Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Chippie

Chippie

06-02-2011 om 13:08

Bewaren jullie spullen voor over 10 jaar

Ik heb de zolder opgeruimd. Griezelige rijen nette identieke IKEA dozen. Kerstspullen, vakantiespullen, zomerkleren, slaapzakken, alles netjes bij elkaar. Het is zó netjes dat het net anders kan dan dat het inmijn boveenkamertje één grote puinhoop is.
'Gelukkig' houd ik nog een paar lose spullen over. Ik weet niet goed wat ik ermee moet doen. Ik heb 10 cremekleurige handdoeken - nog in verpakking - die niet bij de kleur van de badkamer. Ja, ik ben een pietlut. Ik heb al stapels voetbal- en vakantiehanddoeken maar daar is cremewit niet zo'n geschikte kleur voor. Neem ik ze mee naar de rommelmarkt of bewaren voor als-de-kinderen-op-kamers gaan (niet eerder dan over 10 jaar). Zo ook met drie (ittala) pannen. We kregen ze bij onze keuken, ik weet nog steeds niet of het de echte zijn. Bewaren of rommelmarkt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2011 om 13:16

Als je ze niet gebruikt

wegdoen! En dat zeg ik, een bewaarder bij uitstek. Wij gebruiken zelfs nog handdoeken met de Teletubbies erop. Die zijn zo lekker handig om met je voeten op te staan na het douchen. Maar als je nu al hebt besloten dat de crèmekleurige handdoeken niet gebruikt gaan worden zou ik ze wegdoen. Rommelmarkt dus. Als je kinderen op kamers gaan willen ze geen muffe handdoeken in een foute kleur.

margje van dijk

margje van dijk

06-02-2011 om 13:18

Chippie: verven

Die handdoeken moet je gewoon verven. Cremewit, ideaal! Daar komt precies de kleur op die je denkt. Dus gewoon zo'n doosje Dylan halen, pak zout erbij, en hup, verven.

Ik had een paar jaar geleden een set die ook helemaal de verkeerde kleur hadden, turquoise of zo. Die zijn nu paars, en dat past goed in mijn badkamer. Ze zijn al jaren goed. TEnzij je er een doekje met bleekwater tegenaan houdt (dat gaat niet goed) blijven ze gewoon prima in de was.

En die pannen, ach. Kijk, ik denk maar zo: zolang er plek is in de garage of op zolder, waarom niet. Zet maar neer. Op het moment dat je die plek voor iets anders nodig hebt kun je ze altijd nog wegdoen.

Margje

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2011 om 13:22

Verven

Margje, een angst die ik bij verven altijd heb is dat je het dan nooit meer bij andere was kan doen. Dat is vast onzin?

margje van dijk

margje van dijk

06-02-2011 om 13:25

Ja, dat is onzin.

Die handdoeken geven echt niet meer af. Ik heb ze destijds geloof ik op 95 graden geverfd, en zo kleurvast zijn ze dan ook. Ik heb ze altijd gewoon bij de was gedaan, en nooit een probleem gehad, ook al had ik ze donker geverfd.

Als je twijfelt kun je eventueel nog een paar keer een aparte verfhanddoekenwas draaien, maar het is niet perse nodig!

Margje

Mover

Mover

06-02-2011 om 15:33

Geverfde handdoeken

Ik had als probeersel ook een aantal handdoeken donkerblauw geverfd. En omdat ik die met de spijkerbroeken meewas, heb ik nooit gemerkt dat ze afgaven. Heb ook al een keer diverse kussenslopen donderbruin geverfd. En die gaan dus ook gewoon bij de spijkerbroeken, zwarte onderbroeken, enzovoorts. Er vanuit gaande dat je donkere kleuren altijd bij elkaar stopt, lijkt het mij geen probleem. En bij twijfel idd eerst paar keer apart.
Succes, groetjes, Mover

Vic

Vic

06-02-2011 om 15:34

Oh, ik wil ze wel hoor

Ik heb ongeveer 40 handdoeken in de kast liggen. Zo'n 34 pastelkleurige, ooit bij elkaar gespaard met benzinezegeltjes, waar je inmiddels doorheen kunt kijken, en 6 nieuwe donkerblauwe. Aan het rekje in mijn (lelijke lichtblauwe) badkamer hangen ze zonder problemen naast elkaar.

Fiorucci

Fiorucci

06-02-2011 om 15:51

Pannen

Ik zou de pannen zeker bewaren. toen ik ging samenwonen en we niet veel geld hadden, was ik heel blij met zulke spullen!

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

06-02-2011 om 19:21

Nog in de verpakking?

Dan zou je de handdoeken nog even kunnen bewaren en cadeau kunnen geven aan iemand die er behoefte aan heeft, een gescheiden vriendin of een arm gezin dat best een stel nieuwe handdoeken kan gebruiken. Als ze er nog ongebruikt uitzien, zou je hetzelfde kunnen doen met de pannen. Zelf zou ik best blij zijn met zo´n cadeau.

Annet

Annet

06-02-2011 om 19:36

Voedselbank?

Hier een plaatselijke voedselbank die erg blij is met dit soort giften. Ze hebben 4x per jaar een middag waarop hun klanten geknipt kunnen worden, kleding kunnen uitzoeken en andere zaken (zoals handdoeken, speelgoed, etc). Juist het feit dat de spullen nog nieuw zijn, maakt het voor deze mensen extra fijn ze te krijgen.
Tussendoor worden ook spullen uitgedeeld in noodsituaties.

Verkopen

en dus op marktplaats zetten of weggeven aan een goed doel. Ik heb eens een hele grote stapel goede handdoeken op gratisoptehalen gezet, binnen een dag werden ze opgehaald door een vrouw die ze voor zichzelf ging gebruiken (gewoon geen geld en dus blij met alles wat ze gratis kon krijgen).

Stapels voetbal en vakantiehanddoeken heb ik niet, veel van dat soort spul blijft achter op vakantie, gooi ik dus weg. Mijn moeder is zo'n verzamelaar, af en toe lukt het mijn vader om een stapel oude handdoeken weg te pakken en aan mij mee te even voor vakantie.

dat is een mooi kado, 10 nieuwe handdoeken en nieuwe pannen, perfect voor iemand die gaat scheiden en dus weer opnieuw moet beginnen ! Oh dan kan je een heel mooi groot pakket maken, geweldig.

Er zijn heel veel van dat soort kleine spullen nodig als je gaat scheiden die samen kapitalen kosten. Een goede set beddengoed met kussens en dekbed kost kapitalen, goede theedoeken, handdoekjes voor op de wc, nieuwe wc borstel, spaarlampen, deurmat, schoonmaakspul, stofzuiger.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2011 om 13:46

Verven

Mocht ik een keer iets in een ander kleurtje willen, dan durf ik nu toch iets meer

Chippie

Chippie

07-02-2011 om 19:02

Bedankt en vakantiehanddoeken (manda)

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat de voedselbank worden. Ik ken via via een gezin dat het niet breed heeft (5 kinderen, moeder zit op inburgerinscursus, vader is een werkloze postbode). Maar ik vind het ook zoiets gek om het kind een stapel handdoeken mee te geven.

Manda, de vakantie en voetbalhanddoeken zijn hier geen oude handdoeken. Ik ben zo´n muts in die dingen. Ik wil allemaal dezelfde handdoeken (idem voor thee- en handdoeken en heel veel andere dingen. Dus geen oude handdoeken want dan vervang ik de hele stapel (vooral aan het einde van de zwangerschap had ik die behoefte). De voetbalhanddoeken zijn donkerblauw (die gebruikten we in ons vorige huis toen we nog maar 1 kind hadden). Gymhanddoeken en vakantiehanddoeken zijn felgekleurd, goedkoop en niet te dik. Handig qua in gymtas proppen, niet/kwijtraken, snel droog en geen man overboord als er eentje zoek raakt of beschimmeld raakt in een vergeten zwemtas. Natuurlijk liggen de gymhanddoeken en gewone handdoeken niet naast elkaar in de kast, dat doet mij pijn aan de ogen. Dat is mijn huishoudelijke afwijking.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-02-2011 om 01:02

Vind verschillende juist wel leuk

Soms heb ik zin in een gele handdoek, of een blauwe, of een witte en die liggen allemaal op een grote stapel in de badkamer. Wel kleur bij kleur, omdat ik nu eenmaal wit bij wit was en geel bij bijbehorende kleuren en blauw bij van alles was. De kleuren passen op zich allemaal bij de badkamer, omdat het douchegordijn blauw is met gele badeendjes met rode snaveltjes aan de onderkant.

Sancy

Sancy

08-02-2011 om 09:24

Das apart

één of meerdere badeentjes pelle?

Poetsdoeken

Hier handdoeken die door een ander als poetsdoeken aangezien zouden kunnen worden. Hoe het eruit ziet in mijn kast kan me werkelijk niets schelen. Het is een gebruiksvoorwerp, en als die het "doet" ben ik er hardstikke tevreden mee.

Gr. Poezie.

Sancy

Sancy

08-02-2011 om 15:59

Ach pelle (o.t.)

Ik probeer het. Echt. Telkens weer. Maar het is sterker dan ik.
Gelukkig weten de mensen die me kennen dat ik er zelf óók last van heb ☺

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.