Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

frau b.h.

frau b.h.

04-06-2010 om 19:19

Bh beugel steekt uit- welke maat moet ik?

Mijn bh's zitten niet meer. Aan de linkerzijkant steekt de beugel uit, aan de rechterkant zit de beugel juist iets naar voren en lijkt de cup juist wat te klein. Ik zal wel wat ongelijk zijn.
Maar kan ik nu beter een cup kleiner of groter nemen? Of de breedtemaat groter??

Breedte is 77/78 cm en op tepelhoogte 95 cm en ik heb nu 75 D, die dus niet fijn zit.
Wie heeft hier verstand van?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

04-06-2010 om 20:39

Frau bh

Ga naar een goede lingeriezaak en laat je daar adviseren!

80 c

Ik heb ongeveer dezelfde maten en ik heb soms 75 D en soms 80 C. Bij BH's van de Hema gaan de beugels bij mij altijd schuiven en in mijn vel prikken. Van hunkemoller niet. En daar staan altijd 2 vriendelijke, wat oudere dames in de winkel die prima zien waarom een bh wel of niet goed zal passen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

05-06-2010 om 12:00

Bh-tips

Volgens onderzoek dragen de meeste vrouwen een verkeerde bh-maat Verder zit er altijd verschil tussen de linker- en de rechterborst; geen vrouw is symmetrisch. En dan fluctueren je borsten ook altijd wat qua grootte bijv. als je ongesteld bent en ook als je uiteraard gewicht aankomt of verliest. Regelmatig je maat bepalen en je bh's vervangen danwel een paar verschillende maten hebben is heel handig. Hier een link voor het bepalen van je juiste bh-maat: http://www.hunkemoller.nl/bh-maat-bepalen/ Bij Hunkemoller kom je uit op 80C. En nog een link: http://www.hoedoe.nl/mode-uiterlijk/kleding/hoe-bepaal-ik-mijn-beha-maat Iedere bh en ieder merk is anders dus bij het ene model zou je wellicht een 80D moeten hebben, bij het andere 80C. Ga uit van de grootste borst en de laatste stand van de haakjes. Rond je onderwijdte altijd af naar boven. 77 cm onderwijdte = bandmaat 80, niet 75. Kijk bij beugelbh's dat de beugel mooi rond loopt en niet uitsteekt of in je oksel prikt. Was bh's met de hand of in een lingeriezakje. Succes!

Vic

Vic

05-06-2010 om 13:22

Die schema's

Die overzichtjes kloppen bij mij nooit. Ik laat altijd opmeten bij de winkel en krijg dan goed zittende bh's. Als ik zelf een bh zou kopen op basis van bijv. het Hunkemoller-schema, kom ik 2 cupmaten kleiner uit. Dat is toch vreemd?

eve ent

eve ent

05-06-2010 om 15:34

Merk

Kan ook zijn dat ene bepaald merk nooit past .Ik heb dat met een (mooi!!) merk; de beugels zijn altijd te klein; mijn borste hbeben een brede 'inplant'.

frau b.h.

frau b.h.

05-06-2010 om 16:16

75e

De stoute schoenen aantrokken en een echte bh zaak geweest, de dame had mij opgemeten en ik moest toch echt 75 D hebben (toch 75 cm). Dus ander merk gepast. Dit overigens in andere zaak. Toen paste ik een voorgevormde bh 75 D die duidelijk te klein was. Toen maar E gepakt en die zat meteen fijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.