Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bedankje voor bouwvakkers

Binnenkort (nou ja, dat hoop ik) zijn de bouwvakkers hier klaar met een grote klus. Ze hebben dan een paar weken met 2 a 3 man hard gewerkt. Krijgen ze uiteraard voor betaald maar ik wilde ze eigenlijk nog wel een bedankje geven. Maar wat? Iemand een leuk idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

20-10-2010 om 14:14

Wat wij hebben gedaan

Dat was voor de kerst dat de verbouwing klaar was; een leuke kerstkaart met geld erin (30 euro pp) en een flesje kruidenbitter. Onze verbouwing duurde een klein jaar, en er zijn een stuk of 6 jongens aan het werk geweest.

fryskdumke

fryskdumke

20-10-2010 om 18:39

Mijn man

is bouwvakker. Ik geloof dat hij het nog het leukst vindt als er wordt gekookt voor de lunch. Gewoon even wat anders dat brood kan hij erg waarderen( en ik me maar afvragen waarom hij soms geen brood meeneemt want er zijn dus klanten die dit elke dag doen)

Verder zijn bedankjes die hij heeft gekregen: fles beerenburg, vvv bonnen, varkensrollade (rond kerst), kerststol( na inbraak bij een winkel 1ste kerstdag)en na een hele ochtend opruimen een middagje jacuzzi bij de klant thuis waar ze ruim 9 maanden hadden gewerkt. Dit laatste was dus ook voorzien voor het nodige voor de innerlijke mens.

Annet

Annet

20-10-2010 om 19:52

Ook gedaan

Hier is het al een aantal jaar geleden, maar wij hebben een bbq gegeven in de tuin voor de bouwvakkers met aanhang toen de klus klaar was. Ze vonden het erg leuk om te laten zien waar ze aan gewerkt hadden.
Een bbq is nu niet zo handig maar een lekkere lunch lijkt me ook een goed idee. Misschien een leuke groepsfoto maken en die als kaart gebruiken voor een bedankje. Dan hebben ze thuis ook iets om te laten zien.

Rina

Rina

20-10-2010 om 21:08

Ook een bbq

Ze vonden dit zo leuk dat ze zelf ook spontaan meehielpen met het bereiden van het vlees.
De mannen mochten trouwens gewoon hun brood en belegjes en pakken melk bij ons in de (koel)kast stallen zodat ze 's middags verse boterhammen konden bereiden. Ze roosteren graag hun boterhammen! Er werd ook regelmatig een eitje gebakken.

Ook een keer gedaan, na een kleinere verbouwing; met de groep gaan picknicken in het park. Supergezellig was dat.

elsje78

elsje78

20-10-2010 om 21:13

Hier

zijn ze denk ik zo'n 7 weken bezig geweest met z'n drieen. Samen met de buren deden we de verbouwing en zowiezo deden we ongeveer 3 keer per week iets tijdens de lunch, verse soep, gehaktbal, omelet oid. (de waardering was enorm en we hadden wel eens een verschil van mening met "de baas" maar zij deden topwerk, in de herfst. En als er eens iets extra's om de hoek kwam kijken deden zij dat gratis en snel tussendoor. Niet dat we het daarom deden maar zo ging het gewoon)

Aan het eind deden we een stamppotbuffet met veel vlees en een drankje. vonden ze ook erg leuk, en kost ook niet zoveel. We hebben er zelf ook heerlijk van gegeten.

Picasso

Picasso

20-10-2010 om 22:15 Topicstarter

Leuk

Leuke reacties allemaal!

Ze gaan totaal drie weken bezig zijn, nu op de helft. Een bbq zal lastig zijn, het metselen is al een ramp met de regen En de lunch, leuk idee maar geen idee of ze dat willen. Ze hebben een keet voor de deur staat en drinken daar ook hun eigen koffie. Al eens aangeboden maar dat willen ze niet omdat ze zelf hebben. Eigenwijze mannen dus Maar zal komende dagen even opletten hoe laat ze meestal gaan eten, misschien kan ik ze met iets verrassen.
(lastige is wel dat ik alleen deze week thuis ben en daarna weer aan het werk, vriend is dan thuis en die zie ik niet snel lunch voor ze maken)

We hadden ze afgelopen vrijdag ook al een biertje aangeboden om het weekend te vieren maar ook dat sloegen ze af....

Picasso

Ik denk dat als je wat Chinees haalt voor de lunch ze dat niet afslaan! (moet je er wel eentje vinden die open is)

Dat ze een biertje weigeren siert ze: ze moeten vaak nog naar huis rijden natuurlijk.

Groeten,

Temet

toja

toja

21-10-2010 om 09:52

hier nam ik wel eens iets mee van kibbeling of een haring of zoiets. Kwam toch langs de visboer als ik de kinderen uit school haalde. Werd ook gewaardeerd.

Picasso

Picasso

21-10-2010 om 10:25 Topicstarter

Da's een goeie Toja, had er gisteravond ook aan gedacht: kibbelingen! Elke woensdag staat er hier in de buurt een viskraam dus kan daar woensdag wel even een zak voor ze halen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.