Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Katja

Katja

29-12-2009 om 11:59

Bizar; doorgeschakelde telefoon zonder mijn medeweten?

Wie heeft dit ook ooit gehad?
Mijn huish hulp belde gister; ze had een paar telefoontjes gehad die voor mij bedoeld waren. Wat bleek: mijn HUIStelefoon nr was doorgeschakeld naar HAAR mobiele nummer. Hoe kan dat nou? Ik wist niet eens hoe ik moest doorschakelen (ben er dus inmiddels achter dat dat wel kan met mijn huistelefoon) maar heb het wel weer uit moeten zetten, en toen was het opgelost. Ik heb altijd contact met haar via onze mobieltjes dus het is echt gek. Heb er van wakker gelegen! Het lijkt wel de twilight zone. Raar!
Katja


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hulp

Heeft je hulp het niet zelf (per ongeluk?) gedaan, toen ze wilde testen of haar mobiel het nog wel deed oid?
Of anders een kind?

Sancy

Sancy

29-12-2009 om 12:02

Het lijkt me dat je huishoudelijke hulp dat gedaan heeft.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-12-2009 om 12:51

Kan niet zomaar

Je moet toch echt eerst een paar toetsen indrukken voor je een nummer kan doorschakelen.

Tirza G.

Tirza G.

29-12-2009 om 15:03

Je provider

kan dit wel doen buiten je medeweten. Niet de bedoeling, maar het kan een keer gebeuren.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2009 om 00:43

Hoe doen ze dat dan tirza?

Ik zal het ook eens op mijn werk navragen. Ik heb het in de jaren dat ik vragen over de kabel moet beantwoorden nog nooit gehoord.

*9#

*9# of zoiets is het. Wij hebben in vroegere tijden wel de telefoon regelmatig doorgeschakeld. Naar mobiel b.v. als we een telefoontje verwachten...of als dochter met de babyfoon werd opgepast....(toen ze nog baby was). Bij mijn weten moet het op het adres gebeuren (dus het nummmer dat je wil omzetten/doorschakelen). Het is dus volgens mij bij jouw thuis gebeurd...Kan de h.h.hulp het niet per ongeluk hebben gedaan? Dus dat ze die combi van toetsen heeft ingedrukt en erna naar huis heeft gebeld? Zodat het doorschakelen geactiveerd werd? Misschien haalde ze wel net een lap over de telefoon? Ik zou als ik jouw was de rekening opvragen/inkijken on-line zodat je kan zien wat er gebeurd is. Ik zou het gewoon willen wéten.
Misschien heeft de hulp geprobeerd haar eigen tel. door te laten schakelen? Omdat ze opeens bedacht dat die en die nog zou bellen en had ze niet door dat ze het omgekeerde in werking stelde? In ieder geval zou ik er van uit gaan dat ze geen kwaad in zin had...anders lijkt me sterk dat ze dan later zo open en bloot jouw op de hoogte stelt.
groeten albana

Klein verschil

Er is een klein verschil met je nummer blokkeren ( zodat een ander het niet kan zien)en doorschakelen naar een ander toestel.

Nummer blokkeren is *31* nummer# en doorschakelen is
*21*nummer# , maar 1 cijfertje verschil dus.
Kan het 'm hier in zitten? Ik vergis me ook weleens.

Puck2

Puck2

30-12-2009 om 12:17

Damajo@

Als dat wat jij zegt het geval is dan krijgen we een volgende heel intrigerende vraag: Wieheeft vanaf Katja's huistelefoon naar de hulp gebeld en waarom zou dan het nummer afgeschermd moeten worden. Klinkt spannend...

bertje1

bertje1

30-12-2009 om 13:03

Zelf

ik denk dat je het per ongeluk hebt gedaan. Zoek even in het telefoonboek hoe dat moet (en hoe je het ongedaan kunt maken..(

Tirza G.

Tirza G.

30-12-2009 om 13:21

Provider

Je provider kan alles. Zo worden wij regelmatig achter elkaar door gebeld terwijl we niets horen. Foutje bij de provider, er gaat ergens een pulsje over een lijn en er wordt iets aangesproken en hoppetee.
We hebben ook wel eens een dag lang gesprekken binnen gehad voor een nummer met de omgekeerde combinatie van onze cijfers. Foutje, sorry.
Bij ons stond bijv. standaard wisselgesprek ingesteld. Dat duurt ook even voordat je dat door hebt, je moet eerst terughoren van mensen dat ze je alsmaar bellen en dat je niet opneemt
Doorgeschakeld staan duurt ook even voordat je dat door hebt. Je krijgt namelijk zelf geen telefoon, dus dat mis je niet ook. En de mensen die ergens anders terecht komen, denken dat ze het zelf verkeerd gedaan hebben. En ik denk dat veel mensen er niet aan denken hun provider te bellen. Ze vragen het op OOL of ze loggen in op hun account en kijken het zelf na.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2009 om 14:13

Instellingen

Instellingen als wisselgesprek, nummerweergave, doorschakelen zijn persoonlijke handelingen, of op verzoek via de klantenservice. Ik heb nog nooit, echt nog nooit een telefoontje gehad van iemand die ons ervan beschuldigde zomaar door te schakelen of een wisselgesprek aan te zetten. En neem van me aan dat mensen voor minder bellen, ze bellen voor álles. Zelfs waarom rtl4 op zwart staat en sbs6 niet, of ik kan zien wie er elke nacht om 2 uur belt. (kan ik niet zien) Jij zegt dat het gebeurd is Tirza, het zal dus wel, maar dat is echt geen schering en inslag.
Inloggen op je account is het eerste wat je moet doen, want bij sommige bedrijven is dáár de plek om je instellingen te wijzigen. En anders de klantenservice bellen om de instellingen aan te passen.

Tirza G.

Tirza G.

30-12-2009 om 19:49

Nee

het is geen schering en inslag, maar een provider kan zijn abonnees dingesen. Net zoals ze nummers kunnen omzetten, blokkeren, stopzetten, opheffen en weetikwat allemaal, kunnen er ook andere handelingen mee uit worden gevoerd. Niet expres (ha! we zullen Tirza eens even pesten), maar gewoon omdat er ergens iemand iets verkeerd invoert in een systeem of een verkeerde knop aanraakt of er wordt iets verkeerd omgezet - kan allemaal. Dan is het vaak gewoon bij meerdere abonnees tegelijk, een hele batch die hoppekee in één keer effe wordt afgeschakeld en weer ingeschakeld. Merk je niks van

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2009 om 21:49

Goed tirza

blijkbaar heb je ook hier verstand van.

Tirza G.

Tirza G.

30-12-2009 om 22:07

Fijn he

Wat een beetje technische achtergrondinformatie al niet vermag. Ik deel het graag. Aardig he? Zo wonderlijk is het niet natuurlijk, als je weet hoe energiebedrijven werken, weet je ook ongeveer hoe kabelmaatschappijen werken. Zeker hier in Zeeland. Want dat is hier allemaal dezelfde.

Tirza

Puck2

Puck2

30-12-2009 om 22:41

Tirza (o.t.)

Ja maar Zeeland... het is niet overal zoals in Zeeland hoor.
Overigens van het weekend 2 damherten en 1 ree (die was bijna reebout, vloog rakelings voor de auto langs)gespot op Schouwen en 2 op Walcheren dus ze zijn er echt wel...

Tirza G.

Tirza G.

30-12-2009 om 23:07

Techniek mein herzchen

(ik doe es eben in Deutsch, wir haben Viele Deutsche Gaeste auf das Eiland) ist uberal ungefaehr hetzelfde.
Als je weet hoe het werkt bij een kabelexploitant, dan weet je hoe het werkt. Kabelexploitanten (let op, inside information) werken met .......computers. En er zíjn zelfs mensen in dienst, die die computers bedienen. En systemen worden doorgemeten, geupdate, geupgrade, verplaatst, afgestoft, doorgetest - en daarin gaat wel eens wat mis. Een paar bitjes verkeerd en hop, een hele wijk zit zonder internet. Of telefoon. Kan gewoon gebeuren. Komt er een foutmelding en schakelen ze de boel weer in, very simple. Gebeurt vaak 's nachts, heeft niemand door. Tenzij je iets staat te downloaden ofzo.
Dat Kaaskopje dergelijke vragen nooit aan haar servicetelefoon krijgt, dat snap ik dan ook wel weer. Zoals ik al eerder schreef: doorgeschakeld staan merk je pas na een tijdje. En dan denk je dat je zelf (of een huisgenoot) iets gedaan heeft. En dan regel je dat op je eigen website-pagina bij die fijne provider. Offff je vraagt het op een forum. Hoef je Kaaskopje niet te bellen. En áls je al belt, dan is het natuurlijk niet 100% zeker dat je Kaaskopje krijgt.

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2009 om 23:37

Yep

zie mijn posting in werk en geld, het bedrag voor de zorgverzekering die ik had opgezegd is toch afgeschreven en alleen het bedrag van de basisverzekering.....AMK gaf de tip al, misschien een vinkje fout....het blijft mensenwerk he....

Providers weten alles

Als de provider je toestel op doorschakelen kan zetten, is het wel heeeeel toevallig dat je tel doorgezet word naar een nr van iemand die je kent. Er moet toch ingegeven worden naar welk nr. er doorgeschakeld moet worden. Dus de provider wist het nr van de hulp van Katja en besloot om de gesprekken voor Katja door te zetten naar het mobiele nr (wat de provider ook wist, maar ja, die weten alles) van haar hulp. Heel behulpzaam van die provider.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2009 om 11:47

Tirza

Als je denkt dat bedrijven zo makkelijk van alles bij je om kunnen schakelen snap ik het als je achterdochtig door het leven gaat. Laat ik me maar aansluiten bij de opmerking van Puck en van Roefel. Het gaat niet overal zoals in Zeeland en je dicht de provider kunstjes toe die niet de praktijk zijn.

Tirza G.

Tirza G.

31-12-2009 om 16:35

Gaaaaaaap

Laat ik zo zeggen: er is een verschil in het aannemen van de servicetelefoon en het doorgronden van de techniek.
Natuurlijk is het zeer toevallig als de provider het nummer van Katja doorschakelt naar dat van haar hulp. Dat zal waarschijnlijk ook niet gebeurd zijn. Maar het kán wel. Providers kunnen dat. Dat wil niet zeggen dat ze het ook dóen, maar kunnen: echt wel.
En Kaaskopje: zo de waard is.......

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2009 om 23:42

Zo lust ik er ook wel een

Verstand van melkklieren hebben wil niet zeggen dat je verstand hebt van kabeltechniek.
Maar man heeft het vandaag nagevraagd. Doorschakelen is wel mogelijk bij de provider vandaan, maar het gebeurt nooit. Dit is ook iets wat niet via de klantenservice geregeld kan worden. Wij kunnen daar niet in 'rommelen'. Dus het doorschakelen bij Katja moet bij Katja in huis gebeurd zijn. Als ik niet op mijn verstand van zaken mag afgaan van jou, dan is degene die dit antwoord gegeven heeft toch wel zeker betrouwbaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2010 om 03:23

Correctie

Laat ik het jaar wel correct beginnen...
Je hebt dus gelijk in dat het téchnisch gezien wel tot de mogelijkheden behoort dat een provider kan doorschakelen, maar dat dat in de praktijk nooit gebeurt. Doorschakelen gebeurt dus alléén als de klant zélf zijn telefoon daarop instelt. Dus als je suggereert dat de provider verantwoordelijk is voor een akkefietje zoals bij Katja, dan is dat niet waar. Dat is ook iets heel anders dan een storing waarbij een hele groep abonnees betrokken is.

Foutje bedankt

Kaaskopje, nu je de techniek (bijna) begrepen hebt (het kan technisch), hoef je nog maar een klein stapje te maken. Het kan ook per ongeluk.
Kaaskopje:"Doorschakelen gebeurt dus alléén als de klant zélf zijn telefoon daarop instelt. "
Nee. Het kan gewoon op afstand. Normaal gesproken uitsluitend op verzoek van de klant. Voorbeeld: de vaste telefoonlijn is kapot, klant wil graag het nummer doorgeschakeld hebben naar het eigen mobiele nummer. Dat kan gelukkig. Ik heb het meermalen nodig gehad.
En dan wordt het nog spannender, gezien de abominabele toestand waarin de kabel door mijn polder verkeert, is het me inmiddels ook al zonder voorafgaande melding overkomen.
Telefoon door de technische dienst doorgeschakeld omdat zij weer wat aan die kabel gingen doen.
Maar een logische verklaring voor het geval van Katja is dat de hhulp het zelf heeft gedaan.
Groet,
Miriam Lavell

Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2010 om 12:04

Okee okee

Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn. Ik bedacht me in bed, ja hoe erg kan het gaan..., dat er bij politie misschien ook gebruik gemaakt wordt van doorschakelen vanuit de provider. Maar misschien kijk ik teveel detectives Het is dus niet onmogelijk, daar ben ik het mee eens, dat heeft de collega ook gezegd, maar dat er zomaar een vergissinkje wordt gemaakt zoals bij Katja is niet aan de orde. Daar is persoonlijk handelen voor nodig, hetzij doordat er aan de kabel gerommeld wordt zoals bij jou, (dan zal het ook niet bij 1 persoon gebleven zijn?), hetzij op verzoek bij de technische dienst, hetzij door zelf de juiste toetsen ervoor te gebruiken.
Verder kunnen jullie me niet krijgen. Misschien is mijn technische verstand niet bovenste beste, maar van mijn 'bron' wel.

Waar gehakt wordt

Kaaskopje:"maar dat er zomaar een vergissinkje wordt gemaakt zoals bij Katja is niet aan de orde. Daar is persoonlijk handelen voor nodig"
Precies. En mensen kunnen fouten maken. Medwerkers van een provider ook.
Wat zo'n fout in dit geval onwaarschijnlijk maakt is de 'toevalligheid' van het doorschakelen naar precies de hhulp. Dat zou wel heel toevallig zijn. Maar onmogelijk is het zeker niet.
Groet,
Miriam Lavell

Katja

Katja

02-01-2010 om 15:43

Ben ik weer! met een update...

tussen 19-12 (toen ben ik voor het laatst gebeld) en 28-12 is de telefoon doorgeschakeld. Ik kwam er op de 28e achter. (ben ook weg geweest en gebruik meestal m'n mobiel).
Heb de rekening bekeken maar kan verder niks ontdekken. zie geen reden waarom mijn hulp onze telefoon zou doorschakelen naar haar mobiel? Ik heb het zelf ook niet gedaan en m'n kinderen ook niet (per ongeluk #21# en een heel mob nummer intoetsen is wat te ver gezocht)dus... het zal wel bij tele2 liggen?
het blijft vreemd.
Katja

Jakiro

Jakiro

03-01-2010 om 12:47

Sommige telefoons

Hebben de optie dat je via een heel klein menudoorloopje de telefoon kan doorschakelen naar een nummer uit je adresboek.
Je kan dan kiezen uit bv doorschakelen indien bezet, alles doorschakelen, doorschakelen bij niet opnemen.
Dat menuutje doorlopen kan door kinderen onbedoeld, heel makkelijk gedaan worden. Als dan ook jouw hulps naam met een A, B, X, Y of Z begint is het voor mij in ieder geval verklaard.
Slechts 1 tipje, de toetsen vergrendelen (bijna bij iedere telfoon de * lang ingedrukt houden)
Jakiro

Katja

Katja

03-01-2010 om 16:00

Leuk bedacht jakiro, ware het niet dat..

.. haar nr niet in mijn tel staat, alleen in mijn mobiel. Ik blijf het gek vinden en ga toch tele2 morgen eens bellen, en mijn hulp nog eens vragen..

Nog een vraag. Mijn telefoon registreert inkomende berichten. Is het zo dat als-ie doorgeschakeld staat dat hij dan niet eens overgaat, dwz dat-ie die oproep dus niet registreert?

Katja

Telefoonrekening

Op je rekening kan je zien hoeveel gesprekken er doorgeschakeld zijn. Je kan op je eigen telefoon niet zien welke gesprekken je gemist hebt.
Is er een mogelijkheid dat je hulp niet helemaal eerlijk is en een telefoontje verwachte op jouw nummer en m toen heeft doorgeschakeld?
Hoe ben je er achter gekomen dat ie was doorgeschakeld? Viel het je niet op dat je in die periode helemaal geen telefoon kreeg?

Katja

Katja

04-01-2010 om 12:06

Ciska,

Ik kan idd zien op de rek dat er doorgeschakeld was. Waarom zou mijn hulp dat gedaan hebben is de vraag? En het viel me niet op dat ik geen tel kreeg omdat wij op vakantie waren.
Katja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.