Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

11-02-2011 om 09:25

Blad maken boven wasmachine en wasdroger

Ik wil graag een blad boven de wasmachine en de wasdroger zodat de was er niet achter kan vallen of er tussen. Nu kun je van de grote muurbeugels kopen om een werkblad op te bevestigen. Wat mij vooral benieuwd is hoeveel beugels er bij jullie voor gebruikt is. Is dat één beugel links en één beugel rechts van de twee apparaten of hebben jullie ook nog een beugel/muursteun tussen de twee apparaten in?

Vera

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

11-02-2011 om 09:52

Dat hangt af van

wat je allemaal op die plank neer wilt zetten. Het gewicht is dus bepalend voor het aantal steunen. Vaak kun je die gegevens ook wel vinden in de bouwmarkt waar je de beugels koopt.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

11-02-2011 om 10:58

Monet, je bent me voor

Het draaggewicht (zo heet dat toch?) staat er in de bouwmarkt meestal wel bij. Als die plank alleen maar voor wasmiddelen en een gevulde wasmand is hoef je je trouwens geen zorgen te maken, de ielstje steuntjes kunnen meer hebben dan je denkt, drie steunen lijkt me in dat geval overdreven. Denk maar aan je keukenkastjes of je boekenkast met verstelbare planken, ik verbaas me er weleens over hoeveel gewicht die paar nietige uitsteekseltjes waar de plank op rust kunnen hebben.

Jessica O

Jessica O

11-02-2011 om 12:08

Op een rij

hier staan op een rij de wasmachine, koelkast en diepvries. Allemaal even hoog. Erboven een 'aanrechtblad' Ideaal je kunt er van alles op zetten, en gewoon voor van alles en nog wat gebruiken. Hier zit er tussen elk apparaat een beugel, zodat het blad goed zit en op 1 eind stuk loopt het blad met een hoek naar beneden. Ideaal.

Jessica

Zonder beugel?

Wij hebben wasmachine en droger en een kastje naast elkaar staan, met daarboven gewoon een brede plank/ blad erop gelegd. Ligt al jaren goed. Waarom zou je steunen gebruiken?

Merel

Merel

11-02-2011 om 15:41

Ook los

Hier ligt er een plank (materiaal net als ons aanrechtblad) los op het rijtje wasmachine, droger en vaatwasser. Allemaal even hoog. Daarnaast staat een hoge koelkast, dus de plank kan niet zomaar wegschuiven. Ik kan de plank wel zelf weghalen, wat ik wel eens gedaan heb bij reparatie of een extra stekker in een stopcontact steken.
Op de plank staat een broodrooster, waterkoker, de magnetron en wat losse dingen. Ik vind het juist wel handig dat ie niet vast zit.

Vera*

Vera*

11-02-2011 om 21:51

Blad

De bedoeling is dat er op de muurbeugels een keukenwerkblad(je) komt. Wasdroger en wasmachine staan niet even hoog doordat de vloer er een beetje ongelijk is. Ik zal dan ook geen blad 'los' op de apparaten leggen, wellicht wel los op de muurbeugels.
Bedankt voor jullie reakties.

Vera

Maxime.M

Maxime.M

12-02-2011 om 00:00

Dan zou ik...

Dan zou ik twee stevige beugels nemen en er geeneen tussen de apparaten zetten omdat die anders niet helemaal strak tegen elkaar aan kunnen staan. Eventueel kun je voor de stevigheid wel iets tussen het blad en de wasmachine neerleggen, (een balkje of plankje) en ook iets tussen droger en blad, zodat het wat extra steun heeft.

Los op de beugels

is niet handig, tenzij de plank even diep is als de beugels. Anders kantelt de plank als je er iets zwaars voorop zet.

Mamvantwee

Mamvantwee

13-02-2011 om 23:46

Tussen muren?

Wij hebben in de bijkeuken zo'n plank gemaakt. Die loopt van de ene naar de andere muur ( zo'n drie meter). We hebben geen beugels gebruikt, maar balken die tussen de muren hangen, dus evenwijdig aan de muur waar je de apparaten tegenaan staan. Die balken zitten stevig verankerd in beide zijmuren. Daarop ligt de plank, vastgemaakt met een paar simpele hoekjes. Deze constructie houdt alles. Het mooie is dat we erboven, zowat tegen het plafond ook nog van die balken hebben bevestigd, en daar staan keukenkastjes op: een zee van bergruimte, stevig en stabiel en een super werkplek.
Maar een beetje meer werk.

Groet, Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.