Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hanny61

Hanny61

06-01-2010 om 15:15

Bankzaken

Al jaren ben ik klant van een bepaalde bank. Inmiddels heeft deze bank geen bankgebouwen meer en is contact alleen mogelijk via internet of telefoon Er zijn wel zgn. 'winkels', maar daar leren ze de cliënten om te bankieren via internet. Eventueel kun je bij problemen de klantenservice bellen. Dat heb ik net gedaan en nadat ik een half uur in de wacht heb gestaan, werd de verbinding plotseling verbroken. Dit was niet de eerste keer en ik heb het helemaal gehad met deze bank. Zijn er nog banken waar je gewoon naar binnen kunt lopen en een vriendelijke meneer of mevrouw om advies kunt vragen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

06-01-2010 om 15:23

Ja hoor

In elk geval de Rabobank. Daar hebben wij toevallig morgenavond een afspraak. Erg handig dat dat dus ook 's avonds kan Maar overdag kun je ook gewoon in veel filialen terecht.

Puck2

Puck2

06-01-2010 om 15:34

Hier niet de rabo

In het dorp waar ik woon hebben ze net het filiaal van de Rabo dicht gedaan. De dichtstbijzijnde bank waar je zo kunt binnenlopen zijn nu allemaal 10 km ver weg. Daar is een Rabo, SNS, Ing en ABNAMRO.
Maar waarom wil je peré geholpen worden door een vriendelijke mevrouw of meneer? Bij heel veel dingen kun je het namelijk ook prima op de tijd die jou het beste uitkomt via internet af.

Hanny61

Hanny61

07-01-2010 om 10:43

Puck2

Ik doe alle bankzaken via internet. Gelukkig gaat dit altijd goed. Helaas had ik deze week zaken die niet via internet te regelen zijn. Zo moest ik meer dan duizend Euro cash opnemen en dat kan niet bij een geldautomaat. Vroeger kon ik dan gewoon bij mijn eigen bank naar binnenlopen om geld te halen. Dit kan dus niet meer en daar moet je dan rekening mee houden. Verder wilde ik weten wat ik moest doen met een creditcard, die niet meer door een geldautomaat wordt geaccepteerd. Nou, dat is op de site van de bank niet te vinden en daarom ging ik bellen met de klantenservice. Dan krijg je een invoermenu waar je niks mee kunt en word je ook nog heel lang in de wacht gezet. Maar ik denk dat jullie gelijk hebben, de meeste banken willen van hun bankfilialen af. Ik word daar niet vrolijk van...

Puck2

Puck2

07-01-2010 om 12:57

Hanny

Nee, je hebt gelijk, voor sommige dingen is bij een bank binnenlopen idd de enige mogelijkheid. Ik ben trouwens over de klantenservice van ABN-AMRO wel tevreden, wordt altijd vlot en adequaat geholpen en ook daar kan je zaken regelen waarvoor je anders bij de bank zou binnenlopen zoals het tijdelijk verhogen van je daglimiet etc.

Guinevere

Guinevere

07-01-2010 om 12:59

Bank mailen

Dan zou ik een mail sturen aan de klantenservice van de bank, met daarin je vraag. Hoef je ook niet in de wacht te hangen terwijl je telefoonkosten oplopen. Vermeld je telefoonnummer in je mail, dan kunnen zij jou evt. ook bellen.

Puck2

Puck2

07-01-2010 om 13:01

Klantenservice

De klantenservice van DE ABN rekent ook gewoon lokaal tarief voor de telefoontjes, dus dat kost je de kop niet.

Ot: bankwinkel

Ik vind dat toch zo'n onzin, die bankwinkel! Ik wil gvd naar een *bank*. Of desnoods een bankkantoor. Een bankwinkel ligt m.i. meer op het terrein van woninginrichting.

Bankshops heb je ook geloof ik, aaargh...

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

07-01-2010 om 16:18

Bank

Een jaar of 2 terug gingen wij naar Amerik aop vakantie. Dus wij het shoppen bedachten wij ons dat we wel eens even dollars zouden kunnen gaan halen. Nou, dat kán dus helemaal niet meer bij een bank. Ik werd er helemaal giechelig van. Zit daar een miep achter de receptie (huh? vroeger heette dat toch een balie) in een bedrijfskostuum (waarom ziet bedrijfskleding er vaak uit of het nét te krap is?) met een gezicht van: dóllars? Kopen? Géld kopen? Eeeeeeh.........ik haal er even iemand bij......

Ongelooflijk.

Tirza

Toke

Toke

07-01-2010 om 19:20

Banken waar je binnen kunt lopen

Ja hoor, die zijn er wel. Vrijwel elke bank die met gewone kantoren werkt heeft locaties waar ze geldtransacties voor je doen. En het is waar dat banken willen dat je veel via internet doet, omdat dat goedkoper is, maar het is ook zo dat transacties in een kantoor relatief steeds duurder worden omdat mensen dat liever via internet doen. Omdat ze dan kunnen bankieren wanneer het hen uitkomt en omdat ze dan ook niet met veel geld over straat hoeven. Dus er zijn wel minder kantoren waar je voor 'gewone geldhandelingen' nog terecht kunt, of waar ze je helpen met internetbankieren, maar die locaties gaan steeds meer regionaal werken. Mijn (bejaarde) buren doen bijvoorbeeld helemaal niks via internet, gaan voor elke handeling naar een Rabobank in de buurt (niet op loopafstand inderdaad) maar wel op fietsafstand.
Volgens mij kun je op de sites van banken zien waar ze welk type kantoor hebben. Hoe groter de bank, hoe fijnmaziger het net.
Hetzelfde geldt overigens ook voor 'vreemde valuta'. Dat hebben banken niet meer volop in huis, omdat mensen juist liever niet met veel geld over straat en op reis gaan, maar op de luchthaven pinnen of in het land van bestemming opnemen. Het is er wel, maar je moet het bestellen.

Minet

Minet

08-01-2010 om 09:31

Waarom binnenlopen soms bijzonder is

Deze week had ik een afspraak bij mijn eigen bank, omdat ik een extra rekening wilde openen.
Ik ben met die man aan de praat, hij inventariseert wat zaken, en wil aan de slag in zijn pc.
Ineens zegt hij: o o, ik kan helemaal niets met u als klant, want u bent een USPerson!
Een wat? Een USPerson mevrouw, en dat houdt in dat u in de USA óf meer dan een miljoen euro hebt geparkeerd, óf meerdere panden bezit, óf zeer regelmatig grote bedragen tussen NL. en de USA laat transporteren.
Jazeker meneer.........u kent al mijn wensen, maar zolang die wensen alleen nog maar wensen zijn ben ik GEEN USPerson!
Omdat we een USPerson bleken te zijn werden al onze bankgegevens beheerd in Amsterdam, en kon hij niets in het systeem wijzigen. Na een lang telefoongesprek met een medewerker in Amsterdam, waarbij ik heel veel vragen moest beantwoorden, werd de USPerson-aantekening uit het systeem gehaald en kon deze eenvoudige net startende zzp-er een nieuwe rekening openen

Toke

" maar het is ook zo dat transacties in een kantoor relatief steeds duurder worden omdat mensen dat liever via internet doen. Omdat ze dan kunnen bankieren wanneer het hen uitkomt en omdat ze dan ook niet met veel geld over straat hoeven."

Volgens mij ging het als volgt: de banken sloten kantoren en schroefden hun dienstverlening terug. Je kon bijvoorbeeld geen contant geld meer opnemen aan de balie, want je moest pinnen. Vervolgens, als men de klanten met veel succes heeft weggejaagd, constateert men dat er een terugloop is in het aantal klanten (hoe zou *dat* nou toch komen?) wat dan weer een reden is om mensen te ontslaan. Idem met internetbankieren:ze houden geld nodeloos lang vast, maken de dienstverlening duurder en onaantrekkelijker, en als ze dan de halve bevolking naar het internet hebben gejaagd roept men 'er is minder behoefte aan onze kantoren, want de mensen doen veel meer via internet'.

Iets vergelijkbaars zie je trouwens bij de post.

Dit alles is een reden waarom ik nog niet aan internetbankieren ben begonnen, al vrees ik dat ik er binnenkort toch maar eens aan ga geloven...

Groeten,

Temet

Puck (voorheen Puck2)

Puck (voorheen Puck2)

08-01-2010 om 11:05

Minet, fout aangepakt

Minet, dat heb je dan helemaal fout aangepakt bij de bank Als zij vinden dat jij een USPerson bent dan zou ik gewoon ge-eist hebben dat ze niet die aantekening eruit haalden, maar dat ze er dan ook maar voor moesten zorgen dat ik met één lang telefoongesprek een USPerson WERD LOL

Toke

Toke

08-01-2010 om 17:50

Temet

't Is het een EN het ander, lijkt me. Voordat banken geld opnemen bij de bank konden afschaffen, moest het pinnen goed ingeburgerd zijn. Als dat dan een succes is, heb je minder geld nodig in de bank zelf (wel in de automaten). En ook minder mensen achter de balie. Maar weer wel meer mensen op andere plaatsen in het hele proces. Ik geloof er niks van dat er nu veel minder mensen bij banken werken dan 25 jaar geleden.
Zo zijn er talloze kippen en eieren.
Maar er zijn ook altijd mensen die niet van internetbankieren houden, daar niet mee overweg kunnen of die daar al dan niet tijdelijk niet over kunnen beschikken, en dus blijven er altijd banklocaties bestaan waar je alles kunt laten doen. Maar het zijn er wel minder.
Persoonlijk vind ik internetbankieren heel veel idealer dan een acceptgiro in een envelop stoppen en naar een brievenbus brengen die hier niet eens op loopafstand is (was vroeger ook niet zo...). Maar voor een hypotheekofferte ga ik ook gewoon naar een bankkantoor.

Vriendelijke bank

mijn oma van 92 woont in een woonzorgcentrum en door de Rabobank is er een zuil geplaatst zodat alle bewoners contact kunnen maken met de bank (klantenservice) Oma is er helemaal blij mee, en ook met de pinautomaat in het centrum. Wordt overigens ook gebruikt door de wijkbewoners. Het is zelfs zo dat oma na 60 jaar postbank of iets dergelijks nu dus is overgestapt naar de Rabo.....

waar ik me wel enorm over verbaas is dat de Rabo dit soort initiatieven neemt maar dat je nergens meer contact geld kan krijgen aan de balie. Ik moest 3000 euro hebben en om dat te krijgen moest mijn dagpinsaldo worden verhoogd etc etc. Het kwam me allemaal erg omslachtig over, maar om eerlijk te zijn was het ook weer voor het eerst in lange tijd dat een de bankhal binnenliep. Ik was sowieso verbaasd over de vele mensen die er waren en de vele apparaten (om te storten, te wisselen, kleingeld etc).

Toke

Toke

08-01-2010 om 22:00

Veiligheid janeausten

Al die beperkingen hebben met beveiliging te maken. Hoe minder cash geld achter de balie, hoe minder overvallen. En met een limiet op je dagpinsaldo voorkom je ook dat bij diefstal of skimming je hele bankrekening geplunderd wordt. Ik was ook stomverbaasd toen ik mijn nieuwe auto niet zomaar met een pinbetaling kon betalen, maar ik vind het toch ook wel een prettig idee dat daar enige beveiliging op zit. Alleen zouden banken je daar wel iets meer bewust van kunnen maken, want je komt soms voor heel onhandige verrassingen te staan.

Puck

Puck

08-01-2010 om 22:41

Toke

Toen wij een nieuwe auto kosten wilde de dealer liever niet dat wij contant betaalden. We konden het gewoon overmaken. Maar ze zeiden er wel bij dat je bij contante betaling van te voren bij je bank moest checken of je het bedrag kon afhalen/pinnen.

Toke

Toke

08-01-2010 om 23:01

Puck

Precies, dat zei mijn autodealer ook (belde er de dag voor aflevering over op). En ik geloofde hem niet, hahaha, maar ging toch effe checken of ik het bedrag wel kon pinnen de volgende dag. Kon niet, maar telefoontje 's ochtends naar de bank was genoeg om daglimiet op te hogen. Ik was verbaasd omdat ik me totaal niet bewust was van die limiet. Bankman zei ook dat ik de limiet ook permanent hoger kon stellen, net als de limiet op wat je per 7 dagen uit de geldautomaat kunt halen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.