Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Manus

Manus

08-04-2009 om 19:19

Biefstuk

Een biefstuk bakken kan ik - goed opgelet tijdens de laatste cursus in deze rubriek. Ik ben meer 'blont' op het gebied van vriezen: kan een biefstuk in de vriezer of gaat dit ten koste van smaak en structuur?

Manus

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

08-04-2009 om 20:01

Dat kan. Ik denk zelfs dat de meeste biefstuk uit de winkels al in de vriezer geweest is

(Janneke)

(Janneke)

08-04-2009 om 21:58

Waar je wel op moet letten

is dat je biefstuk goed ontdooid is en op kamertemperatuur, als je hem gaat bakken.

Jammer hoor....

van die vriezer.

Ga nou gewoon naar een goede slager voor echte, nooit bevroren geweeste haasbiefstuk. Da's 10 keer lekkerder. Dan maar wat minder vaak biefstuk

Ingrid

Primavera

Primavera

09-04-2009 om 11:34

Juist liever niet vers

Uit het archief: www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/NFshowpost.cgi?&actueel=0&archief=1&thread=83243&forumsel=26&forum=26&post=1284919
Te vers is dus juist niet goed. Ik denk dat de biefstuk van Ingrid dus beter smaakt omdat het vlees beter gesneden is en niet omdat het nooit bevroren is geweest.
Groetjes Prima

maan.

maan.

09-04-2009 om 13:40

Op temperatuur komen.

Ik heb me laten vertellen dat het voor met name rundvlees beter is voor de smaak om het een kwartiertje van te voren uit de koelkast te halen dat het op kamertemperatuur is. Ik lust zelf geen biefstuk dus geen idee of dit inderdaad werkt.

Manus

Manus

09-04-2009 om 16:52

Ingridt

Mijn biefstuk moet de vriezer nog in - de biefstuk moet zelfs nog gekocht worden. Alleen .... ik heb geen zin om zaterdag nog naar de slager te moeten (beetje lui) maar wil wel maandag iets met tagliatelle, biefstuk en pesto eten. Biefstuk drie dagen in de koelkast bewaren, vind ik net een beetje te lang. Vriezer dus.

Manus

Mathilde

Mathilde

10-04-2009 om 10:46

Besterven

Een goeie biefstuk heeft de tijd gekregen om te besterven . Een te verse biefstuk bakt niet goed. Je moet dus een slager zien te vinden die de tijd neemt (tijd is geld) om biefstuk te laten 'hangen'. Ik heb er nog nooit eentje gevonden dus ik blief geen biefstuk .
Mathilde

Vic

Vic

10-04-2009 om 12:16

Misschien ben ik niet zo veeleisend, maar ik koop altijd van die voorverpakte entrecotes/biefstuk bij Albert Heijn. En die bevallen prima (hoewel ik ook niet echt een roodvleesliefhebber ben). Een kwartiertje voor het bakken haal ik ze uit de koelkast en ik bak ze op een bakplaat. Daarna nog vijf minuten in alufolie verpakken (omdat de rest van het eten altijd langer duurt).

Verpakken in alufolie (vic)

Vic:"Daarna nog vijf minuten in alufolie verpakken (omdat de rest van het eten altijd langer duurt). "

Nou, los van timing: je moet biefstuk inderdaad even laten rusten. Sinds ik dat braaf doe kan ik ineens ook biefstuk bakken (doe het niet vaak trouwens). In kookprogramma's zeggen ze dan altijd dat de sappen, die naar de buitenkant van het vlees zijn getrokken, zo weer de tijd krijgen zich door de hele biefstuk te verspreiden waardoor die malser wordt. Geen idee of het klopt, maar die paar minuutjes rusten onder alufolie hou ik er maar in

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.