Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fiorucci

Fiorucci

09-06-2011 om 13:12

Bod uit hong kong?

Ik zet net een digitaal cameraatje van Sony op marktplaats, wat nieuw 100 euro kostte. Tot mijn verbazing krijg ik vrij snel een bod van 200 euro...ik mail terug (eerlijk duurt het langst) dat deze camera nieuw veel goedkoper is. Ik krijg weer een mail, in het engels van iemand uit Hong Kong, die wil weten hoe de staat van de camera is...ik bedoel, zo'n simpel dingetje, die volgens mij aldaar op elke hoek van de straat te koop zijn voor een habbekrats? Vreemd toch?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Opgelicht op internet

hmm vreemd!
kijk even op www.opgelichtopinternet.nl grote kans dat het iemand is die de boel loopt te flessen, ik ben er ooit ingetrapt en sindsdine kijk ik altijd even op opgelicht ... dan voorkom je een hoop ellende

Fiorucci

Fiorucci

09-06-2011 om 14:33

Gek he?

Verbijsterend, wat allemaal te lezen is op de site die je noemde..dank voor de link,altijd handig.Ik ga hier verder niet op in en heb het bod verwijderd, maar het blijft raar.

dc

dc

09-06-2011 om 16:11

Ik denk

dat hij geen besef heeft van "euro's" en zich in de valuta vergist ofzo??

Brianna F

Brianna F

09-06-2011 om 18:06

Nee hoor

Is een heel bekende truc, meestal vanuit Nigeria. Ze maken zogenaamd geld over, jij krijgt een bevestiging van de bank en stuurt de goederen op. gevolg: geld kwijt en fototoestel plus verzendkosten foetsie.

Fiorucci

Fiorucci

09-06-2011 om 19:18

Brianna

Zo'n vermoeden had ik al, al was dit dan de HongKongse variant..)

Puck

Puck

09-06-2011 om 19:21

Fio

Welkom in de wereld van MP en camera's. Ik heb dat ook vorig jaar met mijn digitale kapotte!!! camera gedaan en kreeg ook binnen no-time een heel regiment van dat soort oplichters op mijn advertentie. Iemand uit duitsland die hem voor zijn vrouw voor haar verjaardag wilde kopen (een kapotte camera, leuk cadeautje). Iemand uit België die hem voor zijn zoon wilde kopen. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik zelfs om een kopie van paspoort gevraagd en die krijg je dan zelfs keurig vervalsd toegestuurd. Als je vervolgens om een adres vraagt dan moet het ineens opgestuurd worden naar Nigeria en krijg je hun adres in het land waar ze zeggen te verblijven niet losgepeuterd. Ze gaan zelfs zo ver dat ze via paypal een vervalste pagina maken als een soort bewijs dat ze betaald hebben. Als jij het dan opstuurt blijkt er vervolgens niets op je paypalrekening te staan. Niet op ingaan en als het via MP is dan MP daarvan in kennis stellen.
Pas toen ik in mijn advertentie met koeiengrote letters had opgenomen: NO SHIPPING, ESP. TO NIGERIA, was het over.

Puck

Puck

09-06-2011 om 19:29

Fio,

Welke naam was het? Die oplichters zijn zelfs zo brutaal dat ze jarenlang met dezelfde naam hanteren. Even googelen en je krijgt vaak gelijk een hele vracht aan namen. En ze reageren gerust ook vaker op je advertentie heb ik gemerkt ook al heb je ze de eerste keer verteld dat je niet met oplichters in zee gaat. Volgens mij zitten ze gewoon de hele dag achter de computer om op al die camera's etc. te bieden.

Fiorucci

Fiorucci

10-06-2011 om 06:58

Puck

Ik ga inderdaad eens googlen op die naam,goeie tip.

Anonix

Anonix

10-06-2011 om 08:58

Niet alle...

Niet alle biedingen uit het buitenland zijn fake. Ik heb een kunststof designvaas voor het dubbele van z'n aankoopprijs verkocht aan iemand in Denemarken. Keurig eerst betaald (geld op mijn rekening dus ) en daarna verzonden.

Maar op electronica komen inderdaad veel biedingen uit Nigeria en andere buitenlanden (meestal met een Engelsklinkende naam). Het stomme is dat ik er eerder in zou trappen als ze een normaal bod zouden doen. Te hoge biedingen verwijder ik ongezien

Fiorucci

Fiorucci

10-06-2011 om 12:41

Anonix

Nou het rare is, het is een bod van iemand uit Hong Kong. Mijn type camera koop je daar op elke hoek van de straat voor bijna niks. Het is een niet al te duur digitaal cameraatje, niks bijzonders. Nieuw 80 euro, dus dan is een bod uit Hong Kong van 200 euro toch raar!)

Buitenland

Ik bied ook vaak vanuit het buitenland. Heel vervelend, want soms krijg je niet eens een reactie. Terwijl ik toch redelijk betrouwbaar schijn te zijn.

Puck

Puck

10-06-2011 om 15:17

Dirksmama

Ja, maar je zal dan toch je mail in correct Nederlands schrijven en ik denk niet dat jij voor een kapotte camera die nieuw 400 euro kost nu ineens 600 euro gaat bieden. Het is wat mij betreft niet alleen dat iemand uit het buitenland biedt, maar gewoon alle signalen afgeeft voor malafide oplichterij.

100%mama

100%mama

10-06-2011 om 17:46

En toch

hoe vervelend dit dus blijkbaar ook is besef ik nu voor bijvoorbeeld Dirksmama zet ik altijd in mijn advertentie dat ik niet verzend aan het buitenland....je wordt zo vreselijk gewaarschuwd hiervoor dat ik het gewoon niet durf....best triest eigenlijk....

Fiorucci

Fiorucci

10-06-2011 om 18:15

100% mama

Ik zet het er niet bij hoor, ik handel al jaaaaaaaaren op Mp en dit is het eerste buitenlandse bod.
En inderdaad, het is vooral het veel te hoge bod wat het zo verdacht maakt, en het feit dat camera's in Hong Kong veel goedkoper zijn.

Over buitenland gesproken...

Kreeg vanochtend mail van enailadres van buitenlandse kennis dat ze gestrand was in Madrid en geld nodig had. Tekst kwam me vagelijk bekend voor, toch even gemaild. Op een gegeven moment vraag gesteld waar in Nigeria ze woonde (daar woont ze dus niet, voor de duidelijkheid)...ja hoor: Lagos

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.