddhist bent, dan koop je ze dus voor het mooi en dan heb je ook weinig met die regels te maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.