Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

13-04-2010 om 15:31

Bekleden eetkamerstoelen. welke kleur?

We hebben een grotendeels nieuw interieur door onze verhuizing. Met een mooie lange eettafel. Eigenlijk zijn de 8 jaar oude eetkamerstoelen nog prima in orde. Alleen de kleur.....

Nu heb ik een zeer donkerbruine open keuken (bijna antracietgrijs te noemen, maar het is echt bruin). Daar staat ook de eethoek. Een bruine bank, een rode fauteuil. Mijn vloer is van hout (vergrijsd) en de tafel heeft ook dat grijzige.
De eetkamerstoelen nu zijn lichtbruinig (hoge leuning, zonder armsteunen). Het is het net niet. Te flets, te weinig contrast. Maar om nu deze stoelen ook donkerbuin te doen is ook weer zo wat.

Welke andere kleur zou nog kunnen? juist iets heel anders? maar wat dan? of juist werken met een print waardoor het wat spannender wordt. Wie heeft een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

13-04-2010 om 16:14

De kleur van je fauteuil?

Rood dus?
Groetjes,
Bibi

ishtar

ishtar

13-04-2010 om 16:15

Wat zou kunnen

is ook rode eetkamerstoelen, net zoals de fauteuil,
creme, staat bij grijzig en bij donkerbruin, maar wel saai (of chic )
Creme met bruin printje.
Moeilijk hoor, als je de situatie en de kleuren niet ziet, en iedere smaak is weer anders.

ik ben erg gecharmeerd van warme kleuren. Wij hebben licht (ouderwets) eiken gecombineerd met rood en veel roest-oranje. is dat een optie? Oranje neigend naar roodbruin?

O wacht!

Het kan nu nog. Ik bedoel eigenlijk een beetje de achtergrondkleur van je scherm van het OOL-forum!

Wilma

Wilma

13-04-2010 om 19:08

Verschillend?

Als je zes stoelen hebt staan, kun je er ook voor kiezen om ze twee aan twee andere kleuren te doen. Dus bijvoorbeeld twee de kleur van de keuken (en die zet je dus tegenover elkaar aan de tafel), twee beige of grijs á la de vloer en twee een kleur daar tussenin. Of de laatste twee de rode kleur van de fauteuil.

Ik heb dat dus, maar dan oplopend (tonsurton) in de kleuren van de muur en de gordijnen en één tint lichter. Staat erg leuk en beslist niet saai of truttig. (Door de interieuradviseuse gekozen destijds, ikzelf zou daar nooit opgekomen zijn .

Groetjes en succes,
Wilma

angel3

angel3

13-04-2010 om 19:32

Ben bang

dat als ik rood doe het zo 'bedacht' wordt. Het is nieuwbouw en we hebben de ratjetoe aan kleuren en gedoetjes weggedaan en voor basis gekozen maar nu vind ik het soms zo 'bedacht' (a la vt wonen
het is wel mooi verder.
Ik vind de tip van Wilma ook wel een goeie......daar ga ik es even over nadenken. Ik kijk ook even of ik foto heb

Maxime.M

Maxime.M

13-04-2010 om 22:47

Bruin

gezien jouw beschrijving zou ik voor bruin gaan. Is een niet al te besmettelijke kleur, past goed bij de rest van je spullen.

Maxime

Margriet*

Margriet*

13-04-2010 om 23:09

Creme

of offwhite. Ik zou het zelf niet snel kiezen maar als het schoon te maken is.
Rood zou ik niet doen. Wij hebben al een paar jaar die kleur en ik ben er helemaal klaar mee. Wij hebben een combi van rood, parel op de 1 muur en antraciet.
Aubergine kan trouwens ook mooi zijn denk ik nu, wel echt met paarse teint. Staat ook mooi bij rood en bruin. Bruin is zo veilig voor de stoelen.

Rieke

Rieke

13-04-2010 om 23:29

Warm

ik zou voor warm gaan, dus rood of oranje. Maar nu ik het verhaal van Wilma las....dat lijkt me heel mooi.
Wij hebben een bruine tafel met aubergine kleur stoelen. alleen de tafelkleur zie je nooit er ligt een kitsch kitchen kleed over. Hou je daar ook rekening mee ? Dat je er soms een kleed op gooit? Heb ik nl. geen rekening mee gehouden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.