Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

17-11-2009 om 12:51

Bloemkolen, help!

Hallo allen,

albert kwam net de boodschappen bezorgen, en ik heb blijkbaard per ongeluk enkele dingen dubbel besteld, waaronder bloemkool. Ik heb nu dus twee enorme bloemkolen liggen.... wie weet wat ik daarmee kan doen en wat ik daarna kan invriezen?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

17-11-2009 om 13:05

Ehm...

Ehm...in elk geval op een redelijk koele plaats wegleggen, dan blijft het best lang goed.
Verder: bloemkoolsoep is erg lekker, en goed in te vriezen. En een keer hollandse bloemkool eten, een keer italiaanse bloemkool en een keer bloemkoolcurry. Dan ben je toch al een heel eind!
Of...geef er een kado aan iemand (mooi lintje eromheen doen)!

Rembrand

Rembrand

17-11-2009 om 13:31

Proest........

Het eerste wat in mij opkwam toen ik je posting las was: " k heb hele grote bloemkolen, bloemkolen..... ( en dan die kop van André van Duin erbij).
Ik zou één van bloemkolen in stukken hakken en blancheren voor in de vriezer.
M.

Puck2

Puck2

17-11-2009 om 13:36

Smulweb

Smulweb geeft meer dan 3500 recepten met bloemkool als ingrediënt. Moet een eitje zijn om die 2 van jou te verwerken. Wel eens bloemkool met pindasaus gegeten? Mjammie.

Roos Vicee

Roos Vicee

17-11-2009 om 13:50

In de vriezer bewaren voor groentensoep

Ik heb toevallig vorige week ook per ongeluk te veel bloemkool in huis gehaald. Na het wassen ervan heb ik het te veel (bijna een hele) in kleine roosjes verdeeld over een aantal zakjes en gewoon in de vriezer gelegd. Doe ik wel vaker als ik te veel bloemkool heb. Als ik weer groentensoep kook doe ik daar weer een behoorlijke hoeveelheid bloemkoolroosjes bij in. Heerlijk veel bloemkool door de groentensoep! Gekookte bloemkool vind ik niet lekker, maar extra veel door de soep juist wel.

Rembrand

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die daar aan dacht

En wat betreft de bloemkolen (de groente dus): ik zou ze ook gewoon invriezen. Inderdaad handig voor de soep!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.