Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bioscoop - filmsuggesties?

Hoi,

Mijn lieve zus heeft me uitgenodigd om samen naar de film te gaan. Ik kan me de laatste keer niet eens heugen (oh ja, een kinderfilm, met mijn zoon, circa 4 jaar terug?), haha.

Ik vind het ontzettend lief van haar, en we kunnen samen de grootste lol hebben, maar welke film is er nu leuk?
Echt romantische tear-jerkers zijn aan ons niet besteed, spanning wel, geen horror ofzo. Humor mag zeker ook, als het maar niet van het niveau A. van Duin is, of die flauwe amerikaanse teenagerkomedies.

hm, ik heb wel wat eisen, geloof ik...

Nou, wie heeft er een leuke film gezien onlangs en wil die ervaring met mij delen?

groetjes,
Jons

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minnie

Minnie

10-03-2009 om 09:33

Absoluut

De meest indrukwekkende film die ik recent heb gezien is Slumdog Millionaire. Echt een geweldige film: mooi, integer, grappig, ontroerend, confronterend.

Een aanrader, wat mij betreft!

Minnie

angel3

angel3

10-03-2009 om 10:53

Slumdog!

helemaal eens. Slumdog. Alles zit erin. Romantiek, confrontatie, actie, ontroering, Echt een topper en terechte oscarwinnaar!

Minet

Minet

10-03-2009 om 11:21

Slumdog super!

Ik, als absolute NON-filmkijker, heb zaterdag, terwijl ik doodmoe was en liever mijn bed in wilde, deze film in 1 adem uitgekeken, zonder dat mijn ogen ook maar 1 seconde de neiging hadden om dicht te zakken.

En neem van mij aan dat een film dan wel bijzonder goed moet zijn!
Groetjes, Minet

jons

jons

10-03-2009 om 11:32 Topicstarter

Grappig

hoe jullie 3-en zo unaniem zijn! Het is nou juist een film die mij niet bijzonder aantrok, maar misschien moet ik mijn (voor)oordeel opschorten. Nog andere suggesties wellicht?

alvast bedankt!
Jons

Roosje Katoen

Roosje Katoen

10-03-2009 om 11:51

Nee

Geen andere suggestie dan Slumdog De titel en voorstukjes vond ik wat misleidend, zo van 'krantenjongen wordt miljonair'. Maar die show is maar bijzaak, de film is echt goed! En dat zeg ik zelden van een film

Karin J

Karin J

10-03-2009 om 11:53

Slumdog trok mij ook niet maar

Toch gegaan , in een woord fantastische..Echt gaan. Ik zie veel films, maar deze heeft echt indruk gemaakt. Terechte Osacar winnaar. Dus geen suggesties, want slumdog is gewoon super! dus GAAN

Guinevere

Guinevere

10-03-2009 om 12:10

Slumdog voor 6 jaar?

En kan Slumdog ook met een 6-jarige? Er spelen toch ook veel kinderen in mee? Het lijkt me wel leerzaam voor hem.

Minet

Minet

10-03-2009 om 12:33

Nee guinevere

Geen idee wat de leeftijdsindicatie is, maar ik zou een kind van 6 deze film niet laten zien. Er zitten een aantal keiharde/gruwelijke beelden in. 12 zou ik eerder als grens stellen.

Groetjes, Minet

Minet

Minet

10-03-2009 om 12:36

Aanvulling

ik zie nu dat hij idd op 12 staat, maar dat er ook al reakties zijn dat 16 gepaster zou zijn. Ik denk dat 12 goed is.

Guinevere

Guinevere

10-03-2009 om 13:40

Helaas

Helaas, dan gaan we nog maar een keer naar Bolt...

Petra-

Petra-

10-03-2009 om 16:41

Hondenhotel

een leuke aandoenlijke film!

Jetske

Jetske

10-03-2009 om 17:18

Of kikkerdril

Ook een heel leuke kinderfilm!

Gruwelijke beelden

Gaat dat om zeer expliciet geweld/martelingen? Dan kan ik er niet naar kijken. Is er een indicatie te geven van hoe gruwelijk/wat voor soort gruwelijk?
Ik word op zich wel nieuwsgierig naar de film na jullie enthousiaste reacties.

Minet

Minet

10-03-2009 om 19:20

Anneque

Je ziet inderdaad korte scenes van marteling op het politieburo, je ziet ook een scene in de sloppenwijk waarbij brand uitbreekt.
De film is zeker niet doorspekt met dit soort scenes Anneque, ook ik vind dat nl. niet om aan te zien. De mishandeling op het politieburo heb ik dan ook even achter een kussen aangehoord, de film is verder zo indrukwekkend, zo bijzonder, dat je deze scenes zeker niet overheersend zult vinden.
Ga hem dus zeker kijken!
Groetjes, Minet

Minnie

Minnie

10-03-2009 om 20:05

Valt mee

Ik vind de film niet zo gruwelijk. Ja, er zitten wat scenes bij die ik zelf niet zou willen meemaken (understatement), maar zoals ik het met herinner is het vooral de suggestie en wordt het niet heel expliciet in beeld gebracht.

Dus niet zoals bij Blood Diamonds of die ene gruwelijke scene in El Laberinto del Fauno... brrr.

Minnie

Minet

Minet

10-03-2009 om 22:24

Minnie

de beginscene van de film vond ik echt geen suggestie, hij hing aan zijn polsen, en werd aan zijn voeten onder stroom gezet....echt gruwelijk vond ik dat!
Ook de brandende man in de sloppenwijk staat nog op mijn netvlies, maar nogmaals, het past in de film, die gewoon prachtig is.
Groetjes, Minet

Prulletje

Prulletje

10-03-2009 om 23:14

Spion van oranje?

Heeft iemand die al gezien? Is die leuk?

Prulletje

Jemig

Ik vrees dat die 2 scènes al te akelig zijn. Jammer, want het lijkt me idd een goeie film.

Prulletje

Ik heb Spion van Oranje niet gezien maar hij is werkelijk in alle recensies die ik gelezen heb vernietigend beoordeeld. En nou moet je niet blindvaren op recensies, maar dit was wel heel erg eensgezind. Unanieme mening: gewoon heel erg Niet Leuk.

Groeten,

Temet

Fraz

Fraz

11-03-2009 om 11:18

Prachtige ontroerende

maar ook wel confronterende film vond ik slumdog miljonaire. Vooral ook hoe er met straat kinderen omgegaan werd. Zoals expres blind maken omdat een blinde zanger meer geld opbracht. Nee geen film voor tere zieltjes of als je alleen maar een vrolijke film wilt zien. Maar wel een hele goede film.

Tere zieltjes

Hm, als je daarmee doelt op mij: ik vind het niet zo'n aardige opmerking. Van sommige (specifieke) beelden krijg ik nachtenlang nachtmerries. Eenieder heeft zo zijn eigen gevoeligheden hoor, daarmee verdien je de kwalificatie teer zieltje nog niet.

jons

jons

11-03-2009 om 16:23 Topicstarter

Slumdog

hmmm, ik weet het nog niet, ik ben zelf ook zo'n 'teer zieltje' en kan, zeker als het een goede film is, nog dagenlang met bepaalde beelden in mijn hoofd rondlopen. Dan heb ik liever een niet zo maatschappelijk verantwoorde film met wat actie, humor en romantiek...

Wie heeft er nog andere suggesties?

Jons

Fraz

Fraz

11-03-2009 om 17:27

Niet specifiek iemand hoor

alleen bedoel ik dat als je van jezelf weet dat je bepaalde zaken moeilijk van je af kan zetten of moeilijk met rottige/oneerlijke realiteiten kunt omgaan dan kun je beter niet naar dit soort films gaan. Mijn kinderen hebben ook (nog) tere zieltjes en die belast ik niet met dit soort beelden. Daar hebben ze niks aan en de realiteit verander je er niet door. Deze film zou zonder deze beelden niet eerlijk/integer overkomen want de realiteit is nu eenmaal zo in India. Daarom horen deze beelden wel thuis in die film.

Milou

Milou

11-03-2009 om 21:40

Australië

Ik zal het wel verkeerd schrijven
Weet niet zeker of hij nog speelt maar ik vond het een geweldige film. Spanning, actie, romantiek, drama.

Maylise

Maylise

12-03-2009 om 01:35

El che

Ik heb begin januari in Frankrijk beide delen van de film over de Che gezien met Benicio del Toro. Deel 1 gaat over de Cubaanse Revolutie en heet The Argentine en Deel 2 gaat over de mislukte Boliviaanse revolutie en de dood van de Che (Guerilla heet deel 2).
Ik vond beide films erg goed en Benicio del Toro was fantastisch in de rol van de Che.
Ik weet niet of de film(s) hier al draaien maar zal echt wel deze of volgende week zijn.

Maylise

"confessions of a shop-aholic"

Ik weet niet of je de boeken over shop-aholic Rebecca van Sophia Kinsella kent?

Er zijn weinig boeken waar je mij tijdens het lezen hardop hoort lachen, maar bij deze serie heb ik heel wat afgelachen.

De film gaat dus over deze boeken, ik ga er dan ook zeker naar toe!

Alvast veel plezier gewenst!

Groetjes Milou

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.