Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Blokfluitvragen

Voor de achtste verjaardag van mijn dochter wil ik graag een blokfluit kopen.

Ik heb vroeger zelf blokfluit gespeeld en kan haar daarom denk zelf de basis wel leren. Als ze het leuk vindt kan ze dan na de zomer op muziekles.

Welk merk blokfluit is aan te raden en welke leerboekjes?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minnie

Minnie

06-03-2009 om 11:17

Klinkt gek...

..maar de beste fluit voor beginners is volgens mij zo'n plasticen (het merk is me even ontschoten, maar ze zijn bruin/zwart met beige, zitten in een oranje hoesje en komen bij de muziekwinkel vandaan). Maar goed, dan ben je dus voor 8 euro klaar.

Informeer in elk geval even bij de muziekschool. Hier mochten ze nl alleen op specifiek die plastic fluit lessen, omdat die allemaal precies gelijk gestemd waren. Wel zo fijn voor de oren van de juf (want het waren ruim 20 kinderen, en niet allemaal even getalenteerd ) En ook duidelijk omdat je niet zit met barokboring/duitse boring. Na de cursus is mijn zoon overgestapt op piano, dus de fluit ligt inmiddels ergens achterin de kast.

Zelf heb ik trouwens altijd instap-Moeck fluiten (hout) gehad (heb 'n jaar of 10 blokgefloten). Rond 50 euro liggen die, volgens mij. Maar ik meen me te herinneren dat dat in het begin niet goed is ivm veel speeksel en rottende fluiten. Maar of dat echt zo is? Ik heb in elk geval nooit iets anders gehad.

Ben je al bij een muziekwinkel geweest? Die kunnen vast advies geven passend bij je budget. En ze hebben ook leuke blokfluitmethodes. Veel leuker dan in mijn jeugd, al waren de boekjes van Pierre van Hauwe ook erg goed te doen.

Minnie.

Ps. succes! Ik vind bijna niks frustrerender dan mijn kinderen zelf muziekles te geven. Ben heel blij dat ik dat inmiddels heb uitbesteedt

Vic

Vic

06-03-2009 om 12:51

Yamaha

Mijn dochter heeft een kunststof fluit van Yamaha. Die werd aangeraden door haar muzieklerares. Ze heeft muziekboekjes van o.a. Tom Stone.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.