Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

27-02-2010 om 12:22

Beleef de lente

1 maart, dat is maandag, begint Beleef de Lente weer. Dit jaar zijn de hoofdrollen voor de oehoe, boomklever, boerenzwaluw, steenuil, torenvalk, koolmees, kerkuil en ooievaar. Net als vorig jaar heb ik de pagina weer als één van de startpagina's ingesteld. Ik heb er zin in.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Niny

Niny

27-02-2010 om 12:45

O leuk!

Hoi Vera,

Bedankt voor de tip, ik ga zeker vaak kijken. De kinderen vinden dit soort dingen ook geweldig (oudste en jongste kwamen net uit het park terug waar ze een roodborstje en een specht hadden gespot).

Groeten,
Niny

Puck

Puck

27-02-2010 om 15:16

Leuk vera

Ik zou zelf nooit meer aan die site gedacht hebben. Vorig jaar hebben we het ook gevolgd, was erg leuk (op het voorval van het dode ooievaarsjong na dan die door moeders met huid en haar ingeslikt werd)

ol3

ol3

27-02-2010 om 21:48

Welke site?

over welke site hebben jullie het?
ik ben gek op vogels spotten, helaas is mijn nieuwbouwtuin nog kaal maar zo af en toe een roodborstje, of merel en ik ben helemaal gelukkig

Leuk, vera*

Ik heb hem opgeslagen!

Lentepadden

Voor ons is de lente onlosmakelijk verbonden met de paddentrek. Morgen gaan dochter en ik weer voor het eerst op paddenpad met onze emmers. Ik hoop er deze lente weer heel veel over te zetten!
n@nny

Vera*

Vera*

28-02-2010 om 09:56

Emma b

Ik kan als startpagina een heel stel tabbladen openen zoals mijn mail, forum, buienradar en nu ook beleef de lente.

Bastet

Bastet

28-02-2010 om 10:14

Leuk

Bedankt voor de tip!

Vera*

Vera*

28-02-2010 om 13:28

Nu al online!

Joepie. Een steenuil, een oehoe en de twee ooievaars heb ik al gesport.

Paddentrek?

Vraag van een stadsmens: moet je die beesten dan ook aanraken? Lijkt me op zich wel een nobele bezigheid en misschien leuk om met dochter te doen, maar die beesten met mijn handen oppakken is een brug te ver.

Jakiro

Jakiro

28-02-2010 om 21:56

Snik, verdrietig

Ik had het ook al gezien, maar werd heel verdrietig toen ik de vogels zag waar een webcam bij stond:
Geen slechtvalken uit de Mortel !!!
Al jaren volg ik ze en voor het eerst in 6 jaar zal ik niet weten hoe het met Pa en zijn partner (eerst Ma en toen (stief- en biologische moeder)S3) vergaat dit jaar..
Jakiro

rosa

rosa

01-03-2010 om 08:09

Yes, en jakiro

Vorig jaar veel gekeken, vooral de kauwen en de duiven in de torenvalkkast, maar ook de slechtvalken. Jammer inderdaad dat die er niet bij zijn. Hopelijk wel te volgen op www.slechtvalkendemortel.nl.

rosa

Leuk vera*

Dank voor je tip!

Handzame padden

Liat, het went zo hoor, het aanraken van een pad. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen er even gecharmeerd van is.
Dochterlief wilde zelfs iedere overgezette pad ter afscheid nog een kusje geven. Over een brug te ver gesproken...
Overigens zet ik padden over in een natuurgebied, niet in de stad. Ik heb het geluk in de buurt te wonen van een vennengebied met veel soorten amfibieën.
Lidwientje, ik kan me voorstellen dat je het mist. Voor mij hoort het echt zo bij de lente!!
n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.