Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petr@

Petr@

30-10-2010 om 20:02

Benzinetank peugeot 206 cc

Ik heb sinds kort weer een auto, een Peugeot 206 CC, waarbij ik het probleem heb dat ik de benzinetank niet vol krijg.
Bij onze andere auto's (en dat waren altijd Volvo's) heb ik dat nooit gehad (dus het ligt niet aan mij denk ik dan ))
Ik krijg bij deze auto de tank maar 3/4 vol en dan klotst de benzine al tegen de vulmond van de slang dus dan krijg ik er niets meer bij.
Is dit een Peugeot 206 CC euvel of ligt het toch aan mij?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vol is vol

"Ik krijg bij deze auto de tank maar 3/4 vol en dan klotst de benzine al tegen de vulmond van de slang dus dan krijg ik er niets meer bij. "
Dan is ie vol. Als je benzinemeter dan nog steeds 3/4 aangeeft, dan is je benzinemeter stuk. Of heeft dat ding schade gehad en zit er een deuk in de tank?
Groet,
Miriam Lavell

fladder

fladder

31-10-2010 om 02:40

"liegen als een benzinemeter..."

...is voor mij een begrip.

Mijn gisteren gereanimeerde schicht (nu aan de 3e van zijn 9 levens begonnen) is de zoveelste auto met een benzinemetertje met een eigen leven. Huidige auto is altijd enorm optimistisch en heeft een bijna eeuwig volle tank, maar opeens schiet de meter richting rood... En dan moet ik echt op gaan passen...!

Oude auto's, vrijwel nieuwe auto's... Het was altijd makke met de meter.

Gelukkig hebben alle auto's waarin ik heb gereden een "dagkilometerteller". Die zet ik na elke volle-tankbeurt op nul. Ik vind dit veel betrouwbaarder dan zo'n benzinemetertje, dat ze van mij wel van het dashboard mogen halen Met mijn huidige auto weet ik: in het gunstigste geval (wind in de rug en zo) rij ik pakweg 650-675 km op een tank. In het allerongunstigste geval 450 km.

dc

dc

31-10-2010 om 08:00

Garage?

Het is geen bekend 206CC probleem (heb jaren voor hun klantenservice gewerkt, dus zou het vast wel eens gehoord hebben...). Wat zegt de garage ervan?

Nasha 1st

Nasha 1st

31-10-2010 om 11:58

Onze citroen

had ook dat probleem, volgetankt en dan startte ik en stond iet op 3 kwart. Bij een ander tankstation liep de vloer een beetje schuin naar de bestuurderskant ipv bij veel stations naar de passagierskant en daar kreeg ik hem wel tot in de hoek. Kennelijk was hij erg gevoelig daarvoor.

Vic

Vic

01-11-2010 om 09:52

Hoeveel km?

Ik heb ook een 206, een sw. Met een volle tank kan ik ca. 600 km rijden voordat het lampje gaat branden. Daarna kan ik nog minstens 40 km (uitgeprobeerd). Als ik dan ga tanken, dus met bijna lege tank, gaat er ca. 41 liter in. Hoe is dat bij jou?

Ook gehad, ander merk

Wij hebben dit eens bij een opel gehad.
Bleek dat er een deuk in de tank zat waardoor hij niet voller kon.
Uit laten deuken en en weer gewoon kunnen tanken daarna.

Gr Londie

Petr@

Petr@

01-11-2010 om 22:07

Ik heb hem nét

En ik heb nog geen flauw idee hoeveel km ik met één tank doe. De eerste keer dat ik ging tanken, na een lampje dat branden ging, kreeg ik de tank al niet vol en toen had ik nog maar 30 liter getankt. En ik dacht dat er 45 liter in gaat, maar dat moet ik dan nog even nakijken.
Ik ga nu eerst deze tank leegrijden en dan kijken hoeveel ik erin krijg.
Even terug naar de garage is geen optie, hij komt uit Duitsland )) (Maar we hebben een jaar garantie gekregen die ook in NL geldig.) Een deuk zou kunnen, het is geen nieuwe auto (4 jaar oud).
Fijn om te lezen dat het geen "Peugeot-euvel" is.
Bedankt voor jullie reacties!

Nasha 1st

Nasha 1st

02-11-2010 om 13:30

Kijk nog eens

hoe je auto bij de pomp staat en zet hem desnoods eens een keer aan een verkeerde pomp, dus niet waar je tankdop zit. Grote kans dat je auto dan rechter staat of meer de andere kant op helt waardoor je hem wel goed vol krijgt....

Puck

Puck

02-11-2010 om 22:31

Vol is hier niet vol

Eén van onze auto's Hyundai heeft ook dat probleem. Maar dat heeft gewoon te maken met een (kennelijk achterlijke) vorm van de tank. Die kan de dieselstroom gewoon niet op tijd afvoeren. Hoogst irritant want de laatste 15 liter moet je echt met een pisstraaltje tanken. Kan zoiets ook bij jouw blitse karretje aan de hand zijn Petr@.

Petr@

Petr@

03-11-2010 om 13:10

Puck

Zoiets zei Petr@man ook al! Maar ik heb geen geduld om 15 liter met een pisstraaltje te tanken ))

(Hij is echt blits hè, als ik zonder kap rijd kan ik een brede grijns niet onderdrukken....)

Petr@

Petr@

03-11-2010 om 13:12

Nasha

De eerste keer dat ik ging tanken stond ik zo als jij voorstelt. En ik dacht toen, omdat ik de slang achter de auto langs moest trekken, dat ik daardoor de vulmond niet goed in opening kreeg en daardoor niet vol kon tanken.

Nasha 1st

Nasha 1st

03-11-2010 om 13:39

dan zal dat wat wij hadden toch niet het probleem zijn bij jou Het was maar een idee....

Puck

Puck

03-11-2010 om 16:35

Ja ja petr@

Ik ben al jaloers genoeg op je karretje, hoef je er niet nog meer in te wrijven hoor. LOL Maarre.. ik weet nog niet of hij in het echt ook blits is.
En als je tank hetzelfde is als die van ons kan je kiezen: of vaker aan de pomp staan (het scheelt hier echt 15 liter) of wat meer geduld bij de pomp. Komt uiteindelijk denk ik op hetzelfde uit.

liora

liora

03-11-2010 om 20:48

Jeetje

Ik schrik van het aantal kilometers dat jullie tijden op 1 tank. Ik gebruik ong 33 liter voor 350 tot 400 km. Heel onzuinig dus. Wat onhandig zeg.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Petr@

Petr@

04-11-2010 om 19:47

Nasha

Misschien ook wel. Ik heb nu zoveel opties ))

Petr@

Petr@

04-11-2010 om 19:48

Puck

Ik kom hem wel een keer laten zien. Gaan we samen een loopje bij jou in de buurt doen! Misschien wil Polly ook wel mee?

Petr@

Petr@

04-11-2010 om 19:48

Liora

Rijd jij veel korte stukjes? Want dat zuipt benzine!

Petr@

Petr@

11-11-2010 om 15:56

Vol!

Ik moest gisteren tanken, dus ben aan de "goede" kant gaan staan, niet te dichtbij de pomp en heb met engelengeduld de tank volgekregen.
Na 35 liter moest ik het erin laten druppelen (stond al iemand achter mij te wachten die toen toch maar een andere pomp nam), maar ik had mij voorgenomen door te gaan tot de tank echt vol was.
En ik kreeg er 44 liter in, dus gelukkig geen deuken in de tank, maar gewoon oefenen in geduld!

Maar...

Is het zo erg als je die paar liter er dan gewoon niet in gooit? Gewoon rekenen met een tank van maximaal 35 liter?

Petr@

Petr@

12-11-2010 om 15:51

Maar...

dan sta ik wel vaker bij het tankstation ))

Puck

Puck

12-11-2010 om 21:06

Petr@

Volgens mij is het lood om oud ijzer.
Als je je tank met veel geduld voldruppeld sta je inderdaad minder vaak bij het tankstation, maar de keren dat je er staat ben je wel langer bezig.
Je hebt dus eigenlijk gewoon de keuze tussen vaker maar sneller tanken of minder vaak maar langer tanken. Volgens mij maakt dat per saldo helemaal niets uit.

Vic

Vic

12-11-2010 om 21:35

Iets naar voren halen

Bij mijn vorige auto (diesel) was het ook zo lastig tanken. Als ik dan dat 'tankding' iets naar voren haalde ging het wel goed. Op het dieseltankding zitten ribbeltjes waardoor je hem makkelijker naar voren kon halen, maar misschien lukt het met het benzineding ook.

Psies puck

Dat bedoelde ik ook te zeggen. Of je je tijd nou verdoet met langdurig voldruppelen van die tank of dat je nou iets vaker bij het tankstation staat - naar mijn idee zou ik me minder ergeren aan het laatste.

Puck

Puck

15-11-2010 om 14:54

Genista

Ik sta ook liever iets vaker bij de pomp dan dat ik eindeloos aan het voldruppelen ben. Maar Puckman wil juist een volgedruppelde tank en ergert zich er dus weer aan dat ik niet helemaal volgetankt heb. Tja zucht, wat kan het leven toch moeilijk zijn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.