Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annet

Annet

29-03-2009 om 21:00

Blokfluit leerboekje?

Mijn zoontje is 6,5 jaar en heeft pianoles. Hij kan al noten lezen e.d.
Nu wil hij graag leren spelen op de blokfluit.
Dat wil ik graag zelf begeleiden. Ik verwacht namelijk niet dat hij hierin echt door gaat zetten (met de piano wel).
Wie weet een handig leerboekje dat ik zelf met hem kan doen? Zijn grootste uitdaging wordt de fijne motoriek van de blokfluit. Noten, ritme, e.d. zijn veel minder nodig.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
emmonis

emmonis

30-03-2009 om 21:12

Annet

Op marktplaats, onder het kopje bladmuziek, vind je vaak leuke boekjes voor de blokfluit met simpele liedjes. Volgens mij kun je dan voldoende vooruit.

Annet

Annet

30-03-2009 om 21:28

Hoi

Het probleem is niet dat ik geen boekjes kan vinden via Marktplaats maar dat ik niet weet welke geschikt is in zijn geval. Bij beschrijvingen in boekhandels, muziekwinkels lees ik vooral over noten lezen, ritme snappen, maten leren herkennen, e.d. Dat kan hij allemaal al. Het gaat mij vooral om de techniek van het fluiten (inclusief de vingerzetting) maar dan geschikt voor zesjarigen

mama 78

mama 78

30-03-2009 om 21:30

De jonge blokfluiter

Ikzelf ben opgegroeid met De jonge blokfluiter, en mijn kids spelen er ook weer uit.
Ikzelf vind het een prettige methode en ook duidelijk.

Jujube

Jujube

02-04-2009 om 00:33

Hier

Dochter heeft fluiten geleerd uit 'Blokfluitland' en 'Blokfluitfeest'. Zij vond 't erg leuke boekjes (er staan tekeningetjes bij met de grepen).
Groet,
Jujube

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.