Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kokkertwaiffie

kokkertwaiffie

22-05-2009 om 12:47

Bevroren vlees is al eerder ingevroren geweest?

Vanmorgen haalde ik een paar pakjes vlees uit de vriezer en toen zag ik op 2 pakjes staan dat het al ingevroren was geweest (in de winkel blijkbaar, voordat het in de schappen lag). Dus nu is het het dubbel ingevroren geweest. Kunnen we het dan nog eten of maar beter niet? Het gaat om hamburgers en braadworstjes.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

22-05-2009 om 13:04

Maar

alles uit het diepvriesvak van de supermarkt is dan toch "dubbel ingevroren" ? Hoe moet je het anders naar huis vervoeren?
Als er niet op staat: "meteen consumeren" lijkt me het geen probleem om het thuis in het diepvriesvak te gooien en later op te eten.

kokkertwaiffie

kokkertwaiffie

22-05-2009 om 13:20

Maar...

Als je bevroren etenswaar koopt, dan is het toch nog niet ontdooit als je meteen naar huis gaat en het daar weer in de vriezer gooit? Dit was dus niet bevroren vlees dat al wel bevroren is geweest en dus door mij opnieuw in de vriezer is gedaan.

Maar jij zou het dus gewoon opeten??

bibi63

bibi63

22-05-2009 om 15:05

Sterker nog

als je naar een slager gaat (dus niet de supermarkt), dan vriezen ze vaak vlees in, wat tegen de tijd dat jij het koopt (bijv. 's middags) allang weer ontdooit is in de vitrine. Je weet dus helemaal niet of het al ingevroren is geweest. En inderdaad kan het dan weleens voorkomen dat je het zelf thuis in de vriezer gooit. Ik vraag me af hoe hier eigenlijk de regels over zijn.
Groetjes,
Bibi

Ik heb het laatst eens gecheckt,

maar 'mijn slager' vriest niks in. Alles wat je koopt is never nooit niet onder 0 geweest.

Bij de supermarkt ga ik er blind van uit dat wat je ook voor vlees koopt dat het al eens een diepvries gezien heeft. Toch vries ik rustig af en toe wat simpel gehakt oid van de supermarkt in voor 'op voorraad'. Nooit problemen mee gehad.

Ingrid

kokkertwaiffie

kokkertwaiffie

22-05-2009 om 21:34

Okee dan...

als het dus nog goed ruikt en smaakt, dan eten we het gewoon op! Merken we het vanzelf wel of het kon of niet.... Hopelijk merken we niks. Bedankt voor jullie reakties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.