Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bereikbaarheid en parkeren sophia

Zoals de titel al aangeeft maken wij vrijdag gang naar het Sophia kinderziekenhuis in R´dam. Nu begreep ik dat het momenteel nogal een rommelig gebeuren is rondom het ziekenhuis, m.n. parkeren schijnt heel lastig te zijn, maar wij kunnen helaas niet met het openbaar vervoer. Wie weet hoeveel overlast er echt is en heeft tips om (vanuit Zeeland) een zo kort mogelijke reistijd te hebben en waar we het beste kunnen parkeren? Het ziekenhuis geeft alleen als tip dat we hun site in de gaten moeten houden waar alle werkzaamheden op worden vermeld.

groet,

Jakje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ol3

ol3

08-06-2010 om 14:14

Parklaan

hoi,

als je op google map rotterdam, parklaan intoest krijg je een kaartje te zien
de parklaan is een statige buurt aan de overkant van het ziekenhuis
via de parklaan kom je op de kievitslaan en deze weg gaat naar rechts weer over in de westzeedijk, hier kan je betaald parkeren (let op chipper is verplicht, sommige automaten hebben Visa maar absoluut GEEN cash betaal mogelijkheid!!
je kan hier bij een zebrapad de weg oversteken en dan loop je naar het Sophia

succes!
groetjes Audrey

Gewoon parkeergarage

Wij zijn de afgelopen 2 jaar meerdere malen in het Sophia geweest en hebben altijd probleemloos kunnen parkeren in de parkeergarage onder het ziekenhuis (ingang Westzeedijk), zelfs tot vlak bij de ingang van het Sophia. Er wordt inderdaad gewerkt aan een verbouwing van het ziekenhuis maar daar hebben wij tot nu toe niet echt last van gehad.

Sterkte.

Chris

Blackbird28

Blackbird28

08-06-2010 om 14:25 Topicstarter

Snel!

Wauw, dat zijn snelle reacties! Ik zal de tip van de parklaan zeker ter harte nemen want zoals de site ook al aangeeft is de parkeergarage momenteel lastig te gebruiken. Lange wachttijden worden specifiek op de site vermeld en misschien valt het in praktijk reuze mee maar om een hoop gestress te voorkomen is uitwijken naar de parklaan hele goeie optie.

Bedankt!

Polly Shearman

Polly Shearman

08-06-2010 om 16:09

Ook parkeergarage

Het is idd rommelig maar ik heb nog nooit GEEN plekje kunnen vinden hoor, en wij komen er best vaak.

groet, polly

Nasha 1st

Nasha 1st

08-06-2010 om 16:50

Hoe laat moet je er zijn?

Ik zie vrijwel nooit een rij voor de garage staan, maar het zou kunnen dat het later op de dag wel drukker is. In de omgeving is veel betaald parkeren inderdaad. OV is wel een goed alternatief, je stapt voor de deur uit! Zowel per metro als tram.

Garaga

Als de parkeergarage van het Sofia lastig bereikbaar is, dan kun je als de Parklaan niet lukt ook in de garage onder de Erasmusbrug parkeren. Is een minuutje of 10 lopen.
Ik fiets er liever heen, maar het valt me wel op dat de parkeergarage van het ziekenhuis altijd erg druk is.

ol3

ol3

08-06-2010 om 18:07

OV is voor iemand die niet uit de regio R'dam komt ook niet altijd praktisch ivm de ov chipkaart die je dan niet hebt en een los kaartje kopen is ook een dure zaak!

Blackbird28

Blackbird28

08-06-2010 om 19:05 Topicstarter

Moeten er

pas om 14.30 uur zijn maar kunnen hier niet voor 12.30 uur weg en ik heb recent niet zulke super ervaringen met openbaar vervoer. Vooral de NS laat je nogal eens in de steek, reistijd verdubbeling is dan geen uitzondering en dat kunnen we dan echt niet gebruiken. Ook hebben wij geen OV kaart, zou niet weten waar ik die hier voor nodig heb, dus qua kosten maakt het niet zoveel uit. Het was vooral de secretaresse die mij erop attendeerde dat ik echt rekening moest houden met langere reistijd en zeer lastig parkeren. Maar als ik jullie ervaringen zo lees valt het w.s. wel mee.

Nasha 1st

Nasha 1st

08-06-2010 om 20:22

Jakje

aan de rand van Rotterdam zijn diverse P&R parkeerplaatsen waarmee je heel snel in de metro of tram kan stappen. Vanuit Zeeland is er een makkelijk bereikbare P&R Noorderhelling, een vrij grote en nauwelijks gebruikte P&R. Je stapt dan op lijn 23 en op Leuvehaven eventueel over op lijn 8, maar van Leuvehaven is het niet zo heel ver meer lopen naar Sophia. Kaartje kun je in de tram bij de conducteur kopen en volgens mij kost dat 2,50 p.p.

Je kan ook naar Slinge rijden, daar kun je gratis in de parkeergarage staan, 24 uur lang, en daar de metro pakken. Je kan dan ook weer bij Leuvehaven uitstappen.

Nasha 1st

Nasha 1st

08-06-2010 om 23:26

Emma b

zoals ik al zei, je kan gewoon een kaartje bij de conducteur kopen, ov chip is niet nodig....

Noorderhelling is een goeie! Kun je als je terugkomt eerst nog even een Macje pakken voor je naar huis rijdt.
Als je wat avontuurlijker wilt (en minder files) dan is de Fast Ferry naar Rotterdam ook nog een optie. Parkeren op het grote parkeerterrein in Ridderkerk-Slikkerveer.

Blackbird28

Blackbird28

09-06-2010 om 10:40 Topicstarter

Duidelijk!

Oké, het is mij inmiddels duidelijk dat er mogelijkheden genoeg zijn om te parkeren en eventueel gebruikmakend van ov. Overigens voel ik mij nu wel heel erg een vrouwtje van het platteland die nauwelijks buiten de provincie komt. Maar ik weet dat we niet echt ontspannen richting R'dam zullen gaan en als dan ook nog blijkt dat parkeren de nodige stress oplevert ben ik liever wat goed voorbereid. En parkeerproblemen en fileleed is hier nog nauwelijks aan de orde, de ergernis is dan ook altijd groot als ik toch weer met de auto richting randstad ga
Iedereen bedankt voor meedenken en tips!

groet,

Jakje

Nasha 1st

Nasha 1st

09-06-2010 om 21:52

Emmab

op elke tram is een conducteur en als je instapt loop je daar even heen, geef je geld, je krijgt een kaartje van hem, hij houdt hem zelfs nog voor het apparaatje voor je en je kan reizen. Twee uur met bus en tram kun je dan reizen, kost 2,50. Wil je ook met metro is hij 3,50.

Nasha 1st

Nasha 1st

09-06-2010 om 21:53

En er zijn

ook nog dagkaarten, die kosten 6,50, kun je overal in reizen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.