Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

31-03-2009 om 18:35

Belastingaangifte

Pffff, ga hem zo doen. Wie nog meer net als ik op 31 maart?

Groetjes,

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik ook

hoewel de aangifte grotendeels al klaar is moet ik vanavond nog de puntjes op de i zetten. Traditiegetrouw verstuur ik hem meestel 2 minuten voor middernacht..

Janitha

Nasha 1st

Nasha 1st

31-03-2009 om 19:19

Nee...

zo laat ben ik niet Afgelopen weekend gedaan, niet echt vroeg maar goed....

Jesse_1

Jesse_1

31-03-2009 om 20:02

Vanmiddag al!

En afgelopen week al klaargezet, weekend laten oversudderen en vanmiddag verzonden.
Alleen de opgave van de kosten kinderopvang moet nog. Nu ben ik de jaaropgave van de kinderopvang nog steeds kwijt, dus zojuist toch maar alle facturen opgeteld en nu moet ik nog bedenken hoe ik het ga invullen, daar we in de loop van het jaar meerdere wijzigingen hebben gehad en ik weet dat het systeem van de belastingdienst daar niet mee om kan gaan . Uiteraard staan de eerdere opgaven en wijzigingen op de oude pc. Een avondje puzzelen dus!
Jesse

liora

liora

31-03-2009 om 21:16

Gebeurd

Zo, dat is weer gedaan. Snap niet waarom ik het altijd zo uitstel.

Al lang

Hier is hij al 6 weken de deur uit,maar volgens mij gaan ze toch pas in juli uitbetalen,hoe vroeg je hem ook instuurt,of heb ik het mis?

Jesse_1

Jesse_1

31-03-2009 om 22:04

En toen...

... kon in de zorgvuldig berekende wijziging in kinderopvangtoeslag niet verzenden door een fout ("Er is een (mogelijk voorbijgaand) probleem in de communicatie met de Belastingdienstserver.") GRRRRR!
De enige reden waarom in de belastingaangifte zo lastig vind, ligt 'm in de berekening van ons spaarsaldo. Heel veel rekeningen met allemaal ondoorzichtige opgaves.
En idd Sus-anne, volgens mij krijg je allemaal tegelijkertijd bericht.
Jesse

Kaaskopje

Kaaskopje

01-04-2009 om 01:21

Oh wat erg

In een mand gestopt en vergeten... Dochter beweerde dat je een boete krijgt bij te laat insturen???

Inderdaad kaaskopje...

Iedereen die op 1 april 0.00 uur de belastingaangifte niet heeft gedaan wordt 's morgens om 8.00 uur van zijn bed gelicht. Als je dan contant de boete betaalt kan je eraan ontkomen maar anders moet je toch echt mee naar het politiebureau. Die boete kan inderdaad nogal oplopen: volgens mij 100 euro per dag te laat inleveren.

Groetjes,
Vonda

Aagje

Aagje

01-04-2009 om 01:54

Aangifte kan ik niet versturen

Tsja, ik probeer al vanaf 23.30 uur mijn aangifte te versturen... eerst kon ik geen contact krijgen met de site van de belastingdienst.
En nu dat wel kan, blijkt DIGID niet te werken... grrrrrrr!!!! Ik krijg constant foutmeldingen.
Fijn he. (En dit is geen 1 aprilgrap).

Vonda en kaaskopje

nee hoor, boete is verleden tijd,er staat tegwoordig een taakstraf op,maximaal 24 uur geloof ik.

Ja inderdaad

dat wordt maximaal 24 uur belastingenveloppen dicht plakken, het viel vorig jaar wel mee weet ik uit ervaring, je zit warm tussen de rest van de overtreders naast elkaar gezellig te likken aan die blauwe enveloppen.

Nou

Ik voelde me wel als crimineel behandeld, hoor, toen ik een paar jaar geleden eens te laat was. Oké, ik was een wéék te laat, maar toch.....om dan zo afgevoerd te worden. De hele staat genoot mee
Dan zijn ze nu milder, als ik lees dat Manda er met een dagje flopjes likken vanaf was...

Sancy

Sancy

01-04-2009 om 09:48

Maar

dat hangt helemaal af van het bedrag waarvoor je wordt aangeslagen. Ik kan helaas uit ervaring spreken, ik ben een recidivist De eerste keer dat ik te laat was, had ik een aanslag onder 1000 euro en moest ik ook floppen likken (geen 24 uur maar gelukkig maar 16), de tweede keer had ik een aanslag van nét boven de 1000 euro en moest ik 48 uur likken. Mijn advocaat argumenteerde nog dat ik geen proeftijd had en ik nu gestraft werd op mijn verleden, maar de rechter zei dus dat het niet afhankelijk was van de proeftijd maar van de hoogte van de aanslag ((

Minet

Minet

01-04-2009 om 09:54

Kijk, en om dat te voorkomen

Stuur ik mijn aangifte jaarlijks zowel digitaal als op papier in. De papieren versie natuurlijk aangetekend, met ontvangstbevestiging.
Ik voeg een brief in 2-voud bij met het dringende verzoek om 1 exemplaar getekend door de Belastinginspecteur naar mij te retourneren. Zo heb ik altijd voldoende bewijs dat ik hem optijd heb ingedient!

Groetjes, Minet

Fraz

Fraz

01-04-2009 om 10:54

Ach joh

eerlijk gezegd ben ik altijd een beetje laks. Heb nog nooit een boete of problemen gehad. Heb 1 x het echt vergeten en toen kreeg ik na een aantal maanden een herinnering en moest ik het voor een bepaalde tijd doen anders kreeg ik een boete. Maar zo moeilijk doen ze dus niet hoor met particulieren.

Yvonne

Yvonne

01-04-2009 om 13:10

Valt mee

2 keer een herinnering gehad omdat ik te laat was en die herinnering komt dan pas ergens in juli en dan heb je een idd nog de gelegenheid binnen een bepaalde termijn alsnog je aangifte te doen. 1 keer was ik echt een jaar te laat en toen wel een boete gehad, en volgens de brief KON die oplopen tot 1000 euro maar het viel nog mee hij was niet eens 100 euro

Yta Chalne

Yta Chalne

01-04-2009 om 14:49

Mazzel

Dan hebben jullie extreem mazzel gehad, Fraz en Yvonne. Hier ook eenmaal vergeten (jaar of vijf terug), en de boete was hoger dan de teruggave. En we waren maar een weekje te laat! De buren (voor wie wij ook de aangifte verzorgen, ook vergeten dus...) hadden dat jaar de pech dat ze de boete niet konden voldoen en hebben een week gezeten (allebei, want allebei zzp'er en hadden aangifte moeten doen) Ik zou het niet te licht opvatten.

Merel78

Merel78

01-04-2009 om 14:51

Hier

op de 30e dus ook niet echt vroeg. Over het algemeen ben ik wel op tijd, alleen vorig jaar lukte het niet, toen heb ik uitstel gevraagd en gekregen. Volgens mij heb ik dat wel voor 1 april gevraagd (weet het niet zeker), maar ze deden er absoluut niet moeilijk over en toen moest het voor 1 september.

Merel

Allang!

Want je zult maar net treffen als die broer van mijn vriendin d'r nichtje, die maar een week te vroeg was en al straf kreeg. Wat een moeite die niet gehad heeft om zijn al dichtgelikte envelopjes door de BD zelf weer netjes te laten openen...

Aagje

Wij idem dito hetzelfde problemo. Alles klaar (het was ongeveer 0.30 uur) en toen lukte het versturen niet. (ook geen grapje).
Vonda

NB ben dus vandaag maar veel van huis geweest! Voor je het weet staan ze voor de deur!!

costa

costa

01-04-2009 om 15:53

O ja

Ik lees het net pas, gisterenavond ingevuld....Zie ik altijd enorm tegenop en eigenlijk valt het altijd mee!

costa

costa

01-04-2009 om 15:55

Haha

Lees net de andere berichten, ben ik even blij dat ie voor 00.00 uur de deur (computer) uit was!

Terpi

Terpi

01-04-2009 om 20:41

Zijn jullie gaan likken?!

jongens toch, de laatste keer dat ik te laat was heb ik me eruit gebluft. Gewoon gezegd dat ik per ongeluk in plaats van die blauwe envelop een onderduikende smurf door de brievenbus heb gepropt. Ze snapten het en schrokken, zijn onmiddellijk de smurvenopsporingsdienst gaan waarschuwen en hebben een zoektocht op touw gezet... En terwijl men dat deed ben ik aan de slag gegaan met de aangifte. Mijn denkbeeldige tweelingzus is als mij mee gaan zoeken want anders viel het ook zo op dat ik gelogen had he.
Groet Terpi

Voor de paniekies onder ons...

Ik heb vandaag (namens heel Ouders Online uiteraard!) maar even gebeld met de Belastingdienst. Daar kreeg ik het volgende geruststellende antwoord. Je bent in principe verplicht om het op tijd in te leveren maar als je dat niet doet, dan krijg je vanzelf een aanmaning om het alsnog te doen. Het enige nadeel van niet voor 1 april indienen is dat je dan niet de garantie hebt dat je de aanslag voor 1 juli hebt (dat zal mij worst wezen). Met die aanmaning heb je dan nog 2 weken de tijd om het in te dienen. Als je het dan ook nog niet hebt gedaan, kan je een boete krijgen.
Overigens vertelde ik die meneer dat we het wel op tijd hadden geprobeerd, maar dat het ivm Digid enzo niet was gelukt. Hij zei dat er ook inderdaad een storing was geweest (mijn vriend heeft zonder problemen vanavond de boel ingediend, ik hoop Aagje e.a. ook).
Zo, toch maar even een geruststelling zo op de 32e maart, daar zijn jullie wel aan toe!

Groet,
Vonda

Kaaskopje

Kaaskopje

02-04-2009 om 00:05

Haha

Oh, ik ben ook zo'n oen! Ik trap altijd met open ogen in dit soort geintjes.

Minet

Minet

02-04-2009 om 10:08

Geweldig!

Even nagenieten op 2 april ))))

Nabrandertje

Nog een laatste tip op dit leuke draadje. Wij hebben dit jaar voor het eerst in jaren bijna net op tijd (op 1 april dus!!) de boel ingeleverd (digitaal).
De jaren ervoor lukte het ons niet (veel verjaardagen en gedoe eind amart) en dan kan je simpel een briefje sturen om uitstel te vragen. Die krijg je dan vaak tot 1 juli of zo. Geen enkel probleem.

Vonda

Claudia B

Claudia B

08-04-2009 om 22:58

Even bellen

tegenwoordig kun je gewoon per telefoon uitstel aanvragen. Even je BSN nummer bij de hand houden, binnen 2 tellen is het geregeld

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.