Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

11-02-2010 om 09:48

Bankrekening voor kind

Ik vind het tijd worden om een bankrekening voor mijn kind te openen. We sparen voor hem, en oma stort wel eens wat geld op die rekening, maar ik wil nu voor hem zelf een rekening waar hij mee kan leren omgaan met geld. Daar kan hij zijn zakgeld op zetten, en over een jaar of wat zijn kleedgeld enz. Op wat voor leeftijd begonnen jullie met een rekening voor je kind? En wat is een goede rekening/bank voor hem?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Agnet

Agnet

11-02-2010 om 12:22

Postbank/ing

Ik heb voor mijn kinderen vanaf 8 jaar een kinderbetaalrekening bij de Postbank geopend. Daar stort ik maandelijks automatisch hun zakgeld op. Ze hebben allebei een giropas maar die ligt bij mij in de la. Ik heb hun rekening toegevoegd aan mijn internetbankieren waardoor ik zo geld kan overmaken van hun rekening naar die van mij. Als ze iets willen kopen schiet ik het namelijk meestal voor en dan boek ik het gelijk over. Tot 12 jaar krijgen ze rente op die rekening, 2% of zo. Vanaf 12 niet meer, dan worden ze ook niet meer aangesproken met voornaam en achternaam maar opeens met de heer achternaam. Dat vond mijn oudste wel interessant.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.