Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

14-04-2009 om 17:19

Bijen bij de picknicktafel?

Na het leven van het draadje hierboven bedacht ik me:

Wij hebben elk jaar bijen of iets soortgelijks die rond de picknicktafel, hardhout, een keer behandeld met olie vliegen. Ze zitten de hele tijd onder de tafel te zoeken en aangezien jongste het niet heeft op vliegende beestjes schiet dit niet erg op.

Nu kwam er laatst een vaag vriendje in de tuin die het bleek te herkennen en daar hebben ze alle kleine gaatjes dichtgestopt.

Ik was verbaasd dat het blijkbaar meer voorkwam dus mijn vraag of jullie het ook herkennen toevallig en of je er wat aan gedaan hebt wat hielp?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

14-04-2009 om 19:33

Dichtstoppen

Dat zijn solitaire bijen,die graag nestelen in holletjes in hout.Als je het niet wilt in je tafel,moet je de gaten dichtstoppen.Ik heb zelf zo'n huisje hangen waar houten holletjes in zitten,zodat ze daarin kunnen zitten.
Groetjes,Bastet

Guinevere

Guinevere

14-04-2009 om 19:45

Stuur die bijen maar naar mij, isthar en pelle

Ik ben gek op bijen, en heb ook een paar leuke gaatjes voor ze in de tuin. Geef ze mijn adres maar. Hoe meer bijen er om mijn hoofd zoemen, hoe beter! Los van die ene keer dat ik in een zwerm terecht kwam natuurlijk..

Bastet

Bastet

15-04-2009 om 07:42

Pelle

Nee hoor,als jij ze met rust laat,laten ze jou ook met rust,geldt voor alle bijen overigens.
Groetjes,Bastet

ishtar

ishtar

15-04-2009 om 09:06

Aha, solitaire bijen

dat waren dus mijn 'wilde bijen zonder koningin. De imker die ik erbij had gehaald (ze zaten nl net aan de onderkant van mijn speeltoestel, en het gevaar van bijensteken was me net te groot) zei dat er ws iets aan dat toestel was dat lekker voor ze rook, dus dat ik er de tuinslang maar op moest zetten. Uiteindelijk heeft dat gewerkt.
Guinevere, je mag ze hebben, die bijen uit mijn tuin Geef je adres maar, dan stuur ik ze er wel heen. Ik vind bijen best leuk, alleen in mijn planten/bloemen, niet over de grond, zodat je moet uitkijken waar je gaat staan en niet eens meer op blote voeten kunt lopen. (zonder risico op aanhangige bij;-S)

Zielig

Wij hadden het vorig jaar ook: schattige pluizige oranje bijtjes die dor een gaatje in het aluminium frame van mijn houten tuinstoel kropen. Omdat het er veel werden en het risico van steken toch te groot werd heb ik de gaatjes met pijn in mijn hart dichtgestopt. Ik lees hierboven over een ding met gaatjes waar ze in kunnen zodat ze niet in meubels kruipen? Dat lijkt mij een betere oplossing. En inderdaad, ook ik heb gehoord dat het slecht gaat met de bijen en dat dat minder bestuiving oplevert met als resultaat voedseltekorten.

Bastet

Bastet

15-04-2009 om 12:29

Kijk hier maar!

Hier vindt je verschillende variaties,iets dergelijks hebben ze bij intratuin bijvoorbeeld ook wel.
http://www.vivara.nl/main_category/id=4/insecten.html

Groetjes,Bastet

Petr@

Petr@

15-04-2009 om 18:11

Bastet

Goede tip, dank je wel!
Ik heb net dus drie vlinderstruiken en een duokast vlinder/bij besteld!

gr.
Petr@

Leuk bastet

Ik ga er mijn tuin mee vol hangen. Die Bug Away lijkt me ook heel handig. Gelukkig is de Intratuin bijna om de hoek.

Bastet

Bastet

17-04-2009 om 07:41

Leuk

Leuk,jullie enthousiasme,ik word vaak vrij meewarig aangekeken,hier in de buurt..
Bastet

Petr@

Petr@

17-04-2009 om 15:51

Bastet

De kast is binnen! De vlinderstruiken staan al in de grond, wel nog wat armetierig hoor, maar met wat zon komt dat vast wel goed.
Heb jij nog een tip waar ik het beste de kast kan ophangen? Hij is trouwens wel wat hoger dan ik had verwacht, het is meer een miniflat ))

gr.
Petr@

Bastet

Bastet

17-04-2009 om 17:49

Petra

Je kunt ze het beste ophangen op een beschutte plek,uit de wind,zodat het niet kan inregenen.Je kunt wat dorre blaadjes en takjes in de kast leggen.Met die struiken komt het vast goed,wel water geven op dagen dat het niet regent,
omdat de struiken nog moeten aanslaan natuurlijk,en tijdens hete dagen ook even opletten,straks in de zomer.
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.