Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

myrna

myrna

23-10-2009 om 11:27

Beslaglegging bankrekening

Vrienden van ons zitten ernstig in de financiele problemen, deurwaarder na deurwaarder. Nu belde vriendin net dat haar loon en dat van haar man normaal op woensdagmorgen op de bank staat, vanmorgen hadden ze het echter nog steeds niet. Kan het zijn dat er beslag op hun rekening is gelegd zonder dat zij van te voren hiervan op de hoogte zijn gebracht?
Ze schaamt zich rot en durft niet naar de bank te bellen (wat dus mijn voorstel was) om te vragen.Ik heb hen al meerdere keren gewezen op schuldhulpinstanties maar koppig als ze zijn willen ze daar niks van weten en denken dat alles wel goedkomt..

Er is ook niks bijgeboekt op de rekening (ze hebben internetbankieren). Is het niet zo dat het bedrag toch op de rekening verschijnt maar dat ze het er niet af kunnen halen? Ik heb er totaal geen verstand van dus kan hen ook niet helpen. Financiele hulp durf ik niet aan te bieden omdat ik bang ben dat we dan het geld niet weer terugzien en eerlijk is eerlijk, het leven is al duur genoeg dus daar kunnen we ook niet aan beginnen.

Heeft iemand hier een antwoord op?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Klaartje

Klaartje

23-10-2009 om 12:21

Volgens mij

maar weet het niet zeker hoor, gelukkig ook geen ervaring wordt het dan meteen door de werkgever aan de instantie betaald. Ik weet niet of ze zomaar het hele loon mogen afnemen, een mens moet toch ook eten natuurlijk. Moeilijk hoor, en ik begrijp best dat je niks wilt voorschieten. Misschien kun je anders wel een keertje boodschappen voor haar doen? Dan hebben ze toch iets in huis.

Claudia B

Claudia B

23-10-2009 om 12:33

Inderdaad

Dan gaat het om loonbeslag, als je het alleen over het loon hebt. Dan krijgt de werkgeven het verzoek het loon te korten. Dat bedrag wordt aan de schuldeiser overgemaakt (geen ervaring maar man is salarisadministrateur en krijgt er wel eens mee te maken). Het lijkt mij dat de werkgeven dan de werknemer wel inlicht hierover.
Hoe het zit als het om een beslaglegging van een bankrekening gaat weet ik niet.
Gewoon de bank bellen en aangeven dat het loon nog niet gestort is terwijl dat wel zou moeten. Hoef je zelf niets uit te leggen over een eventuele beslaglegging, mocht dat wel zo zijn dan hoor je dat dan wel.
maar volgens mij gaan schuldeisers eerder over op loonbeslag dan beslaglegging van de bankrekening.

Heel wijs van je om geen geld voor te schieten, daar schiet jij en zij al zeker niets mee op!
Ze zullen nu toch echt op de "blaren" moeten gaan zitten, hoe vervelend dit ook is hoor! Maar wellicht leren ze nu dat ze toch ergens aan de bel moeten trekken (hier zelf ervaring met een nichtje ).

Groetjes,
Claudia

myrna

myrna

23-10-2009 om 16:14

Opgelucht maar toch...aaaaargh

het loon is inmiddels bijgeschreven, ben toch wel opgelucht voor ze want hoewel ik niet van plan ben om grote bedragen te 'doneren' laat ik ze natuurlijk niet zonder eten zitten( boodschappen doe ik idd weleens voor ze)

dat aaaaargh in mijn titel: ze denken dat het allemaal wel meevalt nu blijkt dat de lonen toch 'gewoon gestort zijn'. Ik zou zo niet kunnen leven maar goed..

in ieder geval bedankt voor jullie reacties.

myrna

Rosy

Rosy

23-10-2009 om 20:55

Het klinkt eerder als...

dat de werkgever te weinig geld op zijn rekening had om de lonen te betalen.
Bij loonbeslag ben je altijd op de hoogte en wordt niet je hele loon ingehouden. Je hebt recht op een bepaald bedrag.

Tihama

Tihama

23-10-2009 om 21:36

Sns-bank?

Toevallig las ik op mijn werk op de intrasite een waarschuwing aan collega's met een rekening bij de SNS-bank. Daar scheen een storing te zijn die er voor zorgde dat de salarissen niet op de rekening verschenen.
Zou dit hetzelfde kunnen zijn?

Tihama

myrna

myrna

24-10-2009 om 17:19

Tihama

het gaat idd om de SNS-bank...zou dus zomaar kunnen dat het om een storing ging. Ze hebben het twee dagen later gekregen..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.