Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bedankt kiki! paddenstoelenbrietaart

Ik heb het net gemaakt en het is inderdaad heerlijk! Mijn man is momenteel niet thuis en ik hoop dat het me gaat lukken niet teveel ervan te snoepen (ga het morgen meenemen naar een picnic).

Voor de nieuwgierigen, hier nogmaals het recept:

Bladerdeeg ontdooien,
paddestoelen schoonvegen, halveren en besprenkelen met citoensap
ui pellen en in ringen snijden
knoflook pellen en fijnhakken
rode peper en de zongedroogde tomaatjes fijn hakken, basilicum fijn hakken
eierdooier loskloppen.
bladerdeeg uitrollen tot rechthoekige lap, bakplaat met bakpapier bekleden en beleggen met de bladerdeeglap, Er moet een rand ontstaan.
Verhit de olie in de wok en bak hierin de paddestoelen, ui en de knoflook op hoog vuur een paar minuten en bestrooien met peper en zout.
Beleg het deeg met het mengsel en verdeel de rode peper en de zongedroogde tomaatjes over het mengsel.
Dan de plakken brie eroverheen leggen (Het kan dus ook met gorgonzola, of met Italiaanse roomkaas of een combi of eigenlijk met alle kaas die je wilt)
Bestrooi met tijm en basilicum
Bestrijk de deegrand met het losgeklopte ei en dan 25 minuten op 180 graden in de oven

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Claudia B

Claudia B

13-04-2009 om 14:58

Tosti

Zo maak ik ook vaak een tosti met brie en champignons, heerlijk! De taart ga ik ook zeker proberen!!

liat

liat

14-04-2009 om 14:50 Topicstarter

De bekentenis

Ik heb ook maar wat gedaan.

Heb ten eerste ongeveer 8 bladerdeegvelletjes in een ovenschaal gedaan. Heb gewoon champignons gebruikt en daarvan een bakje. Volgende keer ga ik deze vulling proberen met een hartige taartkorst.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.