Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jacoline29

Jacoline29

06-02-2009 om 14:03

Bloed op tapijt help!

Ik ontdekte vanochtend bloed op mijn tapijt,
hoe krijg ik het eruit?
jacoline

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Google

site oma weet raadt...

Handel snel. Spoel de vlek direct met koud water uit en laat de vlek daarna in zout of sodawater weken. Tot slot weer met koud water spoelen.
Gebruik nooit warm of heet water: het bloed stolt hierdoor en de vlek zal zeer hardnekkig worden.

Vloerbedekking ruim koud (!) water en zout indeppen en even laten inweken.

Behandel oude bloedvlekken eerst met wat verdunde ammonia en handel vervolgens als hierboven.

Bloedvlekken in textiel zijn goed te verwijderen door melk op de vlekken te doen. Er even goed in masseren en dan in de wasmachine.

Succes!

groetjes van Purk

Julie

Julie

06-02-2009 om 16:23

Wat tot mijn verbazing heel goed werkt (wel een beetje vies)

is spuug erop.
Laatst zat er een bloedvlek in mijn dochters matras.
Met koud water etc. weggehaald, maar je bleef het zien.
Toen een tip van www.omaweetraad.com : spuug erop.
Ik heb met verbazing zitten kijken. De vlek verbleekte waar ik bij stond, tot ie vrijwel weg was. het heeft volgens mij iets met enzymen te maken.

Wat je ook doet....

niet te heet! Bij een graad of 50-60 gebeurt er iets chemisch met de eiwitten waardoor je een vlek er niet of nauwelijks meer uitkrijgt. Beetje lauw dus.

Ingrid

69er

69er

06-02-2009 om 17:08

Glassex

werkt ok als je veel muggen op de muur geslagen hebt! haha
69-er

Guinevere

Guinevere

06-02-2009 om 20:18

Enzymen

Als enzymen helpen, kun je het ook met vloeibare biotex proberen lijkt mij.

Jacoline29

Jacoline29

07-02-2009 om 13:11

Op naar de ammonia

want het is een ingedroogde vlek,anders verder proberen met idd misschien biotex of spuug.

kaatje43

kaatje43

08-02-2009 om 12:45

Hg reiniger voor tapijt en meubelstof

Werkt als een tierelier. Net weer een hele zitting met hagelslagvlekken er mee schoongemaakt. Even spuiten afnemen en klaar. Het is dan wel geen bloed, maar toch.

Koud water + veel zout

Met koud (!) water goed nat maken en dan een bergje zout erop.

Dat was de tip van de ambulancebroeder nadat mijn vader op het zeer lichte tapijt bloedvlekken had achtergelaten (kon niet stilliggen bij prikken infuus).

Ik had het snel even zuinigjes gedaan vlak voordat we achter de ambulance aanreden. Toen we midden in de nacht terugkwamen uit het ziekenhuis was het droog en nog gevlekt. Toen weer goed nat gemaakt, hoopje zout erop, en na een uur was het WEG.

Hanne.

Hanne.

09-02-2009 om 09:25

Potjes vlekken reiniger

je hebt van die speciale potjes (weet niet welk merk) met vlekken reiniger voor specifieke vlekken. Hier hebben ze ze oa bij de supermarkt (bij de HG producten), en bij het kruidvat.

Er is een reiniger speciaal voor bloed. Ik krijg daar ook bloedvlekken van meer dan een dag oud moeiteloos mee uit kleding. Je smeert het er op en ziet het verdwijnen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.