Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kari1

Kari1

19-02-2010 om 13:15

Blokker....grrr!

Een week of 2 geleden koop ik een metalen thermosfles bij Blokker. Mijn man neemt daar een paar keer koffie in mee en zegt dan: ik weet het niet, maar ik heb aldoor lauwe koffie, is dat ding wel goed?
Ik ga even vergelijken met een andere metalen thermosfles die we al hadden (voor thee) en giet in allebei kokend water. De oude blijft koel aan de buitenkant, de Blokkerfles wordt meteen vrij warm tot plaatselijk best wel heet. Het lijkt meer op een kruik dan op een thermosfles! Dat ding isoleert dus voor geen meter.
Helaas, de bon heb ik weggedaan toen hij in gebruik werd genomen. Maar toch terug gegaan naar Blokker want ik had altijd begrepen dat je geen bon nodig hebt voor een ondeugdelijk product. Erg onaardige bedrijfsleidster, zuchten en steunen, ja mevrouw (ze zei nog net niet stom mens) áltijd de bon bewaren! Kous af. Na enig aandringen van mijn kant dat er toch echt iets moest liep ze bozig mee naar de kassa en sommeerde de kassière een tegoedbon uit te schrijven. Maar ik wil geen tegoedbon, ik wil een goeie thermosfles! En die kan ik bij Blokker niet kopen dus ik wil mijn geld terug om in een andere winkel wel een deugdelijk product te halen. Onmogelijk. Ook iets anders kopen en dat dan weer terugbrengen gaat niet lukken, want met voor alles wat je met een tegoedbon koopt krijg je een tegoedbon terug.
Grrr! Ben ik nou onredelijk? En zo niet, kan ik ergens klagen?
Kari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou...

..er geen drama van maken. Ik vind de Blokker een absolute *&%^ winkel, maar ze verkopen er zo ontzettend veel, dat het toch niet al te moeilijk moet zijn om die tegoedbon daar een keer voor iets broodnodigs stuk te slaan. Of het nou een paar zakken waxinelichtjes zijn, of stofzuigerzakken, of paar batterijen of zo. Die thermoskan kostte vast geen kapitalen toch?

Ingrid

PS: Gisteren nog blij verrast door de Bart Smit, waar ik normaal qua klantenservice niet echt een hoge pet van op heb. Zoon had een Wii sopel gehad op zijn verjaardag. Mooi verzegeld. maar er zat (ontdekten we na een paar keer haperende startprocedure, en de dag daarna nada noppes) een mooie kras op. Ik zag de bui al hangen (ja mevrouw, we checken altijd voor ze de boel verzegelen of de disc niet beschadigd is') maar ik kreeg zonder boeh of bah een nieuw spel mee. Pfiew.

Maxime.M

Maxime.M

19-02-2010 om 14:10

Tegoedbon

Hoi,

Ik zou de tegoedbon aangenomen hebben, dat zou ik trouwens niet hebben gedaan als ik de bon nog wel had, dan had ik gewoon mijn geld terug willen hebben. Maar zonder bon ben je nu min of meer gematst, Blokker had ook niets hoeven doen zonder bon. Je kan altijd wel iets kopen t.z.t bij Blokker of hem doorverkopen aan een ander. Hier zou het wel opkomen, want ik koop zo nu en dan wel bij blokker; glazen, kaarsen, lampjes enz.

Maxime

Consumentenbescherming

Ik vind het geen matsen dat Blokker je een tegoedbon geeft. Blokker moet gewoon deugdelijke waar leveren en als ze dat niet doen, mag je je geld terugvragen. Volgens mij heb je hier als consument wettelijk gezien recht op.

Maar goed, je moet dan wel de zin en lange adem hebben om dat helemaal tot het einde door te voeren, vooral omdat de bedrijfsleider in dit geval helemaal geen zin had om hier aan mee te werken.

Chris

Puck

Puck

19-02-2010 om 14:35

Chris

Maar moet je dan niet kunnen aantonen dat je het ondeugdelijke produkt daar gekocht hebt? Ik weet niet of die thermoskan een universeel ding is dat ook ergens anders gekocht kan zijn. In dat geval vind ik het wel matsen als de Blokker je dan een tegoedbon geeft. Is het een Blokker-eigen produkt dan vind ik dat je gelijk hebt (maar ja, wat ik vind moet ik bij het politiebureau brengen )

Kari1

Kari1

19-02-2010 om 14:49

Dames

Izar, dat is wel een leuke manier! Maar niets voor mij, ik zou er moeite mee hebben om dat netjes te kunnen doen en enig decorum moet er toch worden opgehouden .
Ik maak er ook geen halszaak van hoor, hoewel ik niet zo vaak dingen koop bij Blokker zal die bon op een keer wel opkomen. Maar ik erger me om wat Chris zegt: "Blokker moet gewoon deugdelijke waar leveren en als ze dat niet doen, mag je je geld terugvragen. Volgens mij heb je hier als consument wettelijk gezien recht op." Ik wil een thermoskan en niet iets anders uit die winkel. Blokker verkoopt mij een ondeugdelijk produc, en of ik nu wel of geen bon heb, dan hoor ik mijn geld terug te krijgen. Want ja, het was een duidelijk Blokker product. Ik ga denk ik eens zoeken of een een mailtje naar een hoofdkantoor kan sturen ofzo.
Kari

Maxime.M

Maxime.M

19-02-2010 om 15:04

Merk blokker

hoi,

Maar was het dan een thermoskan van het merk " blokker" (als dat uberhaupt bestaat, volgens mij heeft blokker toch geen eigen merken, zoals Hema bijvoorbeeld) of was ie van tefal, princess, of een ander merk. Als jij gewoon niet kan bewijzen dat je het daar gekocht hebt (er even vanuitgaand dat het geen blokker-apparaa, qua merk is) dan kan je het dus net zo goed bij de V&D gekocht hebben en bij blokker gaan klagen (ik weet het is niet logisch, maar het zou kunnen)
Daarom vind ik het in dat geval netjes dat je in ieder geval nog een tegoedbon krijgt.
Of ze geven een nieuw exemplaar die dan wel goed is, misschien zat er wel een klein fabrieksfoutje in wat de andere thermoskannen niet hebben.

Maxime

Euh, kari

Waarom erger jij je aan wat ik zeg, terwijl je precies hetzelfde vindt als wat ik zeg?

Chris

Kari1

Kari1

19-02-2010 om 16:20

Ha ha chris

Ik erger me OM wat jij zegt, niet AAN wat jij zegt...
Kari

Ik snap het

Chris

Lynna

Lynna

19-02-2010 om 20:58

Mail hoofdkantoor

Een paar jaar geleden overleed mijn moeder, 1 dag nadat ze verhuisd was. Ze had gloednieuwe pannen gekocht 2 weken daarvoor en de Blokker in mijn woonplaats wilde die niet meer terugnemen. Ik heb een keurige mail naar het hoofdkantoor gestuurd. Zij hebben daarop naar de plaatselijke Blokker gemaild, met een cc-tje aan mij dat ik recht had om de pannen terug te brengen en het geld terug te krijgen. Dus ik ben triomfantelijk naar de Blokker teruggegaan, met die mail en kreeg mijn geld terug.

Succes met mailen!

Ellen Wouters

Ellen Wouters

20-02-2010 om 20:20

Je hebt geen recht op meteen geld terug

Als een product ondeugdelijk is, moet je de winkelier eerst in staat stellen het mankement te verhelpen. Dat kan dus zijn door reparatie of een ander exemplaar.
Pas als dat niet kan, heb je recht op het ontbinden van de koop.
Zie http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Uw_rechten_bij_een_ondeugdelijk_product

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.