Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

viespeukje

viespeukje

16-01-2011 om 17:19

Ben ik een viespeuk?

Wij hebben logeerbedden op zolder die ik niet vaak gebruik (soms slaapt een van ons er wel als die een goede nacht wil maken ). Liggen normaal opgedekt met grand foulard erover heen.
Nu heeft mijn zoon er laatst met een vriendje 1 nacht geslapen. Niet in bed geplast of viezigheid gemaakt, gewoon geslapen .
Ik vraag me nu af: ben ik een erg viespeuk als ik die bedden gewoon een tijdje open laat luchten en dan weer dichtsla voor als we een bed weer een keer gaan gebruiken?
Ik dacht ook: kussenslopen kan ik wel wassen maar die hele dekbedhoezen of lakens is veel gedoe voor 1 zo'n nachtje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

16-01-2011 om 17:22

Wat niet weet wat niet deert?

Of jij een viespeuk bent of niet maakt niet uit, maar is het gastvrij? Zou jij bij een ander lekker slapen als je weet dat er een ander 3 weken geleden in datzelfde beddengoed heeft geslapen?
Ik ben helemaal geen Miep Kraak, maar dat is nu iets wat ik zeker wel doe: eventjes in een kort wasje en het bed er weer mee opmaken.
Ik zou dus niet het bed laten liggen, tenzij ik weet dat dezelfde persoon er binnen korte tijd weer in gaat slapen.

Gastvrij

Ben het eens met de vorige spreekster. Zou jij het lekker vinden in een ander beslapen bed te stappen, paar weken later?

Je kunt beter een volgende keer vragen of dat vriendje z'n slaapzak meebrengt. Ik vind het ook altijd jammer, na één dagje slapen beddengoed wassen.

Laten liggen tot....

Ik laat het beddengoed zitten. Als hetzelfde vriendje weer komt logeren kan hij lekker in z'n 'eigen' bed.

Komt er een ander vriendje logeren dan verschoon ik het bed. Maar vaak is het hier hetzelfde vriendje wat blijft logeren dus verschoon ik het niet steeds.

Schoonmoeder

Mijn schoonmoeder haalt in zo'n geval het bed af, vouwt de lakens op en plakt er een stickertje op met de naam van degene die er heeft geslapen! Ze bewaart het in de kast tot dezelfde logé weer komt.
Niks voor mij! Ik ben huishoudelijk gezien best een smeerpoets, maar gebruikte lakens gaan zeker de wasmachine in!

May

May

16-01-2011 om 20:13

Verschil

Als ik er zelf weer in zou gaan slapen, zou ik de dekbedden buiten laten luchten. Als ik andere logees kreeg, zou ik er schone lakens op leggen...

ik zelf wil niet slapen op een overtrek waar een ander op geslapen heeft.

Mijn schoonouders hebben regelmatig logé's en ik hoef niet in het schaamhaar van oom Sjaak te liggen, jullie kennen oom sjaak niet, ik wel.

Dus snap je, of ze moeten tegen mij liegen maar ze hebben beloofd dat als wij er slapen er een schoon overtrek op zit.

En een schoon kussensloopje doe ik thuis ook om de dag, vind ik lekker, ik was mijn haar niet dagelijks dus ik wil geen haarlucht op mijn kussen, ook al is het mijn eigen haarlucht.

Tip voor manda ot

haren wassen kan wellicht de haarlucht tegengaan. Om de dag je kussensloop wisselen lijkt me een gedoe eerlijk gezegd. En past het dan nog wel bij je dekbedhoes?

En verder...on topic, ik was het hoeslaken van het logeerbed en vriendjes slapen hier in een slaapzak en eigen kussen nemen ze meestal mee.

groetjes van Purk

nou ik ga momenteel 2 keer per week in bad, en dan was ik mijn haar, ik douche verder niet.

A, heb ik een hele droge huid (allergieen), dus ik wil zo min mogelijk in bad/douchen.

B, ik heb lang dik haar en dat droogt vrij langzaam, fohnen doe ik niet, daar gaat het stuk van

c, ik heb al ons beddengoed in wit van hetzelfde hema merk en dus heb ik altijd bij elkaar passend beddengoed. Trouwens ik vind dat echt nu na een paar jaar nog steeds geweldig, je grijpt nooit mis, af en toe wassen met een scheutje bleek en het is weer wit, daarna ophangen zonder ipv wasdroger en het is krakend schoon en fris. Ja zalig, schoon beddengoed, heerlijk een schoon kussensloopje.

Oh en logé'tjes

(andere mensen logeren hier niet) nemen hun eigen beddengoed en kussen mee. Dat is makkelijker voor iedereen en kinderen vinden het fijn om hun eigen spullen te hebben.

Oke

tja, ik spring elke ochtend onder de douche en maak dan in elk geval mijn haar nat....anders heb ik een soort ontploffing op mijn hoofd. Even wassen leek me dus vrij makkelijk.

Verder deel ik je enthousiasme over de hoteldekbedhoezen van de HEMA. Hier ook een paar sets in de kast. Altijd mooi. Die tip van de chloor zal ik eens gaan toepassen.

groetjes van Purk

jt. smidt

jt. smidt

16-01-2011 om 22:14

Hier een viespeuk overtreffende trap

Viespeukje, ik heb geen idee hoe oud je zoon is. Mijn zoon is tien jaar en heeft naast zijn bed een luchtbed liggen voor de niet aflatende stroom vriendjes die komen logeren.

Het beddengoed wat daarop ligt wordt ongeveer eens in de twee weken verschoond. Diverse kinderen liggen erop en ik heb nog nooit een klacht gehad. Ik vind je geen viespeuk.

Het toetsenbord van de pc danwel laptop schijnt wel een grote bron van infecties te zijn. Maar ik denk dat veel mensen nu eenmaal smeriger ideeen hebben bij een beslapen bed of een door meerdere mensen gebruikte wc.

Ik ga inderdaad uit van het principe wat niet weet wat niet deert als het gaat om kinderen en beddengoed.

Mijn logees willen vaak een goed kussen en als het onze niet goed genoeg is nemen ze zelf een mee. Prima toch.

Volwassen mensen kunnen zelf beslissen of ze al dan niet bij anderen logeren en eventueel het risico lopen in een niet verschoond bed te slapen.

Persoonlijk kan ik beter slapen bij mensen die mij accepteren, een goed gevoel geven en dan ook nog een fijn liggend bed. Dan lig ik ook goed op gebruikte lakens.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-01-2011 om 22:20

Ik zou het niet doen

Ik slaap zelf eigenlijk té lang op en onder dezelfde lakens, maar dat zijn míjn lakens en ik zit daar niet mee, maar als ik ergens logeer moet ik wel het gevoel hebben dat ik op schoon beddegoed lig. Ik doe dat dus ook voor een ander. Net als dat ik het fijn vind om mijn dochters van schone lakens te voorzien als ze op vakantie zijn geweest. Wat is er lekkerder dan in een frisgewassen bedje te stappen als je op vakantie bent geweest? (of in het ziekenhuis hebt gelegen)

Kaaskopje

Kaaskopje

16-01-2011 om 22:32

Purk

Ik was ook elke dag mijn haar, maar ik heb een kort koppie dat met 2 minuten föhnen droog is. Als ik Manda's (lange) haar had zou ik dat ook niet doen hoor. Met zulk stijl dik haar is er ook weinig ontploffingsgevaar

klaver

klaver

17-01-2011 om 09:08

Slaapzakken

Ik geef mijn kinderen altijd slaapzakken mee als ze gaan logeren. Sommige kinderen doen dat ook als ze hier komen. Ik maak er voor kinderen verder niet zo fuss van. Volwassenen krijgen schone lakens.

Hibiscus

Hibiscus

17-01-2011 om 11:39

Altijd verschonen

Ook al is er maar 1 nacht op geslapen. Ik zou het zelf heel vies vinden als ik in andermans bed moest slapen.
Ik zou het ook vies vinden als mijn kind in andermans bed moest slapen.

Daarbij heb ik de dekbedden en overtrekken liever opgeborgen in de kast dan op een bed met sprei eroverheen.

Hibiscus

Sofie-Anne

Sofie-Anne

17-01-2011 om 11:47

Slaapzakken

slaapzakken geef ik niet graag mee als ze gaan logeren, die kan ik niet in mijn wasmachine wassen, en dan moet het naar de stomerij. Veel teveel gedoe. Ik verschoon altijd als iemand een nachtje heeft gelogeerd, het is een onderlaken, dat neemt nauwelijks ruimte in. En ik ga mezelf na, ik zou het vies vinden om in een gebruikt bed te slapen, al is het ' maar' 1 nacht. Je draagt toch ook geen broek die iemand anders een dag heeft gedragen. Ik vraag de kinderen wel zelf hun dekbed mee te nemen.

margje van dijk

margje van dijk

17-01-2011 om 12:22

Niet vies

Ik verschoon wel altijd de logeerbedden, maar ik heb er zelf in principe helemaal geen moeite mee om in een bed te slapen waar al eens iemand in geslapen heeft (gegeven dat ik wel weet wie het is).

Als ik bij mijn moeder ben slaap ik rustig in het bed waar eerder mijn zus in heeft geslapen, en omgekeerd. Dat vind ik helemaal niet vies. Ook bij mijn schoonvader slaap ik wel eens in een bed waar een van de andere "kinderen" al eens in heeft geslapen. Heb ik ook geen enkel probleem mee.

Verder is het hier ook gewoonte om het dekbed en kussen mee te geven bij logeerpartijtjes, dus zoals anderen al zeiden: dan is het alleen nog het hoeslaken.

Maar goed, alles is al gezegd hierboven, behalve dan dat dus niet de 'vanzelfsprekende aversie' deel van mijn voorgangers.

Margje

Margje

jij kent Oom Sjaak niet. En die logeert dus ook op dat bed.

Sofie-Anne

Sofie-Anne

17-01-2011 om 13:36

Pelle

Ik weet niet, gewoon een normaal model wasmachine. De slaapzak kan ik er misschien wel in krijgen. maar dan moet ik echt duwen om het deurtje dicht te krijgen. Hij zit zo vol, daar wordt hij ook niet schoon van ben ik bang. Of misschien is de goede vraag; hoe dik zijn onze slaapzakken

Fiorucci

Fiorucci

17-01-2011 om 13:53

Mandaaaaaaa (ot)

Tip van de week, al het hotelkwaliteit gebeuren bij de hema is deze week in de aanbieding.

Lol

Goh wat leuk, als je de lakens niet uit wil wassen ben je niet gastvrij en ook nog eens te beroerd om te werken. Het is maar vanuit wat voor oogpunt je het bekijkt . Voor het milieu ben je prima bezig. In deze tijd wassen we ons een ongeluk als het nu vies is of niet. Kinderen liggen vaak in een pyama en zweten vaak ook nog niet zo erg als volwassenen (het stinkt idd geval niet zo erg). En volgens mij zijn er maar weinig kinderen die er problemen mee hebben dat ze tussen lakens moeten slapen waar al eens eerder iemand heeft op geslapen. Wat mij betreft ben je geen viespeuk.

Massi Nissa

Massi Nissa

17-01-2011 om 15:56

Nee hoor

Ik doe het net als Margje. Degene die hier meestal in het logeerbed kruipt is mijn studentikoze broer. Die kan best een paar keer onder hetzelfde dekbed. Ik lucht het bed wel goed na een logeerpartij, maar ik ga het echt niet wassen na een nacht. Wel als er iemand anders gaat slapen, maar dat is meer omdat ik het prettig vind om een bed aan te bieden dat heerlijk fris ruikt, niet omdat het zo vies zou zijn na een nachtje slapen door een ander.
Maar goed, ik ben sowieso een viespeuk. Ik verschoon ons bed zeker niet vaker dan eens in de drie weken, soms maar 1 keer per maand. Wij zweten ook niet zo erg, geloof ik.
Groetjes
Massi

Dank fio

ik wou net nog een setje kussensloopjes kopen.

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

17-01-2011 om 21:36

Sinds ik weet

wat een mens zo'n beetje per nacht "kwijtraakt" aan menselijk vocht en huidschilfers e.d. zou ik na een nachtje toch wel de boel verschonen....

Yura

Yura

18-01-2011 om 13:25

Nee

Ik ben echt een hopeloze huisvrouw en een viespeuk ook volgens mij, maar die bedden verschonen doe ik nou net weer wel, dat ben ik echt van huis uit zo gewend. Overigens verschoon ik ons eigen bed ook 1 keer per week, van de kinderen als ik eraan denk, dus dat kan dan wel weer opeens makkelijk een maand zijn. Niets zo lekker als een schoon bed, zou het het liefst elke dag doen, maar dat is me toch iets teveel werk.
Overigens nog een vraagje over die hotelkwaliteit, heb ook ooit eens zo'n dekbedset gekocht en heb nog nooit een dekbedset gehad die zo kort mee ging, nog geen half jaar volgens mij. Had ik nou gewoon pech dan? Want ik lees hier zo enthousiaste berichten. Ik wil net zulk beddegoed als in hotels, maar ik open hierover wel even een apart draadje.

Vies

Vanmorgen kroop mijn zoon bij me in bed. Trekt hij een vies gezicht en zegt: je ruikt naar boerderij!
Hmm, ik heb meteen mijn beddengoed in de was geknikkerd. Schrale troost is dat hij gek is op boerderijen en vaak gaat helpen bij een boer in de buurt...

Rembrand

Rembrand

19-01-2011 om 09:29

Triple

Wellicht had tanden poetsen een snellere en makkelijkere oplossing geweest
Groetjes M.

Wel wassen

Kleine moeite, groot plezier. Alleen bij die vaste logee van oudste zoon die jarenlang kind aan huis was (onze leasezoon) liet ik wel het beddegoed even uithangen en terug in de kast.

Rembrandt (o.t.)

Ha, ha, misschien had dat er ook wel mee te maken!

Wanneer ik bij m'n ouders kom

slaap ik 9 van de 10 keer onder de lakens die er die keer daarvoor ook lagen. En ik kom er eens in de 2, 3 maanden! M'n vent rookt en als hij zich niet heeft gedoucht voor het slapengaan, ruik ik de sigaretten een paar weken later nog in de kussensloop! M'n moeder heeft het druk en bovendien een bloedhekel aan schoonmaken, maar soms haal ik zelf het bed af en de dag dat ik terug naar huis ga, meld ik het nog dat de lakens al afgehaad zijn. (Dan hoop ik maar dat ik haar niet krenk) Ze legt er anders gewoon een groot laken overheen want de 2 katten liggen er zowat elke dag op. Dan hebben we in ieder geval een haar-vrij bed Ik hou erg van frisse lakens want ik slaap met de rand van het dekbed dicht tegen m'n neus aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.