Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

huiskoopster

huiskoopster

13-07-2015 om 14:25

bestaande gordijnen alsnog laten voorzien van verduistering

Nou ja, de vraag staat er al. Is dat dus mogelijk? In het huis dat wij op het oog hebben zitten mooie gordijnen, maar die zijn geen van alle voorzien van verduistering. Lijkt me vooral voor de slaapkamers wel heel handig. Kun je zo'n verduisterende voering alsnog laten maken voor je gordijnen? En kan dat dan bij gordijnen op een roede of bij gordijnen met plooi? Heeft iemand hier daar ervaring mee?

Tablet

Tablet

13-07-2015 om 14:30

Volgens mij kun je in bestaande gordijnen niet (mooi en netjes) verduisterende voering aanbrengen.
Je kunt natuurlijk wel een rol- of vouwgordijntje extra voor het raam hangen.
Waarom denk je dat de gordijnen te veel licht doorlaten?

huiskoopster

huiskoopster

13-07-2015 om 15:02

op basis van de foto's

op funda, lijken verschillende gordijnen gemaakt van redelijk lichtdoorlatende stof. In sommige gevallen hangen de gordijnen al als vouwgordijn 'in de dag', extra vouwgordijn daarachter is nauwelijks mogelijk lijkt me. Maar voor een deel van de ramen is dat wel een optie, idd.

Jamie

Jamie

13-07-2015 om 15:40

Moet wel kunnen

Verduisteringsstof hoeft helemaal niet zo dik te zijn en dan kun je gewoon een extra laag tegen de achterkant van het gordijn naaien, waarom zou dat niet kunnen? Mijn zoon heeft een witte laag tegen zijn gordijnstof aan de achterkant dus zoiets krijg je dan. Als je ook de andere kant dezelfde gordijnstof wil heb je natuurlijk een probleem maar dat lijkt me niet zo van belang voor slaapkamers. Roede of plooi maakt niet uit.

Tip: zoek een facebookgroep van je omgeving en vraag daar of iemand dat voor je kan doen. Mijns inziens is het gewoon rechttoerechtaan een extra lapje achter je gordijn naaien. Je moet alleen oppassen dat het geheel niet te zwaar wordt voor het bevestigingssysteem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.