Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Inez

Inez

21-09-2009 om 16:48

Berg skelter op de stoep of op straat?

Zojuist gingen we mijn dochter ophalen bij een vriendinnetje. Mijn zoon (8) wilde op de skelter. Ik liet hem op de weg rijden omdat hij minstens zo hard gaat als ik op de fiets en omdat het op het trottoir lastig is met voetgangers, beplanting en paaltjes. Ik kreeg diverse afkeurende blkken van automobilisten die af en toe achter hem moesten blijven vanwege tegenliggers. Eentje claxoneerde zelfs en schudde met zijn vinger. Ik fietste achter hem.
Mijn vraag dus: moest hij eigenlijk op de stoep? Ik zie het meer als een fiets maar daar waren de automobisten het duidelijk niet mee eens. We wonen in een kein dorp waar het overigens rond 5 uur redelijk druk is op de weg.
Inez

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Als je het mij vraagt...

op de stoep!
Die skelters zijn heeeeel laag bij de grond. Je ziet ze dus echt niet aankomen. Ik heb er bijna eens onder de auto gehad, verschrikkelijk eng!
Het kind in kwestie was zich van geen kwaad bewust, had daar ook de leeftijd niet voor, maar iemand had hem moeten zeggen op de stoep te blijven.

Roos Vicee

Roos Vicee

21-09-2009 om 22:08

Via google

Via google kwam ik op http://mji.jouwplek.nl/verkeer.html en daar staat dat een skelter onder speelse dingen valt, dus onder de voetgangers gerekend moet worden.

Puck2

Puck2

22-09-2009 om 09:12

Op de stoep

Skelters horen op de stoep idd, net als het andere speelgoed. Overigens snap ik niet dat je op een redelijk drukke weg tijdens spitsuur je kind überhaupt op de rijbaan laat rijden, dat is toch veel te gevaarlijk? Hij is totaal onzichtbaar voor het overige verkeer. Kan me wel iets voorstellen bij de afkeurende blikken van de automobilisten.

100%mama

100%mama

22-09-2009 om 09:24

Echt wel op de stoep

hier uiterst verboden om op de weg, al is het het woonerf, te gaan skelteren! Ze zijn idd zo laag bij de grond en als er een auto uit een zijstraat komt ziet die de skelter echt over het hoofd hoor! Dat verwacht je ook gewoon niet op een weg, zelfs niet op een woonerf. Overigens fietsen ze hier ook op de stoep tot ongeveer 6 jaar zie ik zo om mij heen, die kleintjes hebben echt geen benul van het verkeer en gaan dus ook op de weg als ze een keertje zonder jou buiten spelen. Nee, ik kan mij de afkeurende blikken ook wel een beetje voorstellen, sorry.

mirreke

mirreke

22-09-2009 om 12:56

Hier skeltert iedereen op straat

Waar wij wonen, woonerf zonder stoepen in een wijk met straten en stoepen, zijn veel kinderen met zo'n Berg skelter. Wij hebben er ook een. Alle kinderen rijden ermee op straat. Op veel skelters zit wel zo'n fietsvlag, trouwens. En ze hebben gewoon reflectoren, en sommigen ook verlichting.

Puck2

Puck2

22-09-2009 om 19:42

Mirreke, is toch anders

Mirreke, als jij in een rustig straatje woont waar geen onderscheid is tussen stoep en straat dan kan ik me voorstellen dat de kinderen op straat spelen en skelteren. Hier hebben we dezelfde situatie: autoluwe straat (alleen eigen bewoners eigenlijk) en veel kinderen en ook hier is de straat het speeldomein van de kinderen. Maar Inez is tijdens de avondspits over een redelijk drukke (en kennelijk vrij smalle straat, want ze konden niet ingehaald worden bij tegenliggers) en dat is natuurlijk wel een heel andere situatie.

mirreke

mirreke

22-09-2009 om 22:52

Sorry, niet helemaal duidelijk:

Onze situatie: een stuk woonerf van ongeveer vier straten, zonder onderscheid tussen stoep en straat, wat als een eilandje gelegen is in een wijk waar wel straten en stoepen zijn. In het woonerfdeel is het stapvoets rijden, in de rest 30 km, en de 'ringweg' 50 km. De kinderen rijden door de hele wijk, dus ook op de straten waar je 30 mag maar soms ook op de straat waar je vijftig mag. Dit laatste omdat er daar wel stoepen zijn, maar die zijn vrij smal en zeker als er ook nog straatlantaarns zijn is het onmogelijk manoevreren met zo'n grote skelter. Dan gaat iedereen dus op straat, soms wel vijf achter elkaar. Ik heb niet gemerkt dat bestuurders daar moeilijk over doen, maar dat kan komen omdat iedereen het gewend is. En de meesten hebben wel zo'n vlag, en allemaal met reflectoren.

Maxime.M

Maxime.M

23-09-2009 om 13:51

Hier ook op straat

Hoi,

Wij hebben een straat met stoepen, maar de stoepen zijn te smal om met de skelter op te passen. Dus alles skeltert op straat. Wel is onze straat rustig. Maar ik denk wel dat ik commentaar zou hebben als ik een straat verder (is meer doorgaande weg) ze zou laten skelteren. Ik vind het meer iets voor voor de deur om te spelen en anders op de stoepen. Als dat niet past, dan maar niet met de skelter op pad.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.