Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bleek in de wasmachine kan dat?

ik heb hier wat vergeelde rompertjes en een witte was die een sluimer van blauw heeft (balen, er zat een blauw shirt in de witte was, de boel is toen in de droger gedaan dus het is al kurkdroog).

kan ik chloor/bleek in de wasmachine doen, hoeveel, en hoeveel wasjes lang moet je er nog rekening mee houden of is het na 1 keer nog een keer wit veilig om weer donker te wassen ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoe ik het doe

Het moet in principe wel kunnen denk ik, want ik heb jaren geleden in Italië vloeibaar bleekmiddel voor gebruik in de wasmachine gezien (al vraag ik me af waarom, geziewn de hoeveelheid chloor in het leidingwater daar).
Maar ik heb het nooit gebruikt en zou het dus niet weten. Durf ook niet te gokken. Ik zet dat soort dingen gewoon een nacht in een emmer met water met een flinke scheut bleek, daarna spoel ik het even snel uit en was het vervolgens op een gewoon programma.

Ben je al met verlof trouwens?

Groeten,

Temet

A kijk

tegelijk met Pandia gepost.

Prulletje

Prulletje

07-06-2009 om 22:07

Ik heb het toevallig vorige week gedaan. Meteen erna heb ik dezelfde was gedaan, maar dan een kort programma met gewoon wasmiddel (ook voor de geur). En daarna nog wat gekleurde wassen. En het ging prima! Ik had een aantal witte kledingstukken met vlekken die er met de gewone was niet uitgingen. Vandaar deze drastische maatregel.

Prulletje

Tirza G.

Tirza G.

07-06-2009 om 23:53

Nououou

Check dan even de fles bleek, of er "laagschuimend" op staat. Mijn moeder heeft het ooit een keer gedaan, al wel 20 jr terug hoor, en het schuim kwam de schoorsteen uit, dat kwam echt overal langs en tussendoor. De keuken was nog nooit zo schoon geweest

Tirza

Manda Rijn

Manda Rijn

08-06-2009 om 11:37 Topicstarter

Bedankt!

ik moet het bleek nog kopen dus ik zal even kijken naar dat schuimgehalte

het is iets te veel was om met de hand te doen in een emmer, het zijn een stuk of 6 grote witte handdoeken. OP zich zouden de rompertjes wel los kunnen maar ik moet die handdoeken ook weer normaal krijgen. En misschien kan ik meteen al ons beddengoed (ooit kraakwit) meewassen dan is dat straks ook weer mooi.

Manda Rijn

Manda Rijn

08-06-2009 om 11:39 Topicstarter

Verlof

ik moet as vrijdag voor de laatste keer les geven, ik ontvind net wel een aanvraag voor een klein projectje maar ik heb er helemaal geen zin in, ik wil gewoon breien, babykamer proberen af te krijgen en rompertjes wit wassen

Vandaag voor het laatst naar de vk geweest, ik stap over een week ofzo over naar de gyn. Ik ben nu bijna 35 weken zwanger !!

Wat goeeeed (ot)

Echt netjes 4 weken voor de uitgerekende datum gestopt. Keurig hoor!Je kan beter plannen dan ik, da's duidelijk. Dan komt dat dekentje vast ook nog wel op tijd af.

Groeten,

Temet

Manda Rijn

Manda Rijn

08-06-2009 om 16:46 Topicstarter

Shitsss

ben ik net speciaal naar de supermarkt gegaan (ik had al eten in huis) kom ik er nu thuis achter waar ik ook al weer voor ging.

Ik ben de bleek vergeten !!! OH ARGHHHH

Ja hoor manda

Dat kan! Ik draai zelf eens in de zoveel tijd een lege kookwas met een flinke scheut chloor. Wordt je wasmachine weer heerlijk fris van!

Manda Rijn

Manda Rijn

09-06-2009 om 23:10 Topicstarter

Oh ellendige ellende arghhhh

de wasmachine heeft het zojuist begeven, ja tijdens de bleekwas begon het en bij de 2e was leek het alsof de trommel door eht dak ging vliegen.

ARGHHHH ARGHHH ARGHHHH JUIST nu !!!

ok de handdoeken en rompers zijn mooi wit maar de trommel van de wasmachine is kaduuk, zanussi van 8 jaar oud, elke dag gebruikt, nieuwe kosten 400 euro ofzo en reparatie de helft dus dat heeft geen zin.

OH ik baaaaaaal. Ik heb net een nieuwe pc gekocht (want oude is paar maanden geleden gecrasht na 5 jaar), we hebben net verbouwd (en natuurlijk over het budget gegaan vanwege een stukje loden leiding), er komt weer zo'n duur kind (en dan wordt er veel gewassen) en nu dit !

AAArghhhh al mijn spaarcentjes vliegen de deur uit voordat die baby er uberhaupt is.

Ok, ik ga morgen naar BCC (heb een Zanussi gevonden die niet zo belachelijk duur is) en dan moet dat kreng zsm hier geleverd en geinstalleerd worden.

bleekleek

bleekleek

10-06-2009 om 08:53

Domme vraag

Als jullie het hebben over bleek in de wasmachine, bedoel je dan gewoon Glorix, of moet ik dan aparte bleek kopen?
Mijn handdoeken kunnen ook wel een opwittertje gebruiken, vandaar.

Manda

Sterkte. Maar beter dat dat ding nu crasht dan als de baby er is, zullen we maar zeggen...

Groeten,

Temet

Manda Rijn

Manda Rijn

10-06-2009 om 10:29 Topicstarter

Bleek

ik heb gewone dikke bleek van de ah gekocht, eigen merk is het geloof ik en dan in het zeepbakje. En dan net zoveel bleek als ik normaal aan wasmiddel gebruik, misschien had ik wat meer moeten doen want niet alle vlekken zijn eruit gegaan zag ik net. Maar het is wel een ahndige methode als je veel hebt, vroeger deed ik het ook wel in een emmer of in bad maar dan stinkt het zo naar chloor en ik had er geen zin in.

Witwasprogramma (lang) en daarna kort wasprogramma met normaal wasmiddel.

Zo, heb net de nieuwe wasmachine gekocht, wordt dinsdag geleverd en dan hopelijk doet hij het dan weer keurig 8 jaar voor nog geen E 400. Ja beter dan dat hij stuk was gegaan midden in de kraamweek.

Bleek

Geen probleem. Voordeel is ook nog dat bacterien die verantwoordelijk zijn voor muffe geuren uit de machine (door met lage temperaturen te wassen) ook het loodje leggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.