Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Henriette123

Henriette123

15-02-2010 om 19:58

Bevroren fietssloten

Hier hebben onze fietsers steeds last van (half)bevroren sloten.
Stoppen jullie daar gewone autoslotontdooispray in, of gaat dat dan ook bevriezen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

15-02-2010 om 21:05

Geen idee en versnelling

Geen idee, maar ik lees vol aandacht mee. Mijn versnelling vriest nl steeds vast.

(en met 2 kinderen op de fiets en de fietskar er achter in z'n 4 (of in z'n 1) fietsen is geen pretje)

Kruipolie..

..erin, en dan de fiets lekker een dag of nachtje binnenzetten zodat de olie lekker warm en vloeibaar wordt. Dan even 10 keer op slot & weer los & dan is het ergste leed wsch wel geleden.

Ingrid (wij hadden ook problemen, en dit werkt al sinds een ruime week)

Bibi72

Bibi72

15-02-2010 om 22:22

Blauwe spuitbus

WD-40 heet het geloof ik, blauw met geel busje met een rode dop. Werkt altijd perfect (en nog voor veel meer dingen trouwens!)

mar

mar

15-02-2010 om 22:31

Slotspray

In de fietssloten spuit ik altijd slotenspray, van Nemef of zo, klein busje met zo'n uitstekend lang sprietig tuitje. Werkt ook antivries.

mijn achterremkabel bevroor steeds. Die heb ik uiteindelijk laten vervangen en hij is toen behandeld met antivries (vraag mij niet waarom ze dat niet met gewoon met de oude kabel konden doen). Tot nu toe werkt het.

Bellefleur

Bellefleur

16-02-2010 om 09:29

Ha!

ik heb het vorige week bij de hand gehad. Ik heb er slotontdooier ingespoten en was weer blij. Daarna ben ik de stad ingefietst (ging sporten) en heb mijn fiets in de fietsparkeerkelder gezet. Kon ie fijn ontdooien. Daarna had ik weer versnellingen, remmen en een werkend kilometertellertje. Voor een oplossing op langere termijn zou ik even bij de fietsenmaker langsgaan: remmen bijstellen en gelijk alles laten smeren. En hopen op voorjaar natuurlijk.

Henriette123

Henriette123

17-02-2010 om 23:49

Bedankt

Bedankt voor de tips.
We hebben gisteren een combinatie van olie en en autoslotontdooispray in de sloten gespoten.
Vanmorgen gingen de sloten inderdaad weer soepeltjes open.Vanavond ook, maar hier vreist het nu niet meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.