Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Flora B

Flora B

26-06-2012 om 11:52

Bloemen of...

Mijn zusje gaat als het goed is morgen slagen voor haar opleiding, het is een masteropleiding, verdieping van haar huidige functie.
Nu hebben we morgen een klein feestje, ik had gedacht een bosje bloemen mee te nemen... spreek net mijn moeder en die vind het te saai....heeft iemand een ander idee?? Ik kan zo niets bedenken... vind ook dat het een kleinigheid moet zijn. Ze is er wel heel erg druk mee geweest, 2 jaar lang heeft het ook een zware druk op haar gezin en priveleven gegeven...dus de vlag kan wel uit!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

...of drank, of eten

Heeft je moeder dan een briljant idee voor een betaalbaar alternatief? Wat is dat toch voor een rare drang dat alles maar altijd origineel moet zijn? Originaliteit wordt in dit soort dingen schromelijk overschat.

Er zijn tegen bloemen wel wat praktische bezwaren aan te voeren: als iemand teveel bloemen tegelijk krijgt raken de vazen op, en als het feestje niet thuis gegeven wordt is het lastig om al die bossen heelhuids thuis te krijgen (tenzij iemand met de auto teruggaat; ik denk aan feestjes die ik zelf heb bijgewoond, dat was gewoonlijk in Amsterdam en iedereen was op de fiets.)

Bloemen zijn feestelijk, worden altijd gewaardeerd, en gaan ook weer op zodat ze uiteindelijk niet verworden tot een sta-in-de-weg. Alternatieven die ook aan deze criteria voldoen: drank en sommige etenswaren. Die laatste moeten dan een beetje leuk en sjiek zijn en niet-bederfelijk. Wel exclusieve chocola, geen pate.

Als ik op een feestje 5 bossen bloemen of (nogliever: en )5 flessen drank zou mogen ontvangen zou ik dat bepaald niet origineel vinden, maar nog altijd wel erg feestelijk en erg leuk. Geldt vast ook voor je zus. Gewoon doen dus.

Groeten,

Temet

Rieke

Rieke

26-06-2012 om 14:21

Verwenpakket

Koop een mooi pakket van Termen bij de drogist, douche, bodylotion ect. Kaart erbij: tijd om jezelf weer lekker te venwennen !
Ik zou er persoonlijk ook een klein boeketje bij doen, is zo feestelijk. Bv bos pioenrozen, zo mooi, kost bijna niets.

Bioscioopbon

On met haar partner avondje uit te gaan! En een bloemetje is juist enorm feestelijk!

Fiorucci

Fiorucci

26-06-2012 om 17:49

Of...

Een mooie hortensia? Die kan ze later ook nog in de tuin zetten.

judiths mama

judiths mama

26-06-2012 om 20:43

Oppassen?

Ik ben zelf met een studie bezig en binnenkort mogen de kinderen een weekend bij opa en oma logeren. Heerlijk, kijk er nu al naar uit, even tijd voor mijn man en mij. Misschien kan je bioscoopbonnen o.i.d. doen en aanbieden dat je een nachtje op haar kinderen wil passen?

Merel

Merel

26-06-2012 om 23:27

Pakket

Je kunt ook zelf iets samenstellen waarvan je weet dat ze het leuk/lekker vindt. Een koffie of thee pakket. Je kunt naar zo'n simon levelt winkel gaan, maar je kunt (meer budget) ook alle 'ingredienten' vinden in de xenos, leuk mandje, wat mokjes erin, thee of koffie, speciale suikers heb je daar ook (met mokka en chocola erin) etc. Of een kook pakketje bij Oil en Vinegar of bij Dille en Kamille.
Ik ben zelf weer wat minder van de verwenpakketjes. Meestal zijn dat spullen die ik nooit gebruik (bijv. bodylotion, daar heb ik mijn eigen merk van en daar hoef ik niets anders van) maar bij je zus zal je neem ik aan wel weten wat het beste past.
Trouwens bloemen vind ik ook altijd erg leuk, of onlangs kreeg ik een setje van 3 kleine vaasjes (met raffia aan elkaar gemaakt) met daar in allemaal losse bloemetjes, heel leuk en schattig.

Ella2007

Ella2007

27-06-2012 om 14:26

Van bodylotion word ikjuist weer niet vrolijk...

Tsja, zo'n verwenpakket van Thermen, Rituals, Dove of whatever staat bij mij juist jarenlang in de kast om daarna weggemikt te worden. Ik gebruik vaak onder de douche een specifiek merk (weleda) en gebruik bijna nooit bodylotion. Zo'n fles gaat bij mij minstens drie jaar mee. En ik krigj elk jaar weer op verjaardag of met sint van deze of gene weer zoiets.

Mij zou je juist heel blij maken met bloemen. Het is toch ook een momentopbame, daar passen bloemen juist heel goed bij. Inderdaad, geen sta-in-de-weg, en juist heel attent.
Je kent je zus wel goed toch, dus het lijkt me dat je zelf ook wel een inschatting kan maken wat bij haar in de smaak valt, ongeacht wat je moeder vindt.

Flora B

Flora B

27-06-2012 om 18:41

En het is geworden....

Bedankt voor alle ideeen...
Ik heb toch een bos bloemen gekocht en een fles Baileys.Het idee van de biosbonnen en oppassen is ook erg origineel, maar ik heb de laatste 2 jaar erg veel opgepast zodat ze kon leren..pffff....

Dan krijg jij hopelijk nu van haar die bios bonnen als bedankje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.