Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

myrna

myrna

23-10-2009 om 11:27

Beslaglegging bankrekening

Vrienden van ons zitten ernstig in de financiele problemen, deurwaarder na deurwaarder. Nu belde vriendin net dat haar loon en dat van haar man normaal op woensdagmorgen op de bank staat, vanmorgen hadden ze het echter nog steeds niet. Kan het zijn dat er beslag op hun rekening is gelegd zonder dat zij van te voren hiervan op de hoogte zijn gebracht?
Ze schaamt zich rot en durft niet naar de bank te bellen (wat dus mijn voorstel was) om te vragen.Ik heb hen al meerdere keren gewezen op schuldhulpinstanties maar koppig als ze zijn willen ze daar niks van weten en denken dat alles wel goedkomt..

Er is ook niks bijgeboekt op de rekening (ze hebben internetbankieren). Is het niet zo dat het bedrag toch op de rekening verschijnt maar dat ze het er niet af kunnen halen? Ik heb er totaal geen verstand van dus kan hen ook niet helpen. Financiele hulp durf ik niet aan te bieden omdat ik bang ben dat we dan het geld niet weer terugzien en eerlijk is eerlijk, het leven is al duur genoeg dus daar kunnen we ook niet aan beginnen.

Heeft iemand hier een antwoord op?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Klaartje

Klaartje

23-10-2009 om 12:21

Volgens mij

maar weet het niet zeker hoor, gelukkig ook geen ervaring wordt het dan meteen door de werkgever aan de instantie betaald. Ik weet niet of ze zomaar het hele loon mogen afnemen, een mens moet toch ook eten natuurlijk. Moeilijk hoor, en ik begrijp best dat je niks wilt voorschieten. Misschien kun je anders wel een keertje boodschappen voor haar doen? Dan hebben ze toch iets in huis.

Claudia B

Claudia B

23-10-2009 om 12:33

Inderdaad