Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ivanka10

Ivanka10

08-09-2010 om 16:51

Bastogne bodem

hallo

ik ga een taart maken (yoghurt) en koop altijd de verpakking met de bodem
maar ik wil nu graag zelf een bodem maken van bastogne koeken
nu heb ik gezocht wat je daar voor nodig hebt en ik lees overal wat anders
de ene spreekt over 150 gram boter en een pak bastogne koeken en de ander over 50 gram boter en een pak bastogne koeken

dus wie weet nu hoe ??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

08-09-2010 om 16:59

Voor de bodem kun je ook een pakje van die hele goedkope biskwietjes kopen en deze in stukjes breken en een beetje mengen met jam zodat de bodem een beetje aan elkaar plakt.

Vera

Jessica O

Jessica O

08-09-2010 om 17:12

aangezien ik ook altijd met die verhoudingen zit te miepen.
Mooie glazen, onderin wat bastognekoekkruimels (wat leuk voor galgje Daarop de taartmix en daarop wat je er normaal ook op zou doen.
Zo doe ik het vaak met monchou taart.

En anders beginnen met de minste hoeveelheid boter, je kunt er altijd wat bijdoor mikken als het te droog is.

Jessica

Het hangt ervan af.

In mijn ervaring hangt het ervan af hoe je die bodem maakt. Als je de koeken zelf vergruizelt, bijvoorbeeld met een deegroller, heb je relatief veel boter nodig. Als je ze tot gruis maalt in de foodprocessor en dan de gesmolten boter op het eind erdoor laat meedraaien plakt het allemaal veel beter en heb je minder boter nodig.

Eenheel pak koeken is veel trouwens, naar mijn idee zat ik bij de laatste taart op 2/3, maar ik weet het niet meer en kan het ook niet opzoeken. !50 g boter lijkt me sowieso veel te veel, ik zou met 50 beginnen en dan zonodig wat erbij doen.

Groeten,

Temet

Hanne.

Hanne.

09-09-2010 om 09:02

200 koek om 100-125 boter

Ik gebruik normaal altijd van die simpele biscuitjes en gebruik dan op 200 gram koekkruimels (in de hakmolen gehakt) 100-125 gram gesmolten boter. Het mengsel lijkt dan nog vrij droog maar stijft in de koelkast prima op.

Neem aan dat het voor bastogne koeken de zelfde verhouding is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.