Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Benzinelucht in auto

Mijn lieve man heeft een jerrycan benzine vervoert in de auto. Naderhand kwam hij er achter dat de jerrycan lek was. We zitten nu al zo'n vier wekenin de benzinestank en hebben het tapijt al heel vaak gewassen en ingespoten met speciaal spul van halfords.
helaas, de auto stinkt en hij blijft stinken. Iets waar we bij langere ritten niet goed van worden.
Wie heeft nog een tip???
dank je wel alvast

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

09-04-2009 om 11:20

Benzine is vluchtig

benzine is vluchtig, en verdampt dus makkelijk. Als je het tapijt (de losse auto-matjes?) gewassen hebt zal daar niets meer inzitten; dat kun je trouwens makkelijk ruiken. De benzine is dus ergens anders ingetrokken.
Wacht op een wat warmere dag, en laat de auto in de zon een aantal uren lekker doortochten met de deuren half-open.

ponpon

ponpon

09-04-2009 om 15:58 Topicstarter

Doorluchten

we hebben al heel veel met open ramen gereden. er moet dan ergens de lucht zijn ingetrokken. De mat hebben we er al uitgehaald. het is eigenlijk van dat spul wat in een snorfiets gaat. Mix heet dat geloof ik. is dat dan weer anders dan benzine ? heb er weinig verstand van

Pluk53

Pluk53

09-04-2009 om 16:32

Mix

mix zal wel een soort mengsmering zijn, mengsel van twee-takt-olie en benzine. Die olie zal niet zomaar verdampen en vervliegen. Dan moet je echt op de knieën, en met je neus gaan zoeken naar de bron. En dan kun je (misschien) de olie door deppen met wasbenzine verwijderen. Steeds weer bevochtigen en met een nieuwe tod deppen.

ponpon

ponpon

09-04-2009 om 18:43 Topicstarter

Filterkoffie?

hoe doe je dat dan?
en was benzine ga ik eens proberen . die heb ik nog niet gedaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.