Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

(Janneke)

(Janneke)

23-03-2009 om 20:30

Ben op zoek naar lekker toetje

Ik krijg zaterdag vrienden over, en ga dus een lekker pasta gerecht maken (met zalm, brocolli....)

Nu ben ik op zoek naar een lekker toetje!! Wie heeft een idee? Ik heb zelf even geen inspiratie.

Groetjes Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

23-03-2009 om 20:36

Malva puding

oh, zo lekker:
http://www.chirundu.com/recipes-malva-pudding.cfm

Ik heb er helaas nog geen nederlandse tekst van gevonden, en eerlijk gezegd deze ook nog niet uitgeprobeerd.
Dat wordt over een paar weken gedaan.

Gekarameliseerde appeltjes met ijs

Klontje echte boter in pan met dikke bodem en flink wat suiker erbij. Niet roeren maar wachten tot suiker gaat karameliseren. Als de suiker een mooie goudbruine kleur heeft partjes appel erdoor mengen. Lijkt eerst een hopeloze klont te worden maar even wachten en dan komt het goed!
Warme appeltjes meteen met bolletje roomijs serveren.

brownies

heerlijk zo'n pak brownies maken (hoeft alleen nog maar water bij verdelen en dan in de oven) van baukje (? weet niet zeker) Bolletje ijs erbij en klaar. heerlijk!

lisa

marie

marie

23-03-2009 om 22:06

Smaken verschillen

Hallo
Ik kijk zelf geregeld naar "Smaken verschillen" en daar komen ook geregeld toetjes voorbij, waar ik van denk dat ik die ook wel eens zou willen eten.
www.smakenverschillen.nl
En ook in de "Allerhande" staan geregeld lekkere recepten.
succes

Toetje

Toetje

23-03-2009 om 23:23

Kruidige chocoladepudding

Zaterdag gemaakt: Kruidige chocoladepudding met lange vingers. Eigenlijk een doodgewone chocoladepudding, dus melk, maizena, suiker (niet te veel!) en cacoapoeder. Maar dan met (kruidige) likeur erdoorheen, in mijn geval Tesselschade likeur en Tia Maria. En wat kardemom, ketoembar en kaneel. Heerlijk met een dot slagroom.

reina

reina

24-03-2009 om 07:04

Bijv.

Bordje met klein stukje appeltaart, bolletje ijs en gestoofd peertje en voor de liefhebbers slagroom.

Hmmm

Echtgenoot en ik zijn niet zo van de toetjes, maar ik heb het zelf toetjes maken voor de kinderen weer helemaal herontdekt. Er staat hier bijna dagelijks een zelfgemaakt puddinkje oid op tafel.
Favoriet zijn: kwarkgodentoespijs, gele pudding met kersen-in-gelatine-laagje, chocoladepudding met dunne vanillesaus en een brood-appeltaartje uit de oven. De laatste is overigens van webchef geplukt en italiaans van oorsprong, dus misschien ideetje?
Vandaag ga ik eens experimenteren met paprijst en vanillepudding...

Katrien

Katrien

24-03-2009 om 09:11

Drie gemakkelijke toetjes

Ik heb drie succestoetjes:

- chocoladepotjes van Nigella: heel gemakkelijk om te maken, bereidingstijd is enkele minuten. Moeten daarna wel nog een hele tijd in de koelkast om op te stijven. Heel lekker.
- gemarineerde ananas met een bolletje ijs: ook weer heel makkelijke en snelle bereiding, moet wel een tijdje marineren
- tarte tatin: niet moeilijk, wel iets meer werk, maar oh zo lekker, zeker met een bolletje ijs.

Katrien

Tiramisu

Ik vind het altijd leuk dineetjes een thema te geven. Omdat je al pasta eet, zou ik een italiaans toetje doen. Je vindt vast wel veel recepten als je googlet. Ik doe altijd citroenrasp door de mascarpone mengsel en grand marnier als likeur voor bij de koffie waar je de lange vingers indoopt. Is lekker fris.

mama Katja

mama Katja

24-03-2009 om 19:53

Hmmm toetjes

Hoi Janneke,

Een lekker, simpel toetje:
vanille-ijs met perzik (uit blik), daarbovenop een flinke toef slagroom, gegarneerd met bruine basterdsuiker. Heeerrlijk!!!

Of: een grande-dessert:
op elk bord een combinatie van verschillende toetjes en dat kun je zo bewerkelijk of simpel houden als je zelf wilt. Denk aan:
- bolletje ijs (welke smaak je ook wilt);
- bolletje chocolademousse (kopen of zelf maken);
- soesje;
- tommy (jeweetwel van die mini-tompoesjes);
- wat bavarois (kopen of zelf maken);
- plakje cake;
- plakje spekkoek;
- wat fruit (vers of blik);
- toef slagroom met een wafeltje erin.
Eeehhhh - voor de duidelijkheid: je hoeft niet àlles op het bord te leggen, he! Kies dat eruit wat je zelf wilt!

Eet smakelijk!
Katja

(Janneke)

(Janneke)

24-03-2009 om 20:43

Dat ga ik doen

Gewoon verschillende dingetjes.....ja, dank je wel.

Dat is makkelijk, staat leuk, en iedereen kan nemen wat hij wil!

shali

shali

25-03-2009 om 22:06

Appels uit de oven

Wat bij ons altijd een groot succes is met weinig moeite is: appels bv gewoon elstar, maakt niet zoveel uit schillen en in schijfjes snijden. Niet te dun want dan wordt het prut. Afhankelijk van het aantal mensen de hoeveelheid appels aanpassen, 1 appel per persoon heb je wel nodig. Schijfjes in een licht ingevette ovenschaal, flink bruine basterdsuiker en kaneel erover strooien en dan de (voorverwarmde) oven in op 180 graden. Ongeveer 30 minuten, af en toe kijken, als de suiker en kaneel vloeibaar zijn geworden en het lekker pruttelt is het klaar. Vanille ijs erbij en je hebt een topper!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.