Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

19-04-2009 om 18:41

Bemodderde tegels in tuin schoonmaken

Ik moet nodig het paadje in de tuin schoonmaken. Er ligt nu veel aarde op. Maar hoe maak ik ze het beste schoon, zonder hogedrukreiniger want die hebben we niet. Met een harde bezem en een emmer koud of juist heet water? Groene zeep? (ook beetje mos)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

19-04-2009 om 20:03

Wegscheppen?

Als ik hoor dat er veel aarde op het pad ligt, dan zou ik eerst even gaan scheppen.. Verder hebben wij hier zeer goede ervaring met de hogedrukreiniger...van de buren. Met zo'n soort boenwasdinges erop gemonteerd, kostte weinig water en spetterde nauwelijks.

Mathilde

Mathilde

20-04-2009 om 13:38

Harde bezem

Eerst scheppen, dan met een droge harde bezem de aarde wegvegen en tot slot met (koud) water en harde bezem schrobben. Voor mos doe ik niet zoveel moeite, dat laat vaak vanzelf los als het pad weer schoon is en is opgedroogd. Ik gebruik zelf liever geen schoonmaakmiddelen in de tuin.

Rafelkap

Rafelkap

20-04-2009 om 18:25

O.k.

Ik doe het toch maar gewoon met een harde bezem en gewoon wat koud water. Heb het al een beetje droog gedaan, met een schep was niet nodig (misschien hier en daar nog wel). Ik heb ook liever geen schoonmaakmiddelen in de tuin.

emmonis

emmonis

20-04-2009 om 20:23

Hier laatst ook

Ik heb met een oude verfkrabber de grond van de stenen gekrabd. Daarna met een harde bezem geveegd en het ziet er weer goed uit.

kaatje43

kaatje43

20-04-2009 om 23:28

Biotex

Een beetje inborstelen, een nachtje laten inweken en daarna afspoelen. Deze tip heb ik van een tuinman.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.