Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

denise

denise

20-03-2012 om 13:15

Balkon dogproof maken

Sinds kort hebben wij een balkon van 3,50 x 2,0 dus niet zo heel groot. Over de gehele achterzijde van de woning hebben we een zogenaamd 'zeembalkon'; het normale balkon loop door maar wordt smal (50 cm) zodat je bij de ramen kan.
Bij het normale balkon, is de reling dicht dmv donker glas, bij het zeembalkon is dit echter open (metalen stangen).

Ik ben bang dat mijn hondje hierdoor naar beneden kan vallen en wil dus niet dat ze op het balkon komt. Maar nu de lente eraan komt en ik druk bezig ben met het balkon te pimpen, zoek ik een oplossing om het stukje tussen normaal balkon en zeembalkon dicht te maken. Ik heb alleen geen mogelijkheden om e.e.a. te bevestigen.
Eh...snappen jullie het nog?
Ik zoek dus ook goede ideeen om te zorgen dat hondje niet op zeembalkon kan komen. Misschien iets met stenen? Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Twee mogelijkheden

Je kan een traphekje nemen, dan moet je misschien eerst een balkje aan de muur en het balkon bevestigen voordat je daar het hekje tegenaan zet. Of een profiel aan de muur bevestigen waar je een plank oid inschuift

Andere mogelijkheid: balkonhek van het zeembalkon dichtmaken door er van dat (meestal gestreepte) doek doorheen te weven. Hier in Amsterdam (waar natuurlijk erg veel bovenwoningen zijn) zie je dat werkelijk overal, ik vermoed vooral om te voorkomen dat kleine kinderen allerlei spullen door de tralies gooien (kind zelf kan er meestal niet door). Een een beetje goed gesorteerde ijzerzaak verkoopt dat doek op de rol, ik weet niet of dat in heel Nederland zo is. Kippengaas oid is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.

Groeten,

Temet

denise

denise

20-03-2012 om 13:51

Dichtmaken

Ik mag van de VvE helaas niet het zeembalkon dichtmaken met doek (voor het aangezicht). Kippengaas heb ik ook al aangedacht, maar ik kan het aan 1 kant niet bevestigen: is nog een stukje van dat donkere glas van het normale balkon.

amk

amk

20-03-2012 om 14:05

Plakken

klinkt als tijd voor bizonkit. Ofwel, het gaas op hout vastmaken met krammen en dan het balkje vastplakken op het glas.

En Temet: idd tegen het naar beneden gooien van speelgoed, maar ook valbeveiliging tegen iets te nieuwsgierige katten en honden. En kinderen kunnen er dan wel niet tussen door vallen, wel kunnen ze akelig klem komen te zitten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.