Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hes@

Hes@

16-08-2009 om 11:44

Bbc iplayer

De BBC heeft ook een "uitzending gemist" het heet i-player en is niet toegankelijk voor pc's buiten het VK.

Zonde want we kijken juist zo graag naar de BBC.

Een vriend riep dat er wel een mogelijkheid was om toch te kunnen kijken maar wist niet precies hoe. Na wat googlen vond ik wel een site waar je elke maand moet betalen om iplayer te kunnen zien vanuit Europa. Maar dat wil ik nou eigenlijk ook weer niet.

Weet iemand hoe je vanuit Nederland de BBC i-player kunt bekijken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maar 1 week

Nee, ik kan je niet helpen ( woon in de UK), maar BBC-i- player kan je slechts 1 week na het uitzenden bekijken. Wij bekijken het op de TV, wist niet dat het ook ook op het Internet was.

Marie L

Marie L

16-08-2009 om 13:46

Ik lees mee

Volgens mij kun je idd niet buiten de UK naar BBC-I player kijken. Manlief heeft het een keer geprobeerd via "een openbaar ip-adres" (vraag me niet hoe dat precies zat) in de UK, maar dat is niet gelukt. Jammer he.

Kun je eigenlijk Uitzendinggemist in het buitenland bekijken?

Jessica O

Jessica O

16-08-2009 om 14:37

Kun je misschien

via dat nieuwe (van oa ziggo) de programma`s niet terug kijken?? Vraag me neit hoe het heet, maar daar kun je geloof ik tot 14 dagen terug kijken.

Jessica

Hes@

Hes@

16-08-2009 om 14:41

Gaat niet alleen om i-player

Shonagh, wat lekker dat je gewoon via de tv naar oude tv-programma's kunt kijken! Het kan ook via de site van de BBC. Het gaat trouwens niet alleen om de i-player. Als je bijv op de site van doctor who gaat kijken (ben een grote fan) dan kun je vanuit NL de meeste filmpjes niet bekijken. BBC 3 en 4 zijn in Nederland niet te ontvangen (hoewel via de kabel bij ziggo wel als je bijbetaald) en we hebben de afgelopen jaren massa's leuke programma's naar BBC 3 en 4 zien verdwijnen.

Hopelijk heeft iemand de gouden tip voor ons!

Marie l

Uitzending gemist kijk ik via het Internet, is er eigenlijk een mogelijkheid om dit via TV te kijken ? We hebben een schotel en hebben dus "gewoon" NL tv .

Marie L

Marie L

17-08-2009 om 10:54

Dus toch

uitzendiggemist in het buitenland. Da's wel prettig. Heb jij een Nederlandse internetprovider? Of het via de tv kan, weet ik niet. Ik denk het niet.

Hes@

Hes@

17-08-2009 om 14:51

Mirjam

Mirjam, dank voor de link. Die had ik op zich ook gevonden maar daar moet je dus voor betalen. 5 Pond per maand, 60 pond per jaar. Dat wordt me eigenlijk te duur. Ik vraag me af of er ook een gratis mogelijkheid is.

Marie L

Marie L

18-08-2009 om 08:03

Mirjam

Bedankt! Ik had hier nog nooit van gehoord. Ik ga hier toch eens over nadenken.

Niet gratis

"Ik vraag me af of er ook een gratis mogelijkheid is."
Nee. Je kunt BBC via de kabel ontvangen (niet alle aanbieders), maar daar betaal je ook voor.
Er zijn hobbyisten die een eigen antenne/schotel bouwen. Woon je in het westen van het land, dan kun je daarmee ook BBC ontvangen, hoewel je die antenne dan wel weer zo moet richten dat je er niet de Nederlandse zenders mee ontvangt.
Maar dat zelfbouw is ook niet gratis.
Dat BBC in het westen van het land 'gratis' te ontvangen is (moet je dus wel een ontvanger bouwen/kopen) is een 'ongelukkige' bijwerking van de techniek die nu nog voor zenden en ontvangst gebruikt wordt. Het is de bedoeling om dat er op termijn allemaal uit te gooien. Dat heeft te maken met de auteursrechten (BBC betaalt rechthebbende voor uitzending in de UK, niet in Europa).
Ik heb om die reden afgezien van de investering in een schotel. Via internet kan het ook en dat is de toekomst.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.